Automobilele și minibus-urile autonome, aproape o realitate

În Germania, la Genf, locul în care s-a expus bus-ul Volkswagen, sub numele de Sedric, șeful VW a declarat că se vor efectua în viitorul apropiat teste pentru aducerea pe piață a unui tip de vehicul autonom. Micul autobuz va transporta prin oraș din 2021 pasagerii Hamburgului. Este mai exact vorba despre un vehicul de tip ”Shuttle”.

”Elemente și funcții ale acestui concept-car vor fi disponibile pe vehiculele mărcii noastre în anii care urmează”, a declarat Matthias Mueller, CEO VW, adăugând că și alte mărci vor beneficia de pe urma acestei tehnologii (http://www.mopo.de/hamburg/ab-2021-autonomes-fahren-hochbahn–und-vw-planen-die-verkehrs-revolution-26155734 ).

Și Jen-Hsun Huang, CEO al corporaţiei Nvidia, a declarat nu demult că Audi şi compania sa, specializată în procesoare grafice, vor dezvolta împreună o maşină care se va deplasa autonom în trafic. Aceasta ar trebui să existe deja spre comercializare începând cu anul 2020.
Nici preşedintele Audi America, Scott Keough nu a omis să sublinieze că maşina va fi autonomă la o anumită dată din același an.
Conform celor declarate de Keough, s-a efectuat un experiment cu o maşină inteligentă, ea reuşind să ocolească un obiectiv prestabilit, adică Convention Center din Las Vegas, un centru expoziţional cu o suprafață mai mică de jumătate de hectar. Se vorbeşte despre un nivel 4 în domeniul auto, acela la care nu mai este necesară nicio intervenţie a omului în conducerea vehiculului. Maşinile cu şofer, ca cele de astăzi, se vor întâlni cu cele autonome şi vor coabita fără probleme.

La Genf însă este vorba despre un concept ”On Demand”, la care se pot alege traseele dinainte. Bus-urile Shuttle vor lua la bord până la 10 persoane și vor fi propulsate electric. Se are în vedere și un taxi robotizat. Firmele prinse în acest pariu cu autonomia rutieră sunt Navya (automobile electrice autonome) și Easymile(firmă de software specializată tot pe acest tip de proiecte).
Volkswagen însă trebuie să o ia înaintea lor, proiectul său fiind mult mai cuprinzător decât al fiecăreia dintre firmele care își fac deja lobby pe internet sau pe lângă autoritățile locale, din Luxemburg, din Australia, dar și pe piața din America de Nord, din Elveția sau din Danemarca. (http://www.autonomes-fahren.de/vw-shuttles-fuer-hamburg/)

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Mihai Mostoghiu 26 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.