Val de mesaje, după anunțarea noilor planuri pentru liceu

Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, arată că una din schimbările importante prevăzute de noile planuri-cadru pentru învățământul liceal este că numărul de ore nu mai este alocat unor discipline în primul rând de către minister, ci au un cuvânt mai important de spus școala și elevul.

David menționează că dezbaterea planurilor-cadru pentru învățământul liceal a atras sute de mesaje pe adresa ministerului, ceea ce dovedește un interes crescut pentru acest subiect.

‘Mă bucur că proiectele de planuri-cadru pentru învățământul liceal au stârnit deja un interes atât de mare, primind în nici 24 de ore sute de mesaje. Este normal, iar asta arată că ne pasă de viitorul copiilor noștri! Avem câteva săptămâni pentru analize serioase și discuții constructive, decizia finală urmând a se lua în luna mai, într-un consens cât mai larg’, a declarat Daniel David, citat într-un comunicat transmis, sâmbătă, de Ministerul Educației.

Ministrul precizează că, în ciuda unor interpretări greșite legate de ‘afectarea unor discipline și ore’, de fapt decizia se duce mai mult spre școală și elevi, iar prin această descentralizare este încurajată autonomia și performanța, pentru a se păstra sau chiar a se crește numărul actual de ore la anumite discipline.

David a reiterat ideea că aceste propuneri trebuie gândite în interesul elevilor, susținând profesorii în acest demers, dar și implicarea părinților, astfel încât elevii să devină ‘buni specialiști, buni cetățeni și oameni echilibrați și mulțumiți de propria viață’.

‘Pentru a avea buni specialiști, ne trebuie accentuarea competențelor de specialitate, mai ales în clasele XI/XII; nu ne oprește nimeni însă să avem abordări mai transdisciplinare și la acest nivel (istorie la profilul real sau științe la profilul uman), dacă școala și elevii doresc asta (prin orele de CDEOȘ), dar acest lucru nu mai este impus de minister, ci lăsat la autonomia/libertatea școlii și elevilor. Tot într-o logică transversală și ținând cont de caracteristicile societății de astăzi, am lăsat tehnologia informației și comunicațiilor în toți anii din trunchiul comun (din nou, orele putând fi, unde se dorește, suplimentate prin CDEOȘ)’, a spus Daniel David.

Dezbaterea națională presupune patru întâlniri cu prezență fizică, organizate în centre academice istorice în București (11 februarie), Cluj-Napoca (14 februarie), Iași (25 februarie) și Timișoara (4 martie).

După dezbaterile cu prezență fizică va fi organizată o dezbatere online, în data de 6 martie.

Dezbatere națională pe planurile-cadru pentru liceu

Recomanda

22 de Comentarii

  1. Stau si ma intreb ce fac si ce au in cap in aceasta perioada profesorii de istorie (in primul rand) si cei de geografie !
    Cred ca ei ar trebui sa protesteze in toata tara pentru aceasta PORCARIE care se petrece !

  2. Siii…daca am invata istoria cu holocaustul pe invers? Adica dandu-i dreptate lui Hitler? Mama, ce gaselnita! Atunci sa vezi razboi interplanetar!… Facem schimb: elevii evrei din Izrael sa fie obligati sa-nvete istoria perioadei fanariote din Tarile Romane, cu toate porcariile si abuzurile grecilor turcesti din perioada aceea asupra neamului romanesc. Chit pe chit, sa fie corect!

  3. Acest David e cățelușul lui Ioan Aurel Pop, care e istoric la Academie. Poate ar trebui să-l întrebați pe el de ce a pus cățelul să dea afară istoria românilor din clase…

  4. Maroniul asta paranoic trebuie scos de la „butoane”!
    Ministerul este al Romaniei si nu trebuie sa serveasca intereselor straine, deznationalizarii!
    … Sa nu dea Dumnezeu cel sfant, Sa vrem noi sange, nu… cuvant!

  5. planurile alea sint alcatuite de o entitate obscura si-si urmeaza cursul implacabil indiferent de ce partid/ministru e in functie -o entitatea ANTI-NATIONALA!

    -inca nu anm inteles daca in „istoria evreilor.holocaustul”
    se include si mai micul holocaust in derular,vezi hamas,metroul din Gaza
    si incidentele misterioase cu izrealinece rapite ca de extraterestri.

