Avioane de luptă pe cerul Bucureștiului. Nu-i o glumă

Avioane de luptă şi transport, respectiv F-16 Fighting Falcon, Eurofighter Typhoon, C-130 Hercules, C-27J Spartan, elicoptere militare şi aeronave civile, vor survola Capitala timp de trei zile, cu ocazia sărbătorii Zilei Aviaţiei Române şi a Forţelor Aeriene.

Conform unui comunicat al MApN, cu ocazia sărbătorii Zilei Aviaţiei Române şi a Forţelor Aeriene, joi, 20 iulie, începând cu ora 11,00, la Monumentul Eroilor Aerului din Piaţa Aviatorilor se va desfăşura o ceremonie militară şi religioasă cu depuneri de coroane de flori în memoria eroilor aviatori.

Pe timpul ceremoniei vor evolua aeronave militare aparţinând Forţelor Aeriene Române: F-16 Fighting Falcon, C-130 Hercules, C-27J Spartan, IAR-330 şi IAR-99, dar şi elicoptere tip EC-135 aparţinând Ministerului Afacerilor Interne, elicoptere tip IAR 330 ale Serviciului Român de Informaţii, o aeronavă Boeing 737 aparţinând Tarom, aeronave de tip Eurofighter Typhoon ale Forţelor Aeriene Italiene, precum şi aeronave Extra 300 aparţinând Aeroclubului României.

De asemenea, în zilele de 18 şi 19 iulie, începând cu ora 11,00, în zona Monumentului Eroilor Aerului din Piaţa Aviatorilor vor avea loc antrenamente cu aeronavele militare care vor participa la evenimentul marcant al Forţelor Aeriene Române.

Zborurile de antrenament din zilele de 18 şi 19 iulie, precum şi survolul aeronavelor cu ocazia sărbătorii Zilei Aviaţiei Române şi a Forţelor Aeriene din 20 iulie se vor executa cu luarea tuturor măsurilor de siguranţă şi respectarea reglementărilor aeronautice în vigoare, astfel încât impactul asupra comunităţii locale să fie minim.

Totodată, cu prilejul împlinirii a 110 ani de la înfiinţarea primei structuri de Aeronautică Militară, la Ateneul Român va avea loc în aceeaşi zi, începând cu ora 19,00, un concert aniversar susţinut de Orchestra Simfonică Bucureşti.

Aviaţiei Române şi a Forţelor Aeriene este sărbătorită, în fiecare an, la 20 iulie, când este prăznuit Sfântul Proroc Ilie Tesviteanul, ocrotitorul spiritual al piloţilor.

La data de 1 aprilie 1913, intra în vigoare prima lege de organizare a aeronauticii militare din România, iar în baza articolului nr. 1 din lege, primele componente ale forţelor aeriene – aviaţia şi aerostaţia, erau subordonate unei structuri de comandament specializate – Serviciul de Aeronautică Militară, astfel fiind înfiinţată o nouă categorie de forţe armate, Forţele Aeriene.

În prezent, Forţele Aeriene Române se prezintă cu performanţe notabile în procesul instruirii, al interoperabilităţii, prin participarea la exerciţii naţionale şi multinaţionale, precum şi în misiunile interne şi externe.

În prezent, un detaşament format din patru aeronave de luptă F-16 multirol şi personalul desemnat, care poartă denumirea onorifică „Carpathian Vipers” este dislocat pe baza aeriană Siauliai din Lituania şi asigură misiunea de Poliţie Aeriană întărită în ţările baltice în perioada aprilie – iulie 2023. Misiunea detaşamentului este de a proteja integritatea spaţiului aerian al Ţărilor Baltice şi este o componentă fundamentală a angajamentului NATO faţă de membrii săi.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 1
Author

14 Comentarii

  1. Romania sub ocupatie straina. Romania bagata paaaaaas-cuuu-paaas in razboi. este bine toaaashi rumanu e’ la maaaareee, in vacanteee eZZoticeee … ati remarcat ca, inainte de raboaiele mondiale, oamenii erau extrem de detasati si spalati pe creieri vis-a-vis de ce se itampla…exact asa si acum…distrati-va cat mai puteti…

  2. Cum este cu „schimbarile climatice „? Nu-i destul de poluat Bucurestiul ? Mai dati-le ceva smog. Sa aiba de ce tusi …..

  3. Sper că nu vor zbura și second handurile noastre! Altfel ar trebui să părăsim Bucureștiul din cauza pericolului de a ne trezi cu ele în cap.

  4. SECOND HAND-SURI SUNT TOATE -DAR CONSUMATOARE DE OXIGEN CÂT TOATE VIETĂȚILE DIN BUCUREȘTI ȘI ELIMINATOARE DE DIOXID DE CARBON CÂT TOATE VACILE DIN UNGARIA ȘI PROTECTORATUL DEVESELU LA UN LOC ! BUCURAȚI-VĂ !AU VENIT AMERICANII! TOT CA PRETENII EI NE IAU OXIGENUL ,NOI LE DĂM GAZUL DI MAREA NEAGRĂ!(ȘI-N VIITOR ȘI SÂNGELE)!!!

  5. Se face pielea ca de Gaina ! Când zboară Thyphoon . Face un zgomot infricoshator !

  6. Hercules este avion foarte mare când al vedeti pe Cer ! In Hercules încap Taburi ! Este un Avion foarte puternic ! Cand al vedeti pe Cer va speriati cat de Mare este Hercules !

  7. Adevarat ca incape 1 (un) TAB romanesc in el (nu si un Piranha 5), dar nu trebuie sa va speriati totusi. Nu e chiar atat de inspaimantator de mare. Daca ar trece un C 5 la joasa inaltime ati avea oarecari motive de panica.

  8. Astăzi mai instalez un antivirus pe calculator . Trimit mesajul de pe telefonul mobil , iar pe calculator se instalează antivirusul.

  9. Este o mare demonstrație a puterii militare românești realizată pe principiul că dacă civilii se sperie de zgomotul tunător al turboreactoarelor, aceștia vor fi convinși că și inamicul face la fel. Adică se sperie și fuge. Și eu cred același lucru.

  10. tinichele, tinichele…si soferi aerieni…
    festivism de prost gust…
    Romania va arata ca Philipinele in citva ani…
    babardeala garantata daca porti uniforma, eghiletzi…
    prinzi la sigur
    mi-am dorit intotdeauna sa inspir gazele unui f16 care ia inaltime chiar in nasul meu…la dedeman in parcare…

  11. Nu inteleg pt. ce trebuie facut acest circ cu avioanele si deasupra Bucurestiului ,nu este suficient de poluat ,mai ne trebuie si aceste zboruri inutile ? Cine a dispus sa se faca circoteca asta cu avioanele cred ca ar trbuii sa raspunda pt. punerea in pericol al bucurestenilor !

  12. Având priza de aer prea joasă, cred că la decolarea unui F-16 sunt folosiți măturători, la fel ca în jocul ala ‘curling’…

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.