Linişte! Sărut. Acţiune!
Aţi fost vreodată pe un platou de filmare?
Dacă aveţi această curiozitate, Teatrul “Odeon” vă dezvăluie culisele turnării unui film de dragoste în savuroasa comedie “Linişte! Sărut. Acţiune!”. În rolul regizorului căruia îi scapă totul de sub control: Pavel Bartoş.
“Pentru acest spectacol de teatru m-am inspirat din filmul «Living in Oblivion», de Tom Dicillo. Filmul spune povestea unei echipe de filmare, care încearcă să facă un film de succes cu minimum de resurse. Atât din lipsa banilor, cât şi din cauza echipei, nu tocmai profesioniste, filmarea devine foarte repede un dezastru mai mult comic decât tragic”, declara regizorul Peter Kerek.
Costumele sunt create de Viorica Petrovici, decorul îi aparţine lui Cristian Niculescu
Cu: Pavel Bartoş, Elvira Deatcu, Gelu Niţu, Irina Mazanitis, Paula Niculiţă/ Alina Berzunţeanu, Marius Damian, Ioan Batinaş, Alexandru Papadopol.
Peter Kerek este regizor de teatru şi film şi scenarist.
S-a născut în 1975 la Timişoara. A absolvit Facultatea de Filozofie şi Academia de Teatru „Otto-Falckenberg” din München şi UNATC „I.L. Caragiale“ din Bucureşti.
A regizat spectacolele de teatru: “Don Juan vine de la război”, de Ödön von Horváth (Studioul „Casandra”, 2006), “La ţară” de Martin Crimp (Teatrul ACT, 2007), “Disco Pigs” de Enda Walsh (Teatrul LUNI de la Green Hours, 2008), “Atentate la viaţa ei” (Teatrul „Ioan Slavici” din Arad, 2008), “Cuţite în găini” (Teatrul „Maria Filotti”, Brăila, 2009), “9 grade la Paris” (Teatrul ACT, 2011). A regizat de asemenea mai multe seriale pentru televiziune: “Om bogat om sărac”, “Războiul sexelor”, “Doctori de mame” ş.a.
Primele reprezentaţii: duminică, 3, joi, 7, vineri, 8, la ora 19.30, la Sala Studio.
Premieră cu “Acasă la tata”

Vlad Zamfirescu, Gheorghe Dănilă şi Mihaela Măcelaru în Acasă la tata
Teatrul de Comedie vă invită vineri 8 februarie ora 19.00, la Sala “Radu Beligan”, la premiera oficială a spectacolului “Acasă la tata” de Mimi Brănescu, în regia lui Vlad Massaci, scenografia Andu Dumitrescu, ilustraţia muzicală Cristian Juncu. Cu: Marius Florea Vizante, Vlad Zamfirescu, Gheorghe Dănilă, Laura Creţ, Mirela Oprişor, Mihaela Măcelaru, Florin Anton.
“De când am citit textul lui Mimi Brănescu, mi s-a părut că e o imagine fidelă a tristei noastre Românii. Am recunoscut în personajele piesei chintesenţa unei lumi în care bunul-simţ a fost exilat. Oameni buni, în fond, care se descompun în faţa unei sticle, de parcă ar fi turnat cineva acid pe ei. Şi toate astea povestite cu atât de mult umor şi cu atâta răbdare şi iubire de către Mimi în scriitură, şi de către noi în spectacol, încât am impresia că undeva, mică, ascunsă, mai există încă speranţă. Sper din tot sufletul să nu se vadă doar comedia, ci şi marea tristeţe care ne-a cuprins pe toţi”, se destăiunia regizorul spectacolului. “Nu scriu decât despre ce am impresia că m-aş pricepe – ce trăiesc eu, locurile pe care le cunosc şi problemele oamenilor pe care-i cunosc. Sunt oameni simpli – oameni cu bani puţini, oameni cu probleme obişnuite. Sunt probleme pe care le discuţi, de obicei, la o bere”, mărturisea dramaturgul.
Spectacole de zile mari la “Bulandra”
“Îngropaţi-mă pe după plintă”, un mare spectacol

