Ryanair atacă Tarom prin reclamă mincinoasă

Compania low-cost Ryanair, din Irlanda, a postat pe pagina sa de Facebook un mesaj prin care atacă operatorul național de transport aerian Tarom, făcând afirmații false. „La același preț cât pentru un zbor Tarom, puteți cumpăra 10 zboruri cu Ryanair.

Scapă de tarifele mari”, se spune în mesaj. Irlandezii ocupă în acest moment locul patru pe piața de transport aerian, imediat sub Tarom. Pe primele două poziții se plasează două companii low-cost, ungurii de la Blue Air, și românii de la Blue Air. Atacul vine la o zi după ce flota Tarom s-a mărit cu un aparat Boeing 737-800, iar săptămâna viitoare va mai veni încă un avion similar. Intențiile companiei românești de stat sunt acelea ca în următoarea perioadă să aducă alte 28 de avioane astfel încât să atace și curse transcontinentale, precum New York sau Beijing.

Mesajul Ryanair este absolut fals din mai multe considerente. În primul rând nu se compară cu Wizz Air sau Blue Air, concurenți pe același segment, ci cu Tarom, societate care în preț oferă mai multe servicii, precum bagaj cală, catering la bord. În plus, fiind companie de linie, aterizează pe aeroporturile principale ale orașelor de destinație.

În al doilea rând, prețul mediu al biletului Ryanair nu este de zece ori mai scăzut. Un exemplu elocvent este faptul că pentru duminică, 28 mai, un zbor la Bologna costă 242 de euro la Tarom, cu bagaj la cală de 20 de kg. inclus, iar la Ryanair este de 230 de euro. Și fără taxe de bagaj sau catering inclus în preț. Un alt exemplu: un zbor București-Atena, tot 28 mai, la Tarom costă 168 de euro iar la Ryanair 246 de euro, adică mai mare cu 78 de euro, fără bagaje și mâncarea de pe avion.

Răspunsul Tarom a venit ca un comentariu la mesajul Ryanair, iar acesta a fost de fapt o captură de pe Google în care apărea un titlu dintr-un text în care Michael O’Leary, CEO-ul Ryanair, ura în urmă cu un an „numai bine Tarom”.

”Dacă nu exista Tarom, Ryanair nu ar fi existat. În primii trei-patru ani ai Ryanair foloseam aeronave, piloţi şi ingineri ai Tarom, erau excepţionali. Fără ajutorul Tarom în primii ani de existenţă ai Ryanair, compania nu ar fi supravieţuit”, a descris O’Leary colaborarea ce a existat între compania pe care o conduce şi Tarom în cadrul unei vizite pe care a avut-o la Bucureşti.

În 1986, Ryanair închiria aeronave Rombac 1-11, dar folosea şi piloţi şi ingineri români, potrivit CEO-ului companiei. Sosit în România după mai bine de trei decenii, O’Leary a declarat că nu se află în poziţia de a oferi sfaturi companiei naţionale româneşti şi că este pesimist în ce priveşte soarta operatorului. ”Cred că este foarte dificil pentru Tarom să supravieţuiască în condiţiile actuale de piaţă din mai multe motive: este o companie mică în termeni europeni şi apoi, cred că este foarte dificil din cauza managementului TAROM, unde există implicare politică. Majoritatea operatorilor aerieni, fie că vorbim despre Air France, Lufthansa, British Airways, Ryanair – toate sunt companii private, nu avem implicare politică. Nu sunt în măsură să dau sfaturi companiei TAROM, sper să supravieţuiască, dar va fi o mare provocare pentru Tarom să supravieţuiască în următorii 5-10 ani dacă nu găsesc o modalitate prin care să se alieze cu operatori mari precum Lufthansa, AIG sau Air France şi să alimenteze cu pasageri unul dintre hub-urile lor. (…) Urăm numai bine Tarom şi vom fi mereu îndatoraţi companiei”, a spus șeful Ryanair într-un interviu acordat în exclusivitate Business Magazin.

În prezent Ryanair este cel mai mare operator low-cost din Europa.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Cosmin Pam Matei 4516 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.