Singura companie care a dorit să efectueze zboruri regulate pe noul aeroport de la Brașov, Dan Air, a anunțat că își continuă activitatea în ciuda conflictului pe care l-a avut cu Romatsa. ”Bună ziua dragi pasageri, Mulțumită susținerii dvs. constantă vom continua operarea pe aeroportul Brașov. Prin urmare nu vor exista modificări în programul de zbor deja publicat. Suntem alături de voi și va mulțumim că sunteți alături de noi. Mulțumim”, a anunțat Dan Air, după ce a lăsat să se înțeleagă că se retrage.
„Prioritare fiind siguranța pasagerilor noștri, ne asumăm pierderile adiționale și greutățile întâmpinate și vă anunțăm că ne vom continua programul de zbor adaptat condițiilor oferite în prezent de către Aeroportul din Brașov.
Menționăm că în urma solicitărilor noastre, Aeroportul Brașov ne-a transmis în cursul acestei zilei o comunicare potrivit căreia problema logisticii pentru îndepărtarea păsările din zona aeroportului din Ghimbav a fost rezolvată. Cu privire la lipsa organizațiilor de întreținere arătam ca suntem încă în așteptarea unui răspuns”, se arată în comunicatul Dan Air.
Totodată, compania aeriană a anunţat că este în trative cu Romatsa pentru prelungirea programului de zbor. Dan Air a acuzat Romatsa că are un program de SRL la Brașov, și că pune în pericol zborurile.
În afara celor 12 ore de program, aeroportul din Brașov nu beneficiază de servicii de navigație aeriană, vamă, frontieră și control de securitate.
Astfel, coroborat cu întârzieri cauzate de motive operaționale și/sau aglomerația din spațiul aerian european, în ultimele zile câteva zboruri Dan Air nu au mai aterizat sau decolat de la Brașov.
Compania românească Dan Air a fost prima și este singura companie aeriană care operează în prezent zboruri comerciale regulate pe aeroportul din Brașov.
Aceasta lega noul aeroport cu Bruxelles (Belgia), Munchen, Nuremberg, Stuttgart (Germania), Londra Gatwick (Marea Britanie), Roma (Italia) și Barcelona, Madrid, Malaga și Valencia (Spania).
Companiile aeriene Animawings, HiSky și Tailwind operează zboruri charter spre și dinspre Brașov, dar numai spre Antalya (Turcia) și Heraklion (Grecia).
Wizz Air a anunțat în aprilie 2023 două rute care vor fi operate spre Brașov, din Londra Luton (Marea Britanie) și din Dortmund (Germania).
Ruta Londra Luton – Brașov va fi operată de Wizz Air din august 2023, iar cea dintre Brașov și Dortmund va fi inaugurată în septembrie 2023.
Problema este daca investitia in acest aeroport in cati ani se va recupera/amortiza, cate zboruri trebuiesc pe o luna, cati pasageri, cata marfa. Apoi cate locuri de munca sunt permanente, cate sezoniere. Caci daca este in pierdere este o investitie proasta. Mentenanta unui aeroport este foarte scumpa. Multe investitii proaste au fost facute in Ro. Acesti bani poate erau utili sa se realizeze unitati de procesare si productie industriala, agricola, spital nou, etc.cu mai multe locuri de munca.