CFR Călători a achiziționat ultimele vagoane noi în anul 2011 pentru că în ultimii opt ani, prin bugetul de stat, nu s-au alocat fonduri financiare pentru achiziția de material rulant de cale ferată nou, iar modernizarea celui existent s-a efectuat din fonduri proprii, total insuficiente, se arată într-un document semnat de ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc. În prezent, în compunerea trenurilor de călători operate de CFR Călători se regăsesc aproximativ 850 de vagoane de călători apte de circulație cu viteze cuprinse între 120 și 160 km/h. Ministrul Cuc estimează că până la finele acestui an numărul vagoanelor apte de circulație va crește la 950 de vagoane. CFR ar avea nevoie de cel puțin 1.200 de vagoane. Pe rol, există o procedură de achiziționare a 40 de trenuri electrice noi, organizată de ARF, însă aceasta riscă să se prelungească până spre anul viitor. Participanți la licitație, Alstom și Siemens au depus contestații după ce chinezii de la CRRC Qingdao Sifang, în colaborare cu Astra Vagoane Arad, s-au plasat pe primul loc în urma evaluărilor. Cele două companii au invocat faptul că două persoane din Autoritatea Feroviară Română, prezente în comisia de evaluare, ar fi lucrat cândva la producătorul român înscris în competiţie, Astra Vagoane, dar fără a putea să indice o probă privitoare la un amestec direct.
Trenurile noi, cumpărate prin Autoritatea pentru Reformă Fevoviară (ARF), ar urma să fie repartizate CFR Călători, dar şi operatorilor privaţi. ARF a lansat pe 3 aprilie 2019 licitaţia pentru achiziţia trenurilor de călători. Aceasta vizează iniţial 40 de trenuri electriceregionale RE-R, cu posibilitatea suplimentării cu încă 40 de rame electrice. Valoarea estimată se regăsește în intervalul: – 1.707.125.000 lei, fără TVA, contra valoarea a 40 rame cu 15 ani mentenanță – – 4.557.130.000 lei, fără TVA lei pentru 80 trenuri cu 30 ani mentenanță. Până la termenul limită din 19 iulie, ARF a primit trei oferte, respectiv de la Alstom Ferroviaria SPA, CRRC Qingdao Sifang şi Siemens Mobility. La deschiderea ofertelor, producătorul român în colaborare cu CRRC a oferit 930 milioane lei, în vreme ce Siemens a făcut o ofertă mai mare cu 320 de milioane de lei (adică 1.250 milioane lei). Pe ultimul loc s-a clasat Alstom, cu o ofertă 1.303 milioane lei, adică mai scumpă cu 367 milioane lei. Noile rame vor circula cu viteză maximă de 160 km/h. Finanțarea proiectului este asigurată din Programul Operaţional Infrastructură Mare – POIM , iar cofinanțarea este asigurată de la bugetul de stat. ARF are calitatea de beneficiar direct în cadrul POIM, în condiţiile prevăzute în Ghidul solicitantului, pentru fondurile alocate sectorului de transport feroviar.
Ce zici bre,trenuri noi? De cand moda asta cu innoirile? Romania este groapa de vechituri tiplate a Europeii si occidentului,inca nu stiti asta? Un vagon nou teebuie sa aiba scarile paralel cu baza peronului ferovar sau trapa pentru urcat cu carutul de bebe sau bolnav cu handicap ori un cetatean cu carje! Ce exista sau se aduce,sunt in bataie de joc,lipsind cetatenii din tara de dreptul de a circula cu trenul! La fel si cu transportul in comun si transport intern intre localitati,nu exista trapa! Si iar il aducem in scena pe Petre Roman cu zicerile despre ruginituri in Romania = O dorinta implinita!