  6. Istoria României dispare definitiv că și cum Romania nu a avut istorie! Geografia dispare precum granițele țării și suveranitatea deja abrogată(a se citi vândută prin aderare la clanurile infractionale organizate politic la nivel global). Îndobitocirea elevilor continua cu brio prin reforme politice care anulează identitatea țării noastre.

  7. Adică elevii români să devină ca aia din occident care cred că bucătăresele ucrainene îi băt pe ruși cu gogonele?

  8. Este un nou episod in continuarea lucrarii de indoctrinare sorosiste a copiilor Romaniei de catre cei pe care experimentul a reusit cu succes. David trebuie sa termine dupa mai multe semiesecuri ceea ce a inceput Funeriu. Ambele unelte sunt straine de invatamantul romanesc.

  9. În nici un caz să nu se renunțe la întroducerea orelor de gramatică la liceu. Prea mulți nu mai știu vorbi corect și printre ei sunt nepermis de mulți cei cu studii superioare.

  10. Neomarxistul david doreste sa scoata istoria si geografia Romaniei din programa claselor 11-12.istoria holocaustului devine materie obligatorie.

  11. „Ministrul” = e drept ca la minister si-n manuale au ajuns, dupa ’89, tot felul de imbecili si intox-uri. Daca, însa, scoala si elevul îsi stabilesc materiile de studiu, numarul de ore, etc.= manualele nu mai sunt cadru, nu se mai învata acelelasi lucru-n
    toata România, textele vor fi diferite de la o scoala la alta. În loc de tara unitara, România va ajunge un grup de scoli, elevi, dezorganizând si universitatile. Rezultat anti-româneasc, asadar, echivalent tradarii de tara.

  12. Speram sa se invirte roata asta cit mai rapid in Romania si sa scapam de acesti dementi de ministrii si politicieni care au facut doar rau romanilor si tarii ! Vor ca generatia noua sa nu mai cunoasca nimic din istoria Romaniei ? Acum se vede cit se poate de bine ca aceasta clasa politica romaneasca vor intentionat sa avem o generatie de inculti ca sa poata ei sa manipuleze cum vor ei oamenii.

  13. Vechea dilema: pentru ce sunt scolile facute, sa aiba unde preda profii sau unde invata elevii ?

  14. Atentie la dl David! Sincer, nu vreau sa se ia ca jignire, dar omul apartine unei specii inferioare, trebuie protejat, dar locul lui nu e in guvern. Ce sperante sa avem de la actualul guvern?

  15. Istoricul de la academie , Ioan Aurel Pop îl poate faulta pe „caca-demache” David ? Chiar nu se poate lua nici o măsură împotriva acestor cacademaci ? De ce trebuie sa le mai plătim salarii și pensii acolo dacă istoria e scoasă din scoli chiar de către unul de ai lor. Eu l-ad lua de barba și invita afara ! Sa se termine cu povestea holocaustului , de ce nu le studiază copiii pe toate , ca nu a fost numai un holocaust. Lista lor în istorie e lunga , dar suntem bombardați numai cu acest subiect al holocaustului celui de al doilea război mondial. În plus în lagărele acelea au murit și alte naționalități sau minorități naționale pe care uitam sa le punem pe tapet. De ce nu discutam și ce s-a întâmplat cu armenii , sau cu cei din Rwanda ? Nu au fost tot holocausturi ? Dar cu amer-indienii ? Dar cu sclavii din africa „exportați” peste ocean ce a fost ? S-au plantat floricele ? Haideți sa studiem istoria completa a holocaustului si nu numai acea parte împinsă în fata de o anumită națiune ! Ca le place sau nu evreilor , vom începe sa ne opunem jumătăților de adevăr . Ce facem cu Gaza ? Acolo ce s-a întâmplat cu 50 de mii de oameni ? Sau acei oameni nu contează ? dar în Ucraina , avem 600 de mii de morți pe front ? Asta nu e alt tip de holocaust ? Îl numim război , dar tot HOLOACAUST este.

  16. Sa fie eliminate obiecte inutile ca Matematica, Fizica, Chimia, Istoria, Geografia si sa fie prevazute ore de practica la obiectul Educatie Sexuala.
    Thiuria-i ca thiuria, dar praftica te omoara!
    Am inteles ca Latina deja a fost asasinata……[R……k]

  17. Jegul asta neomarxist vrea sa scoata istoria si geografia romanilor din programa claselor 11-12,profil real.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.