Autostrada Transilvania intră în conservare

Cativa muncitori lucreaza cu excavatoarele la autostrada Transilvania, finantata de compania americana Bechtel, in zona unui viaduct de pe tronsonul Campia Turzii-Gilau, judetul Cluj, marti, 26 septembrie 2006. (David Shugar/NewsIn FOTO)

Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Cluj a început deja demersurile pentru licitaţia privind contractarea lucrărilor de conservare a şantierului pentru construcţia autostrăzii Transilvania şi a serviciului de pază. Contractul este pe termen de patru ani. Pe de altă parte, premierul Victor Ponta anunţa chiar înainte de Paşte că acest proiect nu va fi abandonat şi că se vor face demersuri pentru cooptarea unui alt constructor care să finalizeze porţiunea Borş – Gilău.

Însă pe teren lucrurile stau complet diferit, fiind în desfăşurare procedurile de conservare a lucrărilor, şi nu de finalizare. Imediat ce Autoritatea Naţională pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice va autoriza procedura, anunţul de licitaţie pentru contractarea lucrărilor de conservare şi a serviciului de pază pe tronsonul Suplacu de Barcău – Borş va fi postat pe SEAP (Sistemul Electronic de Achiziţii Publice). „Timp ce 15 zile va sta anunţul pe SEAP, după care putem deschide ofertele. Sper ca până la finalul acestei luni să putem atribui acest contract. Vorbim de un contract ce vizează o perioadă de patru ani”, a declarat şeful Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Cluj, Eugen Cecan, citat de ziuadecj.ro. Acesta a adăugat că nu are nici o informaţie despre negocierile purtate cu Bechtel de către minister. „Urmează să fim anunţaţi şi noi. Oricum, orice decizie s-a luat, ea va fi supusă aprobării guvernului”, a mai spus Eugen Cecan.

Premierul Victor Ponta declara, la Constanţa, că aşteaptă rezultatul final al negocierilor. Totodată, acesta a menţionat că nu doar acest aspect e important. „Pe noi ne interesează nu doar să încheiem ce a mai rămas din contractul cu Bechtel. Cel mai important este să găsim un contractor pentru finalizarea lucrărilor începute, pentru că e păcat să laşi şantierul aşa. Şi există posibilitatea reală de a finaliza în perioada următoare, fie din fonduri europene, fie din parteneriat public-privat, prin concesiune, să finalizăm proiectul de autostradă. Transilvania are nevoie de autostradă”, a spus Ponta.

Din cei 64 km, cât măsoară tronsonul Borş – Suplacu de Barcău, Bechtel a reuşit să finalizeze jumătate din lucrare. Numai pentru finalizarea acestui tronson, statul ar trebui să plătească peste 250 de milione de euro. Toţi cei peste 400 km ai autostrăzii Transilvania ar fi trebuit să se construiască cu maxim 2 miliarde de euro. Până acum statul a cheltuit 1,4 miliarde de euro şi nu s-au finalizat decât 50 km, între Gilău şi Câmpia Turzii.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.