Au apărut primele victime economice ale crizei refugiaţilor

Reintroducerea controalelor la câteva dintre frontierele interne ale Uniunii Europene şi închiderea unor puncte de trecere a graniţei din cauza crizei refugiaţilor au generat deja primele…

Au apărut primele victime economice ale crizei refugiaţilor

Reintroducerea controalelor la câteva dintre frontierele interne ale Uniunii Europene şi închiderea unor puncte de trecere a graniţei din cauza crizei refugiaţilor au generat deja primele…

Reintroducerea controalelor la câteva dintre frontierele interne ale Uniunii Europene şi închiderea unor puncte de trecere a graniţei din cauza crizei refugiaţilor au generat deja primele victime economice.

Este vorba despre transportatori, care se văd acum nevoiţi să petreacă mai multe ore la punctele de control.

“Înregistrăm întârzieri la toate camioanele noastre. Situația este similară pentru toți actorii din sector. În acest moment, sunt blocaje peste tot”, a declarat Cora Bugenburg, director de operațiuni la transportatorul german Allgeier Translog.

Germania a fost prima care a dat tonul, introducând controlul la graniţa sa cu Austria. Au rumat Austria şi Slovacia, iar Ungaria a închis pentru 30 de zile frontiera cu Serbia, pe unde se scurgeau valurile de emigranţi. Şi cum era de aşteptat, au apărut şi ambuteiajele la graniţa dintre Germania şi Austria.

„În condițiile în care camioanele au întârzieri, nu sunt descărcate la timp și sunt mai puțin disponibile să preia noi încărcături, riscăm să înregistrăm o penurie de capacități, iar aceasta va duce la creșterea prețurilor”, a adăugat Cora Bugenburg.

Purtătorul de cuvânt al Federaţiei olandeze a Societăților de Transport și Logistică (TLN), Renee Reijers, a făcut câteva estimări economice ale acestei stări de fapt. Conform acestuia, societăţile olendeze de transport rutier ar înregistra venituri mai mici cu 600 de milioane de euro pe an, pe baza unei întârzieri medii de o oră la fiecare punct de trecere a frontierei.

Criza migranților a apărut într-un moment în care, în Europa, „capacitățile de transport sunt la nivelul adecvat, ca urmare a revenirii schimburilor comerciale pe continent“, a ţinut să precizeze directorul general al federației transportatorilor bavarezi, Sebastian Lechner. „La nivel mai general, poziția concurențială a Europei este afectată, având în vedere că în SUA și China societățile de transport pot parcurge distanțe lungi fără controale, deci fără pierderi de timp sau costurisuplimentare“, susţine TLN. În Uniunea Europeană, aproximativ trei sferturi din traficul de marfă se desfășoară prin intermediul rețelei rutiere, transportul feroviar fiind mult în urmă.Federaţia Germană de Logistică DSLV spune că blocajele în trafic cresc de la o zi la alta iar acestea pot într-o oarecare măsură compensate cu planificări de călătorii mai lungi.

“Dar rute alternative mai lungi înseamnă costuri suplimentare”, afirmă Cora Bugenburg. Când un şofer de camion este blocat în trafic este în timpul lui de muncă plătit. În cazul în care controalele la frontieră durează săptămâni sau mai mult, jucătorii din industrie vor fi nevoiţi să negocieze cu clienţii lor anumite ajustări de preţuri, susţin Federaţia DSLV.

Distribuie articolul pe:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.