Aproape 26.000 de tone de azotat de amoniu în Portul Constanța

Alertă după catastrofa din Liban. Aproape 26.000 de tone de azotat de amoniu sunt depozitate în Portul Constanța, cea mai mare cantitate fiind în zona de nord.

Administrația Porturilor Maritime (APM) atrage atenția că toți operatorii care manipulează substanțe periculoase trebuie să aibă un plan de securitate aprobat de ISU.

„Toți operatorii care manipulează mărfuri periculoase în portul Constanța, categorie în care se încadrează și azotatul de amoniu, au obligația întocmirii unui plan de măsuri de securitate aprobat de ISU privind manipularea, depozitarea și transportul acestor tipuri de mărfuri”, a transmis, joi, APM.

În acest sens, azotatul de amoniu, care este folosit preponderent în industria producerii de îngrășăminte chimice, trebuie depozitat în condiții speciale ferit de foc, în cantități limitate în funcție de concentrația de azot, culoare de acces între stive, ferit de materiale incompatibile (combustibili, lubrifianți, pulberi metalice).

„În prezent, avem în evidențele CN Administrația Porturilor Maritime S.A. Constanța 5 operatori care efectuează operațiuni de încărcare / descărcare și depozitare temporară a acestui tip de marfă.

Acest tip de marfă este stocat în magazii specializate certificate în acest sens de ISU. Astăzi, 13 august 2020, sunt stocate 25.952 tone azotat de amoniu în portul Constanța”, potrivit sursei citate.

Astfel, 4.908 tone de azotat de amoniu sunt depozitate în magazii certificate la Schenker (Constanța Sud) și urmează sa plece în următoarele două săptămâni în tranzit în Ungaria. Cea mai mare cantitate, 17.521 tone de azotat de amoniu sunt depozitate în magazii certificate la Chimpex (în zona de nord a portului Constanța), iar 3.523 tone de azotat de amoniu sunt depozitate la Midia Internațional (în zona Midia a portului Constanța).

De la începutul anului până în prezent, s-au operat în portul Constanța 87.292 tone azotat de amoniu la navele maritime și fluviale, o cantitate normală și medie în raport cu cantitățile operate în ultimii cinci ani, potrivit sursei citate.

„Toți operatorii ce au operat acest tip de marfă îndeplinesc condițiile de siguranță impuse, conform ISU. Ultima navă cu azotat de amoniu a fost operată în data de 17 iulie 2020”, a mai anunțat Compania Națională Administrația Porturilor Maritime SA.

Cel puţin 158 de persoane au murit, iar alte aproximativ 6.000 au fost rănite în explozia produsă în zona portuară din Beirut.

Circa 300.000 de oameni au rămas fără locuinţe în urma deflagraţiei, iar daunele sunt estimate la 15 miliarde de dolari (12,7 miliarde de euro).

Oficialii estimează că explozia a 2.000 de tone de azotat de amoniu a provocat pagube de până la 15 miliarde de dolari.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 1
Author

19 Comentarii

  1. Niste idioti patentati,nu se invata minte nici dupa Beirut!Cum sa tii atata potential exploziv intr-un port,doar daca esti tampit cu spume!O drona,un foc pus intentionat,poate arunca in aer Constanta!

  2. azotatul nu esplodeaza dacat in prezenta marmotei care inveleste ciocolata in staniol. autoritatile libaneze sau chineze,trebuie sa cumpere o cantitate similara si sa incerce sa o detoneze in desert. daca vor compara rezultatele, cred ca vor avea surprize si certitudini.

  3. Nu cumva e import olandezia ca frana pentru shengen ca santaj „la voi sunt…de toate rele, interzis”? Autortate romane, mai exista? Stiam ca doar jurnalistii fac eforturi uriase sa descopere porcariile politice si ale marilor capi de lux!

  4. lege in parlament ….altfel degeaba ..nimeni nu poate face nimic. Depozite in afara orasului la 4km de zone locuite si perimetru de 1km de siguranta inchis cu gard. Materialul adus in port cand se incarca vaporul cu durata limitata de 3 zile maxim .

  5. este exemplul clasic in numiri de sefi incompetenti.
    Dupa ’90, s-au promovat sefi pe criterii de partid. Iar, daca pana acum am mai carpit-o, a fost meritul celor scoliti in regimul trecut, cand se facea carte si practica.
    Dar, cand ai un premier semianalfabet, ce sa mai ceri ministrilor si celor de sub ei?
    Nu m-ar mira ca un baraj, centrala, etc. sa aiba vreo avarie.
    Sa ne fereasca Dumnezeu, la cati prosti avem…

  6. Președintele țării ce face??… asta-i siguranță națională !!!…sau poate vrea să unească Dunărea cu Marea Neagră..!!!.. altă zonă în pericol e Tg Mureș… Azo Mureș…!!!..

