Piața autoturismelor electrice din România a suferit un declin semnificativ în luna martie, cu o scădere de 58% față de aceeași perioadă a anului trecut, potrivit datelor analizate de presă. Această prăbușire este atribuită amânării intrării în vigoare a noului Program Rabla, dar și incertitudinilor privind valoarea tichetului pentru vehicule electrice.
Potrivit cifrelor privind intrările în circulație, în luna martie au fost înmatriculate doar 273 de autoturisme electrice, față de 650 în aceeași lună a anului trecut. Cererea pentru acest tip de vehicule a fost afectată și de o percepție tot mai rezervată a consumatorilor față de acest segment.
Dacia Spring devine lider, Tesla cade pe locul trei
Pentru prima dată în ultimii ani, Tesla nu mai este cea mai vândută marcă de import pe segmentul electric. Dacia Spring a rămas pe primul loc în topul vânzărilor, deși a înregistrat doar 44 de unități înmatriculate, cu 80% mai puțin față de martie 2024. Locul al doilea a fost ocupat de Leapmotor T03, un model produs în China și asamblat în Polonia, care a ajuns la 34 de unități. Tesla Model 3 a coborât pe poziția a treia, cu 27 de unități înmatriculate, o scădere de aproape 70% comparativ cu anul trecut.
Alte modele electrice care au atras interesul românilor în martie includ Mercedes EQE, Tesla Model Y (11 unități, față de 78 în martie 2024), VW ID.4 (10 unități), Volvo EX30, Porsche Macan, Mercedes EQA și Ford Explorer.
Hibridele preiau controlul pieței auto
Dacă piața vehiculelor electrice a înregistrat o scădere abruptă, segmentul mașinilor hibride a cunoscut o creștere explozivă. În luna martie au fost înmatriculate 4.994 de unități hibride (inclusiv plug-in hybrid), o creștere de 88% față de anul trecut. Acestea reprezintă acum peste 50% din totalul pieței auto românești.
Pe de altă parte, mașinile diesel au continuat să piardă teren, cu un volum de doar 953 de unități înmatriculate, marcând o scădere de 38%. Mașinile cu motorizare pe benzină au avut o evoluție pozitivă, cu 3.702 unități înmatriculate și o creștere de 31% față de martie 2024.
Schimbări în cota de piață a motorizărilor
Din totalul înmatriculărilor de autoturisme noi în luna martie, vehiculele electrice au reprezentat doar 2,75%, atingând unul dintre cele mai scăzute niveluri din ultimii ani. În schimb, hibridele au ajuns la o cotă de piață de 50,33%, în timp ce mașinile cu benzină dețin 37% din piață, iar dieselul a coborât la un minim istoric de 9,6%.
					
                      
                      
                      
                      
                      
                      
					
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
Sorry text automat.
NEECONOMICE.