Perle la simularea examenului de Bacalaureat

Elevii de clasa a XI-a și a XII-a, care au susținut simularea examenului de Bacalaureat la Limba Română, au reușit să-i uimească și de această dată pe profesorii corectori cu perlele scrise. Dacă pentru mulți liceni, Dl. Goe a rămas un personaj neînțeles, fiind asemuit cu “șmecherașii de Dorobanți”, nici subiectul despre Facebook nu putut fi abordat la nivelul baremurilor de corectare.

“Mie mi-a plăcut de dl Goe pentru că era beton, frate, toate femeile alea din jurul lui stăteau drepți când deschidea el gura. Nu ca mama să mă certe mereu”, a scris unul dintre elevii participanți la simulare despre personajul creat de Ion Luca Caragiale, în timp ce un altul a ținut să scrie cum îl percepe el pe tănârul răsfățat dintotdeauna “un copil fitzos cum sunt șmecherașii de Dorobanți”. Au existat însă și elevi care au susținut că ei îl consideră un model pe Dl. Goe, scrie dcnews.ro, care citează  stirileprotv.ro.

În cadrul aceleiași testări, liceenii nu s-au descurcat foarte bine nici cu explicarea rolului rețelelor de socializare.

Unul dintre elevi a argumentat asupra dualitatii efectelor pe care Facebook le poate avea.

“‘Eu am primit nota 4 la limba romana, pentru ca profesoara mi-a pus o intrebare din lectia pe care o preda si n-am stiut sa raspund, pentru ca nu fusesem atent. Eram pe Facebook, ma distram cu prietena mea. Dar mai bine o nota proasta, decat sa-mi pierd iubita. Prin urmare Facebook-ul are un rol pozitiv, dar si unul negativ”, a scris un elev, care a dorit să argumenteze dualitatea efectelor pe care această rețea de socializare le poate avea.

“De pe retelele de socializare am aflat metode noi de copiat. Dar se pare ca si profu’ are cont de Facebook, ca s-a prins si mi-a dat 2. Eu le-as interzice profesorilor sa-si faca cont de Facebook’”, a scris un altul, în timp ce un alt elev a explicat ce a avut el de îndurat: ”Am zis odata la scoala ca sunt bolnav si am stat acasa o saptamana, dar am plecat in vacanta si am pus poze pe Facebook. Au aflat profesorii pentru ca nu si-au tinut gura colegii mei invidiosi si a iesit mare scandal”.

Nici Liviu Rebreanu nu a reușit să capteze interesul liceenilor, din moment ce aceștia au explicat că: “Ion se iubea cu Florica noaptea pentru ca ziua era prea cald” sau că ”Ana era o femeie plictisitoare, nu stia sa-l atraga pe Ion si se lua mereu de el. Dar si el era prea obsedat sa lucreze pamantul, pentru ca era un taran in adevaratul sens al cuvantului si in plus avea si amanta”.

În schimb, unul dintre elevi a identificat și motivul acțiunilor dramatice din romanul Ion: ”Daca aveau si ei un club in sat, un restaurant, ceva, sa se mai distreze poate ca nu se mai certau asa des si Ion nu ii mai facea felul”.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.