Marian Râlea şi Mariana Mihuţ, doi geniali actori, în Îngropaţi-mă pe după plintă
“Poţi să duci povestea numai dacă ştii să iubeşti şi dacă ştii să ierţi”. Poezie şi duritate în acelaşi timp, bucurie şi lacrimi. Dar peste toate, dragoste, multă dragoste. Un adevărat tur de forţă pentru o genială actriţă, Mariana Mihuţ, cu fluctuaţii ale stărilor afective, de la o dragoste excesivă la furii răscolitoare şi prăbuşiri. Îi dă replica, într-un rol construit cu mare autenticitate şi sensibilitate, Marian Râlea. Un spectacol emoţionant, pe care nu poţi să-l uiţi, creat de inegalabilul Yuriy Kordonskiy, dramatizarea de după romanul omonim de Pavel Sanaev.
Totul se naşte sub ochii spectatorilor: decorul, subiectul. Intri în atmosfera spectacolului exact cum ai intra într-o casă şi apoi, încetul cu încetul, totul te acaparează, trăieşti această poveste cu sufletul.
“Spectacolul lui Kordonskiy provoacă emoţii puternice pe parcursul acţiunii, în aşa fel încât la final simţurile pot ajunge chiar imobilizate. Într-un decor sugestiv şi impresionant, care se construieşte în scenă, pe măsura derulării întâmplărilor reale sau imaginare, ni se spune o poveste despre dragoste şi ură, despre umilire şi durere sufletească, despre iertare şi tandreţe, despre neuitare. Noua creaţie a lui Kordonskiy, care îmbină un text plin de poezie şi vise cu o inspirată scenografie semnată de Nina Brumuşilă, este un mare succes teatral”, scria Maria Sârbu
Din distribuţie: Mariana Mihuţ, Marian Râlea, Claudiu Stănescu, Andreea Bibiri, Vlad Oancea, Valentin Popescu, Profira Serafim ş.a.
Scenografia: Nina Brumuşilă.
Sâmbătă, 2 februarie, la ora 18.30, la Sala “Liviu Ciulei”.
“Căsătoria”

Cornel Scripcaru, Andreea Bibiri şi Irina Petrescu în Căsătoria
Un spectacol de mare frumuseţe, după Gogol, purtând amprenta extraordinarului regizor Yuriy Kordonskiy, pe care nu trebuie să-l rataţi. Decorurile îi aparţin lui Mihai Mădescu. Costume: Maria Miu.
“Acest regizor cu imaginaţie şi gândire trează, împreună cu legendara trupă a nu mai puţin legendarului teatru românesc de prim-rang european, a reuşit să realizeze un spectacol substanţial şi care ţine, tot trează, şi atenţia publicului pe parcursul celor trei ore cât durează”, scria criticul Ion Parhon. Iar Ileana Lucaciu aprecia: “Căutarea partenerei sau partenerului îşi are în «Căsătoria» un filon comic, e adeseori satirizată, dar în subtextul ei, ascunde tristeţea celui singur, impresionant subliniată de viziunea regizorală”.
Din distribuţie: Mariana Mihuţ, Irina Petrescu, Cornel Scripcaru, Răzvan Vasilescu, Doru Ana, Andreea Bibiri, Marius Chivu, Ana Ioana Macaria, Şerban Pavlu şi Victor Rebengiuc.
Spectacolul poate fi vizionat în 3 februarie, la ora 19.00, la Sala “Liviu Ciulei”.
“Triumful dragostei”