  7. Nu e normal ca substantele periculoase sa fie orase…E destul un Dorel sa intre cu tigara aprinsa si Constanta e stearsa de pe harta la cele 26.000 de mii de tone depozitate in port.Nu dau doi bani pe ,,magazii securizate ,, si ,,conditiile de siguranta,, atat timp cat poate exista un factor de risc,un antentat terorist,un Dorel harbanist,un accident aviatic,un incediu,inundatii,cutremure..

  8. Astia care depoziteaza asemenea cantitati de azotat de amoniu sunt teroristi de stat. Bineinteles ca organele n-au vazut,n-au auzit exact cum nu a auzit seful CSAT de Portocala! PSD-ul este de vina! Huuo Johannis!

  9. Daca se intampla un incendiu in vecinatate si ajunge focul la acest depozit de Azotat de amoniu ,Constanta cu Mamaia cu tot ,vor fi spulberate!
    Doamne fereste!

  10. Se agita maimutele fara minte. Am vazut la altii ne bagam si noi in seama, sa ne simtim importanti.

  11. Din articol reiese ca azotatul de amoniu este pastrat in conditii speciale, in spatii autorizate si manipulat de personal caificat. Materialele periculoase se depoziteaza in toata tara, nu numai in portul Constanta, de ani de zile si, exceptand accidentul de la Mihailesti, nu s-a intamplat nimic. Acelasi pericol este si langa fabricile de munitie si materiale explozive. Atunci, dece va dati cu curu` de pamant ca sare in aer?!

  12. Deja s-a ajuns la o situatie penibila cu acest azotat de amoniu ! Un fermier dintr-o comuna avea cateva tone de azotat,acoperit cu prelate,iar televiziunile au tabarat pe el ca uite bomba atomica, ca aproape a distrus din radacini comuna !Azotatul de amoniu face explozie doar daca se exercita asupra sa o temperatura(incendiu)mai mare de 500 de grade celsius !Asa din senin nu are cum sa faca bum !!In Beirut,parerea mea,a fost mana criminala (proprietarul vasului era un individ din rusia caruia in urma cu 4 ani libanezii i-au confiscat hardughia plutitoare)!Deci??

  13. @Gigi Paracliseru: 300°C! Un foc mititel,o flacara jucausa,putin ulei mineral scurs si : Boooom!Ajungi ingeras cu Amatol si Torpex de gat…

  14. La o aşa cantitate de azotat de amoniu nu mai trebuie decât un Dorel.

  15. dar de o centrala nucleara in belarus, kozlodui,….. sau de 40 microcentrale nucleare ce ziceti, un adevart camp minat?? centura de foc a europei.

  16. vedeti ca acolo mai exista si cateva miliade de mc de apa!
    Siii, vorba lui Adrian Severin, apa are hidrogen. Daca Doamne-fereste se aprinde? Oau!

  17. nu uitati ca sintem aliati cu israelul via nato si tradatorii americani vinduti israelului…911 uss liberty sint acte democratie ale aliatilor nostril de a-si arunca in aer propria cetateni cu ajutorul jidanilor …beirutul e doar inceputul…n-ar fi ceva deosebit ca sri sa nu uziteze de …aliati…sa faca Romania o victima cum le sta bine …democratiilor…citu la conferinta de presa n-a fost intrebat nimic …banii lui au cumparat presa cu tot cu fulgi…chiar ati crezut ca aveti …democratie?

  18. Constanta se invecineaza cu Ucraina.Amintirea epavei Rostock,canalului Bistroe sau Cernobalului nu a trecut asa ca mare atentie.Fereste-ma, Doamne ,de dusmani caci cu noii prieteni bagati pe gat trebuie sa avem mare grija.Basca faptul ca o racheta ratacita de parteneri sau dusmani prin Marea Neagra ar putea sa nimereasca ,chipurile din eroare, azotul.Luati-l mai repede de acolo,

  19. Mai oamenilor, ce va agitati ca gainile fara cap? Azotatul de amoniu se foloseste de zeci de ani in Romania in agricultura si doar daca esti ghinionist (cum a fost cu camionul de la Mihailesti) sau chiar batut in cap sa amesteci chimicala asta cu motorina si sa-i dai foc poti face pagube importante, in rest stati linistiti!
    P.S. Pentru Constanta pericolele sunt mult mai mari cu portul la usa din fata si cu combinatul de la Midia in spate (ca sa nu mai vorbim de rachetele rusesti din Crimeea la 2 minute distanta), dar tocmai de-aia se fac controale ca sa-i inlature pe Dorei din zona. Hai, bafta!

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.