TAROM a bătut palma pentru Boeing 737 MAX 8

TAROM a semnat un contract de leasing pentru achiziţia a două aeronave Boeing 737 MAX 8 cu CDB Aviation, subsidiara irlandeză a CDB Financial Leasing Co. Ltd, a anunţat miercuri compania. Conform unui comunicat, cele două aeronave fac parte din procesul de modernizare a flotei TAROM şi vor fi livrate în perioada decembrie 2025 – ianuarie 2026.

Noile aeronave Boeing 737 MAX 8 vor avea o capacitate de 189 de locuri şi vor contribui la standardizarea flotei TAROM, permiţând atât oferirea unor servicii de calitate superioară călătorilor, cât şi o reducere semnificativă a costurilor de operare ale companiei.

„Colaborarea cu CDB Aviation susţine planurile noastre pentru modernizarea flotei TAROM, iar cele două aeronave Boeing 737 MAX 8 ne vor ajuta să creştem eficienţa operaţională şi să oferim pasagerilor noştri o experienţă de zbor superioară. Apreciem expertiza şi sprijinul partenerului nostru pentru această investiţie, o parte importantă a planului de dezvoltare, în care modernizarea flotei este un element cheie pentru îmbunătăţirea performanţei comerciale şi a perspectivei de creştere. Aşteptăm cu nerăbdare să le introducem în programul nostru de zbor,” a declarat Costin Iordache, Director General al TAROM.

Achiziţia de aeronave noi este o măsură care face parte din planul de redresare a TAROM şi a fost o condiţie de bază pentru aprobarea ajutorului de stat de către Comisia Europeană.

Aeronavele Boeing 737 MAX 8 au un rol important în întărirea poziţiei TAROM pe piaţă şi reînnoirea flotei companiei.

„Dorim să construim o relaţie puternică cu cel mai nou dintre clienţii europeni şi una dintre cele mai vechi companii aeriene din regiune, TAROM. Fondată în urmă cu şapte decenii, TAROM este în prezent cea mai longevivă companie aeriană din România, având un rol central în promovarea industriei aviatice a ţării şi a conectivităţii regionale. Cu aceste avioane MAX, TAROM va putea continua să-şi îmbunătăţească poziţia pe piaţă, construind în acelaşi timp una dintre cele mai tinere flote din regiune”, a declarat Jie Chen, directorul general al CDB Aviation, citat în comunicat.

Compania Naţională de Transporturi Aeriene Române – TAROM a fost înfiinţată în anul 1954 şi îşi desfăşoară activitatea sub autoritatea Ministerului Transporturilor, fiind membră a Alianţei SkyTeam din 25 iunie 2010.

Transportatorul Naţional al României deţine o flotă de 18 aeronave şi are în portofoliul său un număr de 70 de destinaţii operate cu aeronave proprii sau deservite de partenerii săi code share. Din anul 1993, TAROM este companie membră a Asociaţiei Internaţionale a Transportatorilor Aerieni (IATA).

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 1
Author

18 Comentarii

  1. Atât timp cât există țări ca România, SUA n-are de ce să-și facă griji cu privire la unde vinde avioanele care cad de pe cer.
    Până la sf. anului trecut, 737 avea 1,4 accidente fatale la fiecare 1 mil de zboruri (spre deosebire de A320 – competitorul european – care avea 0,11 accidente la 1 mil de zboruri – niciunul în aer – și 0 victime la bord).
    Normal că alegerea firească era aeronava mai periculoasă, nu-i așa, dragă stat român?

  2. Prețul e mai mare decât pretul vieții celor care circula în caz de incidente? Sincer, eu as face un contract dur prin care firma Tarom care a achiziționat zburătoarele, să plătească absolut toate daunele in urma incidentelor începând cu întârzierea decolării, nu firmele de asigurări! Exact că la asigurările de turism, plătesc și spitalele in caz de urgenta a turistului.

