Uber, interzis în București?

Primarul Capitalei, Gabriela Firea, a spus că în București vor circula doar taximetre licențiate.

Astfel, PMB a anunțat, luni, că vrea să impună „reguli clare” pentru persoanele care practică taximetria, operatorii urmând să fie obligațl să aibă o ținută civilizată, un limbaj adecvat, mașini curate și care să garanteze siguranța cetățenilor.

„Vom promova în următoarea ședință a Consiliului General al Municipiului București un nou proiect de hotărâre ce va stabili norme și reguli clare pentru toți cei care practică taximetria în Capitală, astfel încât, atât bucureștenii, cât și turiștii, să poată folosi acest serviciu cu încredere, și în deplină siguranță, beneficiind de aceeași calitate a transportului în regim de taxi că în marile capitale europene. Concret, prin noul regulament vor fi interzise toate formele de practicare a taximetriei care nu se încadrează în prevederile Legii nr. 38/2003 privind transportul în regim de taxi și în regim de închiriere, precum și în cele ale HCGMB 78/2008 și ale Codului Fiscal. Toți cei care practică activitatea de taxi în Capitală vor fi obligați să respecte acest regulament. Îi anunț pe toți cei care practică taximetria că ne vom asigura, prin departamentele de resort, că acest regulament va fi respectat în integralitate”, a spus primarul general Gabriela Firea.

Inițiativa Municipalității vine după ce Firea a avut o întâlnire, luni, cu reprezentanții Confederației Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR). În acest context, reprezentanții COTAR i-au prezentat primarului general o serie de revendicări ale asociațiilor taximetriștilor licențiați, care reclamă, printre altele, concurența neloială practicată prin sistemele de aplicații online ce oferă servicii ilegale de taximetrie.

Edilul Capitalei a garantat că vor fi luate toate măsurile legale, astfel încât legislația de specialitate în vigoare să fie respectată de toți cei care practică activitatea de taximetrie în București. De asemenea, Gabriela Firea a propus ca Primăria Municipiului București, prin Compania Municipală Tehnologia Informației și Compania Municipală Managementul Traficului, să realizeze parteneriate cu structurile de taximetrie recunoscute pentru implementarea unor servicii online de rezervări, curse și plată, facilitând accesul bucureștenilor la serviciile de taxi.

Uber România a venit cu o reacție  

Aplicațiile ca Uber, serviciile de carsharing, de taxi și transportul în comun „constituie, împreună, soluții care pot duce la reducerea aglomerației. Ne  dorim să discutăm despre viitorul industriei de transport împreună cu municipalitatea”, au transmis, luni, reprezentanții Uber România.

Transmisă „ca urmare a comunicatului de azi a Primăriei Municipiului București (PMB)”, poziția Uber România este următoarea: „Aplicațiile ca Uber, serviciile de carsharing, de taxi și transportul în comun constituie, împreună, soluții care pot duce la reducerea aglomerației, a poluării și pot rezolva problema parcărilor din București. Peste 350.000 de bucureșteni se bazează pe Uber pentru drumurile zilnice și mii de șoferi parteneri fac un venit în plus, prin intermediul aplicației și contribuie la bugetul public. Ne dorim să discutăm despre viitorul industriei de transport împreună cu municipalitatea și cu alți actori din industrie pentru a face ceea ce este cel mai bine pentru consumatori și pentru oraș”.

„Credem că dialogul este cea mai bună cale pentru a oferi bucureștenilor cele mai bune servicii de transport”, au menționat oficialii Uber Romania.

Reprezentanții companiei de carsharing au mai precizat că Uber este „un serviciu fiscalizat și transparent și toate cursele vin cu o factură fiscală”. De exemplu, „anul trecut 100 de parteneri Uber au contribuit cu aproximativ 320.000 de lei taxe la bugetul de stat, constând în TVA intracomunitar, impozit pe venit, impozit și contribuții salariale”.

În plus, „spre deosebire de taxi, serviciile ca Uber sunt comunități online închise, de șoferi care își împart mașina și de pasageri. Un partener Uber nu poate lua pasageri de pe stradă, la fel cum un pasager nu poate folosi serviciul în afara aplicației. Partenerii au 100% flexibilitate și libertate, foarte mulți folosind aplicația sub 10 ore pe săptămână, în special în drum spre birou sau spre casă, cu opțiunea Destinații Predefinite”, au precizat reprezentanții companiei.

Serviciile Uber au fost definite și reglementate diferit de taxi în multe alte țări, precum SUA, Marea Britanie, Franța, Portugalia sau Estonia. „În București, peste 15% din utilizatori sunt turiști. Unul din 4 utilizatori de Uber își folosește mașina mai puțin, de când au la dispoziție și servicii ca Uber”, au mai menționat reprezentanții companiei, precizând că au avut până acum „discuții pozitive” cu reprezentanții Guvernului și ai Parlamentului României.

 

„Pentru a intra în legalitate, Uber trebuie să obțină autorizație de dispecerat, ceea ce înseamnă că persoanele care aleg să folosească această platformă pot apela la orice oră serviciul”, a declarat, pentru MEDIAFAX, președintele COTAR, Vasile Ștefănescu, după întrunirea de la sediul Primăriei Capitalei.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Author

2 Comentarii

  1. Vad ca UBER o tot da inainte cu „carsaharing”-ul. UBER NU este serviciu de carsharing atata timp cat clientul isi comanda masina care vine si il ia de unde vrea el si il duce unde vrea. Carsharing era daca proprietatrul masinii avea un drum pe un anumit traseu si isi gasea companioni care sa il insoteasca pe acel traseu.

    • Comentariu inept, de taximetrist ciubucar.Nu vă convine, ai? Trăiască UBER! Bine vă face, maimuțoilor neciopliți și mitocani.Ori vă civilizați ori dispăreți că specie!!!

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.