Articol strecurat în unul dintre proiectele depuse de ministrul Toader

Parlamentul nu îşi va asuma toate amendamentele propuse de Ministerul Justiţiei.

De (R.C.)
Articol strecurat în unul dintre proiectele depuse de ministrul Toader

Parlamentul nu îşi va asuma toate amendamentele propuse de Ministerul Justiţiei.

Proiectul de modificare a Legii 304/2004 privind organizarea judiciară, depus la Parlament miercuri de către Tudorel Toader, prevede, printre altele, că ministrul Justiţiei poate solicita informări asupra activităţii Parchetelor de la şefii acestora şi poate da îndrumări scrise.

În cadrul articolului 69 al Legii 304/2004, articol care reglementează raporturile dintre ministrul Justiţiţiei şi Parchete, a fost introdus alineatul 3.

”Ministrul Justiţiei poate să ceară procurorului general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie sau, după caz, procurorului şef al Direcţiei Naţionale Anticorupţie sau procurorului şef al Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism informări asupra activităţii parchetelor şi să dea îndrumări scrise cu privire la măsurile ce trebuie luate pentru prevenirea şi combaterea eficientă a criminalităţii”, stipulează alineatul nou introdus în articolul 69.

De altfel, chiar articolul 1 al Legii a suferit o amendare în ceea ce priveşte relaţia procurori-ministru. Potrivit legii aflate în vigoare, Ministerul Public îşi exercită atribuţiile prin procurori constituiţi în parchete, în condiţiile legii. Ministerul propune acum reformularea alineatului 3 al articolului 1 în forma următoare: ”Ministerul Public îşi exercită atribuţiile sub autoritatea ministrului justiţiei, prin procurori constituiţi în parchete, în condiţiile legii”.

Articolul 64 alin. 3 are următoarea formă propusă de către MJ: ”Soluţiile adoptate de procuror pot fi infirmate motivat de către procurorul ierarhic superior, când sunt apreciate ca fiind nelegale sau netemeinice”. Faţă de legea în vigoare, noutatea este reprezentată de către introducerea cuvântului ”netemeinice”.

În ce priveşte DIICOT, este introdusă condiţia ca un procuror să nu fi fost vreodată sancţionat disciplinar, dacă vrea să acceadă la acest Parchet, iar vechimea minimă cerută ceşte de la 6 la 8 ani. Aceleaşi condiţii sunt instituite şi pentru DNA. În plus, cele două parchete vor trebui să elaboreze fiecare un raport anual de activitate pe care să-l prezinte CSM şi ministrului de Justiţie, iar acesta din urmă va prezenta concluziile raportului în faţa Parlamentului.

Ministrul Justiţiei, Tudorel Toader, a prezentat, miercuri, Comisiei speciale parlamentare privind domeniul justiţiei proiectul de modificare a legilor Justiţiei.

Preşedintele Comisiei pentru stabilitatea în justiţie, Florin Iordache (PSD), a declarat că aleşii vor lucra „în integralitate” proiectele de lege privind schimbările din Justiţie, afirmând că vor fi şi amendamente propuse de Ministerul Justiţiei care nu vor fi asumate de niciun partid.

„Calendarul este următorul, aşa cum am anunţat şi în plenul comisiei, avem pentru cele trei legi – 303, 304 şi 317 – opinia Ministerului Justiţiei, aceasta va fi publicată pe site-ul comisiei, iar începând de săptămâna viitoare vom invita la comisie într-un format mult mai larg tot ce înseamnă sistem juridic, începând cu MJ, CSM, Înalta Curte, Parchetul General, asociaţiile profesionale”, a declarat deputatul PSD Florin Iordache.

Iordache a afirmat că Parlamentul nu îşi va asuma toate amendamentele propuse de Ministerul Justiţiei.

„Avem un draft, dar noi vom lucra în integralitatea celor trei legi. Sunt anumite articole pe care dumnealui le propune, dar nu vor fi îmbrăţişate de niciun grup parlamentar, deci practic nu vor fi cuprinse în viitorul proiect de lege, dar sunt şi alte articole pe care noi considerăm că în acest moment trebuiesc modificate”, a spus Iordache.

Distribuie articolul pe:

7 comentarii

  1. Nea Ciordache abia asteapta sa „imbunatateasca” legile pentru stapanul sau, Dragnea! Poporul asta nu se mai trezeste din letargie? Sau va reactiona doar cand va vedea fluturasii din ianuarie 2018?

  2. De unde stie Florin Iordache ca vor fi amendamente care nu vor fi sustinute de nici un partid ? ? ? Sunt foarte multe asteptari de la aceste reglementari legislative , iar daca acestea vor fi modificate ( ciuntite ) invers asteptarilor , ne putem lua adio de la un Stat de Drept si vom ramane definitiv un Stat Captiv unor forte oculte care vor avea grija sa=si consolideze puterea , ptr a nu mai ajunge in astfel de situatii cand o MAJORITATE ar putea sa-i elimine de la PUTERE .

  3. Dle Cata, Salut comentariul Dvs care permite reformularea corecta a alin.3 art.1: ” Ministerul Public isi exercita
    atributiile Sub autoritatea ministrului Justitiei prin procurori constituiti in parchete, in conditiile legii potrivit
    principiului legalitatii, al impartialitatii si al controlului ierarhic”.

  4. Ministerul propune acum reformularea alineatului 3 al articolului 1 în forma următoare: ”Ministerul Public îşi exercită atribuţiile sub autoritatea ministrului justiţiei, prin procurori constituiţi în parchete, în condiţiile legii”.

    asa prevede Constitutita:

    Statutul procurorilor ARTICOLUL 132
    (1) Procurorii îşi desfăşoară activitatea potrivit principiului legalităţii, al imparţialităţii şi al controlului ierarhic, sub autoritatea ministrului justiţiei.

    1. Bine-bine, dar ministrul Justitiei ii poate demite? Asta e cheia.Hai Tudorache!

  5. Nu va faceti griji sistemul securist o sa faca praf legea asta. La sfarsit o sa fie de nerecunoscut si o sa bage la puscarie tot pe magistratii cinstiti. Numai niste naivi isi pot imagina ca intr-un stat abuziv se mai pot trece lege corecte. Continuati sa visati…

  6. Daca procurorii nu vor fi scosi din randul magistratilor reforma Justitiei isi pierde substanta revenirii la acea atat de necesara normalitate!!!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.