Vlad Zamfirescu şi Marian Râlea în Triumful dragostei
Un spectacol care face să strălucească în timpurile noastre o piesă clasică. Foarte surprinzător, acest “Triumful dragostei” după Pierre Marivaux, pus în scenă de Alexandru Darie. N-ai mai zice că Marivaux face parte dintre autorii uşori, apropiaţi de genul vodevilului. Aici avem un text plin de învăţături, care dezvoltă o poveste foarte originală, amestec de commedia dell’arte şi “A douăsprezecea noapte”. O comedie spumoasă, travesti, răsturnări de situaţie, erotism, senzualitate, capcane pline de umor. Toate în numele iubirii.
“La Marivaux toate echivocurile şi inconstanţele, respectiv minciunile pe care personajele le spun atât celorlalţi, cât şi lor însele (toţi eroii lui Marivaux sunt misogini sau mizantropi), nu sunt dezvăluite odată cu dezvăluirea adevărului iluzoriu de la sfârşit, ci printr-o îndepărtare sistematică de la miezul problemei, prin mereu schimbătoarea consistenţă şi misterul acesteia. Acest lucru este redat genial în spectacolul lui Darie prin două elemente scenografice: albul orbitor al decorului şi al costumelor (acel alb simulează o candoare suspectă), respectiv neîntrerupta serie de panouri, cinci la număr, ultima fiind de-a dreptul o oglindă. Minciuna şi prefăcătoria, spune Darie, nu au limite la Marivaux. Însăşi minciuna este substanţa comediilor sale”, scria Franco Cordelli în “Corriere della Sera”.
Decorurile mişcătoare concepute de Octavian Neculai şi costumele Mariei Miu, care se schimbă şi ele destul de des, devin mai mult decât instrumente ale unei demonstraţii dramatice, am putea spune chiar personaje. Felul în care se îmbracă-dezbracă filozoful trezeşte ilaritatea, caracterizîndu-l odată cu mimica dezlănţuită şi cu muzica bufă care însoţeşte perplexităţile sale. Compozitorul Adrian Enescu a ştiut să răspundă muzical concepţiei regizorului, în construirea unui spectacol plin de imaginaţie, unde fantezia domneşte de la început şi pînă la sfîrşit.
Actorii “Teatrului Bulandra”, cu toţii foarte buni – Rodica Lazăr, Anca Androne, Marian Râlea, Vlad Zamfirescu, Manuela Ciucur, Daniel Popa, Adrian Ciobanu – se mişcă într-un spaţiu non-spaţiu, un fel de labirint de-un alb stralucitor ce se transformă rând pe rând în palat, grădină, salon sau dormitor, o ambianţă sugestivă şi fascinantă accentuată prin utilizarea minuţioasă a luminilor şi a sunetelor.
Spectacolul lui Ducu Darie este unul complex şi coral, un spectacol în care muzica, cântecul, zgomotele şi mişcările scenice nu sunt rodul improvizaţiei, ci rezultatul unui studiu atent în care fiecare parte are un rol în crearea armoniei finale a spectacolului.
Duminică, 3 februarie, la ora 19.00, la Sala “Toma Caragiu”.
Poveşti cu Sherlock Holmes şi Signor Bruschino

Diamantul şi Gâsca
Vă este dor de aventurile pline de mister în care este implicat celebrul detectiv Sherlock Holmes?
Sunteţi aşteptaţi la “Opera Comică pentru Copii” în zilele de vineri ale lunii februarie (1, 8 şi 22 februarie), începând cu ora 18.00, la spectacolul „Diamantul şi gâsca”. Muzica antrenantă a tânărului compozitor român Roman Vlad, dansurile scoţiene atractive deopotrivă pentru cei mici şi însoţitorii lor, o poveste plină de farmec şi suspans, în interpretarea unor artişti pe care i-aţi aplaudat în numeroase spectacole pe scena noastră şi în alte teatre importante.
Distribuţia producţiei va prilejui reîntâlnirea cu Valentin Racoveanu (care este şi asistent de regie), Mirela Dumitrescu, Daniel Filipescu, Ambrus Levente, Andrei Lazăr, Raluca Oprea, Oana Şerban, micile vedete ale teatrului Roberta Enişor, Bogdan Şerban, Jennifer Dumitraşcu, Teddy Murg şi Ana Isopescu, alături de Baletul Operei Comice Pentru Copii.
Spectacolul muzical inspirat dintr-o povestire a cunoscutului scriitor scoţian Sir Arthur Conan Doyle este regizat de nimeni alta decât Stela Popescu, scenografia este realizată de Viorica Petrovici, iar coregrafia aparţine Sorinei Tiron.
În zilele de luni şi marţi (orele 11.00 şi 13.00) ale lunii februarie, puteţi viziona opera comică „Il Signor Bruschino” – un titlu de mare atractivitate, cu minunata muzică a lui Rossini, o poveste de viaţă în care copiii aplaudă comicul de situaţie, asistă la povestea de dragoste dintre Florville şi Sofia. Ariile, duetele, ansamblurile sunt de o mare frumuseţe, iar cei mici se bucură de finalul mult aşteptat: nunta celor doi îndrăgostiţi.

