Așa a zis Iohannis, nu bunica!

Publicitarii români au schimbat foaia.(…) În sfîrșit, l-au introdus cu mare succes în storyboard și pe cel mai îndrăgit personaj din familia românească- bunica.

Așa a zis Iohannis, nu bunica!

Publicitarii români au schimbat foaia.(…) În sfîrșit, l-au introdus cu mare succes în storyboard și pe cel mai îndrăgit personaj din familia românească- bunica.

Publicitarii români au schimbat foaia. După ce, două decenii au ținut-o cu Dorel, personajul autohton transformat în simbolul prostiei românești, la o ofertă politică ceva mai tentantă, au produs și un spot cu imagini românești din registrul valorilor morale. În sfîrșit, l-au introdus cu mare succes în storyboard și pe cel mai îndrăgit personaj din familia românească – bunica. Nespus de repede, „Așa a zis bunica”, de Mircea Bravo, a început să urce vertiginos în clasamentul videoclipurilor de succes. Apucături contemporane, istorie recentă, umor și inteligență, toate la un loc pe un ton șăgalnic, într-un îndemn civic de nota 10. După părerea mea,„Așa a zis bunica” este cel mai inteligent și izbutit clip de mobilizare electorală din toți acești 30 de ani. Pe tot parcursul secvențelor, clipul are o compoziție abilă și un umor plăcut. El se încheie cu un îndemn aproape convingător:
-Să mergi la vot pe 26 mai !
-De ce?
Lemn la politică, fătălăul din clip ridică din umeri și caută o explicație. În cele din urmă, răspunde cu o motivația hazoasă:
-Așa a zis bunica!
Frumos și ingenios! Numai că bunicile sunt sătule de politică și greu de dus la urne. Chemarea la vot a bunicii este doar o soluție ingenioasă pentru a duce storyboard-ul la un packshot pe care să scrie:
”Du-te la vot pe 26 mai!”

Nici bunica și nici bunicii nu mai pot de dragul votului, de care s-au săturat după atîtea amăgiri și farse, ci Klaus Iohannis și aparatul lui de susținere. Klaus Iohannis este disperat să scoată lumea la urne. Recitiți frazele din declarația sa de săptămîna trecută:

”Cine merge la vot poate să dea o lecție pesediștilor.Pe mine, în final, mă interesează care este raportul dintre cei care sunt alături de PSD în acest atac asupra justiției, în această proastă guvernare, fără autostrăzi, fără spitale, fără școli modernizate, și care sunt de cealaltă parte. Vreau să văd cine este împreună cu mine pentru o Românie europeană, vreau să văd cine este împreună cu mine pentru o guvernare europeană, cine este împreună cu mine pentru o justiție dreaptă și pentru o societate românească performantă. Asta îmi doresc și asta vreau să știu de la voi”.

Dacă ne uităm bine la cadru, în spatele bunicuței, cu tot aerul său de țărancă ardeleancă, parcă se vede capul rotund al lui Klaus Iohannis și se audea vocea băieților din servicii care îi șoptesc:
-Șefu’, trebuie neaparat să-i scoatem la vot. Altfel, sunteți pierdut!

Faptul că bunicuța este „vocea” prelucrată a lui Klaus Iohannis este întărit și de prezența acestei atitudini mobilizatoare la toți propagandiștii #Rezist și la toate organele de presă. De la Rareș Bogdan (care îi amenință pe liberalii care fac pluta si nu mobilizează populația), la Realitatea TV și Digi24 (mai nou, și B1Tv !), plus site-urile de serviciu. Toată lumea mobilizează la vot și joacă rolul unei bunicuțe speriate de comunism.

Dacă spotul „Așa a zis bunica” merită nota 10, în ciuda faptului că este un spot de sprijin mobilizator pentru Klaus Iohannis, nu pentru alegerile europarlamentare, cel cu Iisus Hristos care își încheie mobilizarea cu „Muie PSD!” (Scuze!) este o ofensă, o obrăznicie și o catastrofă de comunicare.
Cînd lucrează în comunicare, propagandistul, ca și milițianul prost, nu mai simte care sunt limitele și care sunt riscurile și o apucă prin bălării. De mirare că nici una dintre bisericile creștine din România n-a sesizat subproducția pentru a se delimita și pentru a avertiza publicul. Oricum, cîrpeala este așa de grosolană încît la fel de bine ar putea fi folosită împotriva taberei Iohannis. Adică întoarsă ca argument pentru a stopa mobilizarea intensivă produsă de susținătorii referendumului și ai președintelui.

Dacă privim cu atenție făcătura cu Iisus, observăm că mesajul său este unul tipic de Bruxelles, pe fond, identic cu al Bunicuței. Dacă n-ar fi pletele și vîrsta, mai că l-am putea suprapune lui Jean Claude Juncker și lui Frans Timmermans! Și, dacă le-am pune plete lui Iohannis sau lui Rareș Bogdan, ar rezulta cam același îndemn.
Ce ne spune spotul grosolan cu Iisus Hristos? Că această încropeală obraznică, cu limbaj de USR Plus, a fost lucrată în dispreț față de biserică și de credința majorității. Accentul și fața lătăreață a actorului care îl interpretează pe Iisus ne trimit cu gîndul la o producție externă automatizată, comandată de la București. Altfel, nici un actor, fie el și figurant, nu s-ar fi amestecat într-un asemenea rahat!
Asaltul spoturilor pe net cere și o replica. Doar n-o paraliza toată România în fața propagandei pentru mobilizarea unui referendum în favoarea lui Iohannis!? Mai este și lume împotrivă.
Chiar încerc să-mi imaginez ce-ar însemna și o campanie anti. Adică un bombardament cu mesaje de genul:
-Alegeți candidații pentru Parlamentul European și stați acasă pentru a scăpa de Iohannis!

Distribuie articolul pe:

43 comentarii

  1. Asa cum nelegiuitii au boicotat FAMILIA, NORMALITATEA SI BUNACUVIINTA, asa trebuie boicotat acum neocomunismul ue pentru a nu legitima cu prezenta noastra la zisul „vot”, nelegiuirea lor :
    – Boicot pentru neocomunismul ue care desfiinteaza statul national si transforma popoarele in populatii controlate si manipulate prin card si cip si paine si circ !!!
    – Si in al doilea rand boicot impotriva actiunii alogenilor care au ocupat institutiile statului pentru a pune in practica noul comunism ue prin asa zisul stat al lor de „drept” in care santem jefuiti de resurse, aur, petrol, gaze, paduri, pamantul stramosesc, invadati de mahomedani si sodomisti,  la adapostul justitiei lor „independente” patronata de ambasadele occidentale !
    Asadar :
    – cei care participa la mascarada de „alegeri” ue, legitimeaza prin prezenta lor noul comunism ue, si dictatura globala iudeomasonica !
    – cei care participa la mascarada de referendum a alogenului, legitimeaza „justitia independenta” patronata de ambasadele occidentale, pentru a  mentine si proteja statutul de colonie bananiera a poporului asuprit si umilit atata amar de ani de straini !

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.