Tesla pierde poziția de lider în țara noastră

Piața autoturismelor electrice din România a suferit un declin semnificativ în luna martie, cu o scădere de 58% față de aceeași perioadă a anului trecut, potrivit datelor analizate de presă. Această prăbușire este atribuită amânării intrării în vigoare a noului Program Rabla, dar și incertitudinilor privind valoarea tichetului pentru vehicule electrice.

Potrivit cifrelor privind intrările în circulație, în luna martie au fost înmatriculate doar 273 de autoturisme electrice, față de 650 în aceeași lună a anului trecut. Cererea pentru acest tip de vehicule a fost afectată și de o percepție tot mai rezervată a consumatorilor față de acest segment.

Dacia Spring devine lider, Tesla cade pe locul trei

Pentru prima dată în ultimii ani, Tesla nu mai este cea mai vândută marcă de import pe segmentul electric. Dacia Spring a rămas pe primul loc în topul vânzărilor, deși a înregistrat doar 44 de unități înmatriculate, cu 80% mai puțin față de martie 2024. Locul al doilea a fost ocupat de Leapmotor T03, un model produs în China și asamblat în Polonia, care a ajuns la 34 de unități. Tesla Model 3 a coborât pe poziția a treia, cu 27 de unități înmatriculate, o scădere de aproape 70% comparativ cu anul trecut.

Alte modele electrice care au atras interesul românilor în martie includ Mercedes EQE, Tesla Model Y (11 unități, față de 78 în martie 2024), VW ID.4 (10 unități), Volvo EX30, Porsche Macan, Mercedes EQA și Ford Explorer.

Hibridele preiau controlul pieței auto

Dacă piața vehiculelor electrice a înregistrat o scădere abruptă, segmentul mașinilor hibride a cunoscut o creștere explozivă. În luna martie au fost înmatriculate 4.994 de unități hibride (inclusiv plug-in hybrid), o creștere de 88% față de anul trecut. Acestea reprezintă acum peste 50% din totalul pieței auto românești.

Pe de altă parte, mașinile diesel au continuat să piardă teren, cu un volum de doar 953 de unități înmatriculate, marcând o scădere de 38%. Mașinile cu motorizare pe benzină au avut o evoluție pozitivă, cu 3.702 unități înmatriculate și o creștere de 31% față de martie 2024.

Schimbări în cota de piață a motorizărilor

Din totalul înmatriculărilor de autoturisme noi în luna martie, vehiculele electrice au reprezentat doar 2,75%, atingând unul dintre cele mai scăzute niveluri din ultimii ani. În schimb, hibridele au ajuns la o cotă de piață de 50,33%, în timp ce mașinile cu benzină dețin 37% din piață, iar dieselul a coborât la un minim istoric de 9,6%.

Recomanda [votes_up id=837285]
Cosmin Pam Matei 5336 Articole
Author

12 Comentarii

  1. S a prins lumea ca sunt PERICULOASE, economice, nefiabile.
    Un SOFER adevarat nu ar conduce asa ceva nici primită cadou. Părerea mea.

  2. Daca intrarea pe piata a masinilor electrice s-ar fi facut corect, adica dupa legea cererii si a ofertei, fara sperietori climatice, fara subventii vizibile ori mascate, fara interzicerea celorlalte motoare atunci am fi putut avea o discutie pe tema asta. Din pacate electricele sunt doar o pacaleala si un mod de reducere a mobilitatii cetatenilor, pana la eventuala renuntare la un autovehicul.

  3. Dacia Sprin e fabricata in China. Masinile electrice, produse cu utilitate limitata, sint rentabile pentru ca sint subventionate – o furatura de caciula.

  4. 😂😂😂 Superb! Ați văzut în prostia afacerilor globale, toți care v-ați agatat de electrice. Cunosc multi posesori care regreta schimbarea, nu sunt mulțumiți decât de sunetul motorului care efectiv, e sub norma standard acceptată, în rest, nimic avantajos.

    • In zece ani toata Europa va fi arhiplina cu electricele chinezesti. La ce filme te uiti?

    • Nu e o vrajeala inepta, n-au decat sa-si ia electrice toti cei care vor, in europa dezvoltata, doar ca noi avem probleme cu productia de energie electrica

  5. Tesla a picat de pe locul intai in topul mondial care a fost ocupat de o firma chinezeasca.Firmele europene sunt neinsemnate in razboiul cu China care va distruge ecoomic toata Europa. Felicitari romanilor pentru Dacia Springs. Daca vor tine pretul competitiv comparativ cu produsele chinezesti vor rezista pe piata.

    • Dacia Spring e chinezeasca. Sa fii pe primul loc pe tara cu 44 de masini vandute spune totul

  6. Probabil ca masinile electrice vor avea si mai ,,mare” succes dupa liberalizarea pretului la energia electrica, cand 1 kWh de curent va ajunge la pretul gramului de aur……[Rumburak]

  7. Nu a avut-o niciodata. Faptul ca niste infractoi, parte a „grupurilor de interese” din Romania, multi dintre ei spioni cu „functii publice” pe aici, au bagat bani furati in aceste produse, pentru a-i „albi” si pentru a-i scadea „pa cheltuieli”, nu inseamna ca Tesla a fost lider pe piata auto. Oamenii destepti si dibaci, cumparau MASINI ADEVARATE, MARCI AMERICANE, VECHI !!! le refaceau complet: masini fara moarte. Bijuterii. Se pot seta sa consume mai putin. Propaganda.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.