Apple a lansat o reţea de socializare numită Ping, dedicată fanilor muzicii, parte a celei mai recente versiuni a software-ului iTunes, informează BBC News Online. Reţeaua de socializare Ping le permite utilizatorilor să îşi construiască un sistem de prieteni online, similar cu Twitter.
Particularitatea reţelei este că, asemeni MySpace, proprietate News Corportion, noul serviciu de socializare permite realizarea unui playlist alcătuit din melodiile pe care le ascultă prietenii unui utilizator.
Potrivit analiştilor de pe piaţă, noul serviciu Apple intră în competiţie directă cu reţeaua MySpace.
„Este o reţea de socializare dedicată total muzicii. Noi credem că va deveni popular foarte repede, deoarece 160 de milioane de persoane îl pot folosi începând de azi (miercuri, n.r.)”, a declarat Steve Jobs, liderul Apple, la evenimentul de lansare a noului serviciu online.
Noul serviciu va fi disponibil prin programul iTunes pe 10 tipuri diferite de computere (Mac şi PC), dar şi prin aplicaţia iTunes pe iPhone şi iPod Touch.
Analiştii de la firma de cercetare de piaţă CCS Insight au declarat că iniţiativa Apple este „o mişcare ambiţioasă” şi că noua reţea va fi o provocare pentru MySpace, dar şi pentru celelalte reţele de socializare.
„MySpace trebuie să analizeze ceea ce înseamnă această lansare pentru ei. Probabil vor avea în curând un competitor puternic în Ping”, a declarat Michael Gartenberg, partener la compania de cercetare de piaţă Altimeter.