Avem o problemă de fond cu sistemul, care, periclitând siguranța publică, își arată incapacitatea de reformare prin el însuși. După improvizațiile campaniei de vaccinare, fără indiciile unor îndreptări, drama din spitalele răvășite de uzură morală, indisciplină, politicianism, continuă prin atmosfera funebră deschisă de cazul “ Colectiv”.
Ministerul Sănătății, garantul standardelor de funcționare și exercitare a competențelor în domeniu, în perioade de criză se manifestă ca un ONG lipsit de resurse și imaginație, total contrar legii de funcționare și responsabilităților directe. S-a ajuns aici prin lungile diluări ale competențelor în favoarea afacerilor private cu bani publici. Practic, Ministerul Sănătății nu arată o minimă capacitate de reacție nici pentru explorarea și adoptarea soluțiilor de urgență privind validarea unor banale medicamente.
Criza sanitară, atipică, mult mai gravă decât este aprofundată de Guvern, și aflată probabil la început, nu mai poate fi rezolvată cu persoane de conjunctură și nici cu înstelați, de prin toate instituțiile, scoși la gestionarea în beneficiu propriu al dezastrului.
Repetițiile criminale din spitale nu mai pot fi puse iresponsabil, eludant, pe seama unor disfuncționalități, ci direct în numele unor persoane.
Președintele statului după deplasarea în teren, la spitalul “ Matei Balș”, din București, avea obligația să convoace CSAT și să solicite Parchetului General clarificări care să ducă la măsuri în consecința tragediei, care să ajungă, în special, la vârfurile sistemului.
Președintele caută el însuși să tragă de timp, pentru a obține un folos politic într-o situație în care el însuși prin simetrie instituțională, având în vedere repetiția evenimentelor, devine parte a unei vinovății.
În timp ce toată Europa se află în alertă maximă, Președintele Iohannis continuă jocul de glezne care a dus la mascarada guvernelor pe care le construiește ca un monarh scăpătat, ca unic obiectiv de interes al unei viziuni practic monstruoasă.
Pare tor mai evident că, așa cum alegerile au fost posibile în plină pandemie, ne aflăm în fața revocării mandatului prezidențial, exact în aceleași condiții și imperative.
Domnule Vieru dacă nu știți componența Consiliul Suprem de Apărare al Țării?
-Klaus Werner Iohannis – Președintele României.
-Florin-Vasile Cîțu Prim-ministrul Vicepreşedinte al CNSAȚ
-Nicolae-Ionel Ciucă Ministrul Apărării Naţionale,
-Lucian Nicolae Bode Ministrul Afacerilor Interne
-Bogdan-Lucian Aurescu Ministrul Afacerilor Externe
-Stelian-Cristian Ion Ministrul Justiţiei
-Claudiu-Iulius-Gavril Năsui Ministrul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului
-Alexandru Nazare Ministrul Finanţelor
-Eduard Raul Hellvig Directorul Serviciului Român de Informaţii
-Gabriel Vlase Directorul Serviciului de Informaţii Externe
-Daniel Petrescu Şeful Statului Major al Apărării
-Ion Oprişor Consilier Prezidențial pentru securitate naţională
-Mihai Șomordolea Consilier de Stat – Secretarul Consiliului Suprem de Apărare a Ţării
Cu excepția ultimilor 3 mai puțin cunoscuți, ce ceva “suprem” putea puteau oferi pentru clarificări ceilalți membrii pe care-i știm? Credeți că membrii CSAȚ în clipa intră în sală și iau loc, la biroul trapezoidal domnul Președinte și membrii la masa trapezoidală, se schimbă, devin brusc români patrioți și luminați la minte?