Alarmă! Ne invadează tramvaiele turcești

Toată flota de tramvaie din România se află la un pas de dat ortul popii. În depouri se repară și se cîrpește, iar primarii, amenințați de campania electorală la care trebuie să raporteze succese, se înghesuie să recupereze. Încearcă să elimine rablele chinuite și zgomotoase cu investiții în tramvaie noi. Așa a apărut moda tramvaielor turcești! Primăria Timișoara a contractat 16 tramvaie turcești cu firma Bozankaia Otomotiv Mak, la prețul de aprox 2,5 milioane de euro bucata.

Turcii de la Durmazlar au fost singurii ofertanți pentru 13 tramvaie bidirecționale la Reșița. Primăria Capitalei, îndrăgostită și ea de autobuzele turcești și descoperind tehnica afacerilor cu turcii, a umplut Capitala cu 400 de autobuze Otokar. Mulțumită de felul în care arată și funcționează acestea și învățînd poteca contractelor la Istanbul, Primăria Capitalei este pe cale să acorde (dacă nu a și făcut-o!) încă un contract pentru livrarea a 100 de tramvaie turcești pentru STB.

Zilele trecute, și la Iași s-a încheiat o licitație pentru alte 16 tramvaie. A cîștigat tot o firmă turcească, autoarea unei oferte de 1.86 mil euro bucata (cu o lungime de 26 de metri), deși la București aceeași firmă a făcut o ofertă de 1.780.000 euro pe bucată. Și un pic mai scurte. În funcție de ce calculează turcii și comisiile de licitație prețul tramvaielor? Greu de răspuns!

La ora aceasta, două firme din Turcia vînd tramvaie în România fără ca nimeni să se întrebe de unde noua pasiune a românilor pentru tramvaie turcești, în vreme ce în țara noastră există o fabrică similară, cu tradiție, cu muncitori români, cu performanțe tehnice peste produsele turcești și cu o mentenanță promptă și accesibilă.
Pentru cei care nu cred în tramvaiele cu ieniceri, le oferim o copie a procesului verbal de atribuire semnat de membrii comisiei de evaluare de la Iași. (vezi

doc1

doc2)

Care să fie misterul că primarii români se înghesuie să cumpere din Turcia sau din Polonia?
Mă tem că răspunsul la o asemenea întrebare este o treabă de procurori, nu de ziariști.

 

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 4
Vlad Dumitraș 281 Articole
Author

26 de Comentarii

  1. Aradul este prea departe de TM. Iar intre UTA si Poli TM este „rivalitate istorica”…Treburile se desfasoara astfel pt ca nevestele si rudele celor care semneaza astfel de contracte fabuloase se numara printre magistrati, procurori,reprezinta diverse autoritati cu rol de aplicare a (non)legislatiei.Primarii se sacrifica si ei cum pot, pe bacsis. De ce sa rabde muncitorii din Turcia!

  2. Foarte bine! Raportul calitate/pret este mult mai bun la otomani decat la fascisti! Turcii ne fac discount pentru fetitele luate in harem acum 500 de ani! Se demonstreaza inca odata ca „moldovanca” nu uita si nu iarta!

  3. „în vreme ce în țara noastră există o fabrică similară, cu tradiție, cu muncitori români, cu performanțe tehnice peste produsele turcești și cu o mentenanță promptă și accesibilă”.
    se înghesuie să cumpere din Turcia sau din Polonia?
    Mă tem că răspunsul la o asemenea întrebare este o treabă de procurori, nu de ziariști.”
    Javre ordinare, in timp ce noi ne dam de casul mortii ca romanii nu au venit, ind.romaneasca e pe butuci, aceste reptile administrative locale intorc matzul dupa comenzi straine, spre turci ca si cand noi nu am avea, nu am fi avut INDUSTRIE!

    Javrele astea ce comanda cioburi ce se dezintegreaza, baga mana fara judecata si vor mita, peschesuri, de la turcii lui erdogan, noi ce am facut 50 de ani, securistilor?de ce nu luati romanesti? Pt.ca acolo sunt securistii cu „relatii”in strainatate, cu interese familiale, firme ce au sufocat serviciul public.AM vazut „doc.I, doc II”,pretul -calitate le palce, dar ele curg dezmembrandu-se .Acesti corupti au uitat 50 de ani de performanta INDUSTRIALA A NOASTRA ,SOLIDA,inca se incred in turci, pentru bani si ghisefturi.Afara toti nemernicii in frunte cu FIREA,care a dat semnalul „modei”turcesti! NOI CE AM FACUT %) de ani FIREA,l-am pazit pe taica-tau moldovean si pe tine sa devii „cucoana „?Am pazit „Iasul” sa devina turcoman??Nu va este rusine, in veci de ordinari care aveti pe mana bugete si va fugiti cu ele nu spre romani ci spre altii?

  4. Romania este un ,,sat fara caini ” , o societate bezmetica , un rai al hotilor , o tara fara conducere , fara presedinte mai ales !

  5. De cativa ani(cel putin 5-6 ani) tot scriu ca „Romania este o tara controlata si coordonata din toate punctele de vedere” si nimeni nu a dorit sa vada sau inteleaga acest fenomen! Acum cand totul e la vedere toti schiauna ca nevinovatii dar dupa ce au acceptat conditiile impuse! Siktirrrr!