Il Signor Bruschino, la Opera Comică pentru Copii
În 2004, la “Festivalul Internaţional al Copiilor”, desfăşurat în Croaţia, la Šibenik, “Opera Comică pentru Copii” primea premiul special pentru acest spectacol, o operă bufă semnată de Rossini, magistral interpretată de artiştii teatrului. După câţiva ani în care alte titluri au constituit bucuria micilor spectatori, „Il Signor Bruschino” revine.
„Orice rol pe care îl interpretez este o plăcere şi o adevărată provocare. Am încercat să povestim întâmplările prin care trec personajele cât mai pe înţelesul copiilor şi, bineînţeles, într-o manieră cât mai amuzantă posibil. «Il Signor Bruschino» este o producţie specifică lui Rossini, reunind într-o partitură extraordinar de frumoasă situaţiile pe care le găsim în toate operele lui mari, cum ar fi «Bărbierul din Sevilla»”, a mărturisit pentru micii spectatori Vicenţiu Ţăranu, interpretul rolului principal.
Distribuţia producţiei va prilejui reîntâlnirea cu: Vicenţiu Ţăranu, Ştefan Schuller, Valentin Racoveanu, Daniel Filipescu, Andrei Lazăr, Oana Şerban, Gabriela Daha, Claudia Iagăr şi Valentino Tiron. Conducerea muzicală îi aparţine dirijorului Ciprian Teodoraşcu, regia este realizată de Cristian Mihăilescu, scenografia de Viorica Petrovici, iar asistent de regie este Sorina Tiron. Pregătirea muzicală i-a revenit Mădălinei Florescu, care va asigura şi interpretarea la orgă.
Vineri 15 februarie, ora 18.00, în preambulul spectacolului de balet „Cenuşăreasa”, va avea loc decernarea Premiilor “Forumului Muzical Român” – 2012. Printre laureaţi: Călin Mocanu, Marius Ţeicu, Ciprian Teodoraşcu, Ilinca Dumitrescu şi Baletul Operei Comice pentru Copii.
“Un tramvai numit dorinţă”

Un tramvai numit dorinţă
Luni 4 februarie, la ora 19.00, sunteţi aşteptaţi la spectacolul “Un tramvai numit dorinţă” de Tennessee Williams, regizat de Andrei şi Andreea Grosu. Scenografia: Vladimir Turturica. Din distribuţie, Liviu Pintileasa şi Richard Bovnoczki.
Un spectacolul care urmăreşte, sub lupă, evoluţia a patru personaje cu titlul unui destin comun: ratarea. Textul lui Williams stă la baza unei creaţii spectaculare care îşi doreşte răspândirea unei poveşti de care nu te mai poţi despărţi.
Spectacolul se joacă la UnTeatru în cadrul programului „Un teatru pentru o lume”, proiect finanţat de AFCN.
“Îngeri în America”

Scenă din Îngeri în America
Sâmbătă 2 februarie, la ora 19.00, puteţi viziona, la Teatrul “Metropolis”, Îngeri în America”, de Tony Kushner, Partea I, “Sfârşitul lumii e aproape”, un basm postindustrial despre diferenţe, despre tabuuri, dar mai ales despre Îngerii coborâţi din mistica urbană a intoleranţei. Ei descind din revolta Stonewall şi se regăsesc în tinerii violenţi, dar, paradoxal, atât de fragili ai tendinţei Emo, ai mişcării Occupy sau New Age. Nişte băieţi şi nişte fete care nu pot plânge deşi trăiesc cu lacrima în gât.
Direcţia de scenă este semnată de Victor Ioan Frunză. Decorurile şi costumele sunt create de Adriana Grand.
Cu: Virginia Mirea, George Ivaşcu, George Costin, Sorin Miron, Adrian Nicolae, Alexandru Ion, Nicoleta Hâncu, Cristiana Răduţă-Bobic.
Partea a doua a acestui diptic teatral, “Perestroika”, este programată duminică, 3 februarie, la ora 19.00.
Ţarul Ivan îşi schimbă meseria, în premieră

