CNAIR a scos la licitație construcția autostrăzii Craiova-Filiași și drumului expres Filiași – Tîrgu Jiu, un contract de 3 miliarde lei pentru 110 kilometri care se va realiza în 34 de luni. Tronsonul de autostradă are 10 km, iar drumul expres este de 110 km.
Pe traseul acestui prim lot de autostradă (parte componentă a drumului de mare viteză Craiova – Târgu Jiu) se vor construi inclusiv:
– un pasaj în lungime de 384 m
– două viaducte în lungime de 314 m fiecare
– două parcări de scurtă durată (dotate cu minimum 8 stații de încărcare pentru autoturismele electrice)
– două noduri rutiere: Nodul Rutier Ghercești (la intersecția cu Drumul Expres Craiova – Pitești) și Nodul Rutier Mischii (la intersecția cu drumul național DN 65C).
Traseul autostrăzii Craiova -Filiași și a drumului expres va avea o lungime totală de circa 110,1 km, va traversa teritoriul județului Dolj pe o lungime de 47,3 km și județul Gorj pe o lungime de 62,7 km, trecând teritoriul administrativ a 19 UAT -uri.
Autostrada Sudului, legătura Craiova-Lugoj, se va realiza prin Filiași, dar CNAIR încă nu are contract de proiectare și pentru Lotul 4, Filiași-Lugoj.
sefii institutiilor de forta care au condus din umbra Romania ( si ce bine au facut-o! ) provin in general din Transilvania, si ca orice transilvanean au fost ocupati cu a se minuna ce dastepti si superiori sunt si ce inapoiati sunt cei din restul Romaniei ( care insa inca mai produc bruma de plusvaloare necesara ). Ca o consecinta au dus la indeplinire cu varf si indesat dorintele strainilor de a crea o diferenta de investitii si dezvoltare intre regiuni, care sa duca la spargerea Romaniei, care acum e cam mare si ar avea potential sa devina mult mai puternica daca la conducere ar scapa vreun patriot.