  3. Asta ne mai lipsea, TAROM cumpara 2 dintre mult controversatele si periculoasele BOEING 737 MAX!
    In luna MAI 2024 aceste avioane au fost implicate in 4 incidente periculoase:
    – 9 Mai 2024: „Clipe de groază la bordul unui avion Boeing cu 190 de pasageri. O anvelopă a explodat în timp ce aeronava ateriza pe un aeroport din Turcia.”
    – 10 Mai – de această dată în Antalya – unui Boeing 737 sa ii explodeze roata din faţă.
    – 10 Mai – un Boeing 787 care aparţine Air France şi-a deviat ruta şi a aterizat de urgenţă în nordul Canadei, după ce în cabina piloţilor – a fost detectat un miros de ars.
    – Joi 10 Mai – Un pilot român a fost rănit în urma unui nou accident în care este implicată o aeronavă Boeing, ce a aparţinut companiei Tarom până în 2022. În total, sunt 11 răniţi, dintre care 4 în stare foarte gravă.

    Asta în timp ce un fost inspector de securitate al celui mai mare furnizor de componente al producătorului de avioane face dezvăluiri terifiante. Bărbatul spune că fiecare fuselaj avea zeci sau dacă nu sute de defecte. Unele nu aveau elemente de fixare, altele aveau piese îndoite sau nu le aveau deloc. Furnizorul de fuselaje a negat acuzaţiile, însă compania Boeing a păstrat o tăcere suspectă.
    Iar cei care au deschis gura au fost concediati!

    Dar, NIMENI nu se atinge de BOEING, chiar mai mult, Romania cumpara periculoasele avioane BOEING 737 MAX!
    O alta companie aviatica in asemenea situatie era demult INCHISA!

  4. In prezent, pe langa multe incidente grave, compania BOEING si modelul sau 737 MAX sunt asociate cu unele dintre cele mai grave esecuri in materie de siguranta si proiectare a aeronavelor, din istoria recenta a aviatiei.
    346 persoane si-au pierdut viata in accidentele BOEING 737 MAX ale zborului LION AIR 610 la sfarsitul anului 2018(la cateva minute dupa decolare in Jakarta) si ale zborului Ethiopian Airlines 302 la mai putin de 5 luni, mai tarziu. Tot imediat dupa decolare..

    Dar, NU au murit americani, scandalul a fost inchis prin Acordul dintre BOEING si Departamentul de Justitie al SUA prin care BOEING s-a angajat sa faca si sa dreaga…
    Dar, incidentele au continuat, BOEING e bine mersi….
    O alta companie aviatica, cu asemenea „palmares”, azi era deja istorie…NU se ating de BOEING.

  5. TAROM e sabotat pt. a-i face loc ungurescului wizzair, iar Aeroportul Otopeni e sabotat in favoarea Kolosvar.
    Nu mai dati vina pe țâ gani, că altii sunt dușmanii, ce, nu vedeti?

  6. @lili:

    Atunci, zboara cu Aeroflot si alege un avion Antonov, Iliusin, Tupolev. Dar ce te faci ca si Aeroflot opereaza Boening 737? Poate te consiliaza ics.

  7. De ce comentariile mele sint mereu respinse, nu si ale lui ics, indiferent cit de mincinoase, chiar grosolane uneori?

  8. De ce, din comentariul meu, a fost scoasa referinta despre accidentele din aviatia civila? Se putea vedea acolo ca ics exagereaza grosolan.

  9. Cum poate fi numit cineva care exagereaza grosolan altfel decit mincinos? Acest cuvint a fost editat dar adresarile derogatorii ale lui ics (‘(editat), adresate interlocutorilor, nu. Ce e de inteles de aici?

  10. De ce acum, cind am citat felul cum ics s-a adresat interlocutorilor, ati editat iar textul meu, nu si atunci cind ics s-a adresat derogatoriu interlocutorilor care ii combat aberatiile, mie in particular?

  11. Raspunsul, la intrebarea anterioara, este, in opinia mea,aceea ca, din neglijenta sau voit, sint favorizate comentariile in linie cu viziunea moscovita.

  12. Tâmpenie mai mare din partea românilor nu se putea: Boeing nu mai traieste decât prin Black Rock. E totalmente compromis si fondul respectiv se ocupa de speculatii bursiere privindu-l. @lili are dreptate: Boeing = faliment. @Anonim: te ratoiesti tu, însa avioanele rusesti n-au accidente si de zburat, slava domnului, zboara. Tipii producând, actualmente, avioane (Suhoi), ale caror componente sunt în întregime rusesti. Ori îti închipui ca SUA voiau Ucraina de ochi frumosi, ori din cauza rezervelor de lithiu?

  13. Și-au cumpăratsicrie zburătoare că să aibă în ce să-și îngroape definitiv firma.La câți clienți o să aibă, nici femeia de serviciu n-o s-o poată plăti.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.