Secvenţă din Ţarul Ivan îşi schimbă profesia
Spectacolul după piesa “Ivan Vasilievici” de Mihail Bulgakov, o comedie de situaţie, spumoasă, unde scenele se îmbină într-o serie de urmăriri şi încurcături spectaculoase, este pus în scenă de Gelu Colceag.
Într-un apartament din Moscova se petrece o serie de întâmplări fantastice, în centrul cărora se află un inginer inventator.
Cum ajunge Ţarul Ivan să locuiască în Moscova anului 1935 sau, şi mai mult, în ce măsură reuşeşte administratorul imobilului unde locuieşte inventatorul să joace rolul lui Ivan cel Groaznic în Moscova anului 1565?
Aflaţi dacă această invenţie epocală, maşina timpului, funcţionează şi în ce măsură reuşesc oamenii să-şi vadă trecutul şi viitorul datorită ei.
Mihail Bulgakov a scris această comedie de moravuri în perioada 1926-1936, alegându-şi personajele din rândul parveniţilor timpului, realizând tipologii: aristocratul clandestin, funcţionarul îmburghezit, administratorul birocrat şi obtuz, intelectualul de formaţie veche, dar cinstit şi naiv.
În distribuţie, Mircea Rusu/ Doru Ana, Radu Gabriel/ Vlad Corbeanu, Marius Gâlea, Mariana Dănescu, Diana Cavaliotti, Vlad Logigan, Gabriel Costin, Sergiu Flesner/ Silviu Debu, Ana Maria Bercu, Eduard Carlan, Gigi Iordache, Mihai Persa, Alexandru Grădinaru, Marius Drăguş, Emilian Marnea, Laurenţiu Drăgan, Lucian Ionescu, Ionuţ Eftimiciuc, Vlad Bârzanu, Cristina Ioniţă, Bianca Popescu, Andreea Sovan, Mihaela Velicu ş.a.
Decorurile şi costumele, Ioana Pashca. Ilustraţia, Gabriel Basarabescu.
“Avarul”

Avarul de Moliere la Teatrul Tamasi Aron
Luni 4 februarie, trupa Teatrului “Tamási Áron” va prezenta spectacolul “Avarul” de Molière, cu supratitrare în limba română. Spectacolul, în regia lui László Bocsárdi, a avut premiera pe 31 decembrie 2012, fiind cea mai recentă producţie a Teatrului.
Personajele piesei lui Molière sunt măcinate de lupta dintre două dorinţe, cea de a fi iubiţi şi cea de a-şi spori şi proteja averea. Şi de una şi de cealaltă depind toţi, iar de la amândouă se aşteaptă protecţie şi siguranţă. Pentru unii dintre ei, relaţiile umane sunt mai importante, alţii idolatrizează lucrurile fără suflet, căci acestea pot fi folosite fără complicaţii. De pildă banii, care sunt cei mai ispititori, pentru că par a avea puterea de a oferi tot ce ne dorim şi ne simţim în siguranţă când ne punem viaţa sub protecţia lor.
„Vreau să fiu fericit!” – spune Cléante în spectacol. Dar oricare dintre personaje ar putea rosti aceste cuvinte, care sunt şi ale noastre, pentru că şi noi, toată viaţa, suntem continuu în căutarea fericirii. Sau poate ceea ce căutăm este doar bunăstarea? Spectacolul “Avarul” ne oferă posibilitatea perfectă pentru a ne confrunta din nou cu aceste întrebări.
Scenografia: Bartha József. Costumele: Dobre-Kóthay Judit.
În distribuţie: Pálffy Tibor, Derzsi Dezső, Szalma Hajnalka, Nagy Alfréd, Benedek Ágnes, Szakács László, Gajzágó Zsuzsa, Debreczi Kálmán, Kónya-Ütő Bence, Erdei Gábor, Márton Lóránt, Diószegi Attila.
Reprezentaţia va avea loc cu începere de la ora 19.00 în Sala Mare a teatrului.