  6. Sa nu uitam ca dupa Revolutie noi am intrat in capitalism prin Turcia! Turcii ne-au dat voie sa caram la ei tot ce-am furat din Patria Noastra Draga, Romania. Peste 50% din „patriotii din Romania” au furat si-au dus in Turcia tot ce s-a putut fura , de la rulmenti , piese de schimb ,aparatura de masura si control , rechizite scolare , confectii …,pana la obiecte de valoare si patrimoniu. Fetele si baietii s-au dus singuri sa „lucreze” in Turcia. Acum cred ca -i prea tarziu sa mai facem galagie .

  7. Breee, voi nu pricepetzi ca se prefera turcii pentru ca de la ei se poate obtzine para-ndaratul, pentru ca turcii este de-ai nostri din Romania.

  8. Primaria Resita avea doua oferte de modernizare, cu tramvaie din Franta sau din Polonia. Licitatia nu s-a mai facut la nivel de primarie, ci la nivel centralizat, adica de la Bucuresti. Acum cred ca aveti explicatia de ce ne umplem de tramvaie turcesti.

  9. Tot Erdogan este de vina!ONU,NATO, trebuie sa se implice…Ciurda de investitorii americani ai Wetei unde sunt?

  10. Atata timp catlegea impune criteriu câștigător prețul cel mai mic nu ar trebui sa ne mire ca turcii câștiga pe linie. Plângeți de mila industriei românești? Pai majoritatea celor care comenteaza acest articol prefera un SH adus din afara in detrimentul unei Dacii noi.

  11. Acum 30 de ani noi exportam in Turcia automobile si tractoare, construiam rafinarii, fabrici de ciment, drumuri si linii electrice! Azi turcii exporta la noi, de toate! De cxe? Pentru ca liderii nostrii, tradatori, au permis distrugerea industriei ! Cine controleaza cifra de afaceri a unei firme straine? La noi se invoca ca anumte uzine n-au cifra de afaceri si sunt excluse din licitatie! Vezi situatia la autobuze, troleibuze, tramvaie,. rame de metrou!

  12. Ni se reîntorc peșcheșurile date la Înalta Poarta. Numai ce ele merg la … „premianți” :))

  13. serviciile (romanesti) tradeaza, cine se asteapta la tramvaie de Arad?
    Spaga va lua locul stemei de pe tricolor. Cat vom mai avea tricolor…

  14. Ale noastre nu is bune pt ca jeguriile politicianiste si criminale nu pot lua comisionul.Mii de jeguri ar merita executate.

  15. Ileana , nu fi tampita! Ciolos si UE au stabilit regulile jocului in Achizitii publice. Restul e propaganda pentru tampiti. Nu cautati sa judecati efectele. Vedeti cauza idiotilor!

  16. Daca pretul ete bun, atunci este foarte bine. Tehnologia in ziua de azi difera extrem de putin de la tara la tara. Din nefericire romanii nu mai produc mare lucru, nici bun nici rau.

  17. Haoleu, ai mare grija, sa nu fie „ieniceri, copii de suflet ai lui Alah …” !

  18. vai de capul nostru!
    In comunism eram capabili sa ne fabricam singuri tramvaie si camioane de 120 tone, iar acum am ajuns la mana ‘Stanbulului !

  19. Fabrica aia românească de care se zice in articol ar scoate cele 100 e tramvaie in 10 ani. S-a mai zis / discutat de fabeica romaneasca de 2 tramvaie pe an . Luam tramvaie turcesti dintr-un simplu motiv : turcii ofera cel mai mic pret.
    Daca primarii ar da castig altora ..i-ar salta DNA-ul. Mai studiati , nu mai plecati dupa prima fenta…

  20. De 30 de ani Romania este condusa numai de tradatori si lichele.Astazi nu mai stim sa facem nici macar o paine normala o importam gata inghetata din ungaria.Eram top 5 mondial la forari iar la sonde de mare adancime top 3 mondial dupa Urss si Sua. Dupa 30 de ani de cacapitalism Romania este o tara anormala.Marlanul de Sibiu degeaba sa aruncat pe piata cu lozinca ” Romania Normala „. Nu ai nici o sansa cu o Romanie dezindustrializata cu o populatie deprofesionalizata saracia si haosul este tot mai des prezenta nu ai cum sa faci o Romanie Normala cand tu petreci Revelioanele cu javrele austriece care defriseaza padurile Romaniei !!!! Si culmea cu tot cu ranjet mai cersesti un mandat !!!! Romania este un adevarat Spital de Dementa apropo de serialul de acum cativa ani cu melodia de debut citez : ” La noi nimic nu este normal nici Politia nici Scoala nici Guvernul nici Haleala.

  21. Referitor la faptul că urmează să se achiziționeze tramvaie turcești, deocamdată nu știm cine va câștiga licitația.
    Chiar daca ar fi să câștige turcii de la celebra firmă,in mod sigur sunt mai bune decât cele produse de propria firma a STB.
    In ceea ce privește achiziția autobuzelor, știu de la un prieten care lucrează șofer la STB, și mi-a spus că este bătălie mare pe șoferi să conducă autobuz Mercedes, sunt mult mai bune.
    Dacă ați observat, ce zgomot exista in salon, și ușile de-abia se deschid.Deci nu se compară cu Mercedes

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.