Valorile Dunării

Budapesta, capitală de jazz românesc

Nicolas Simion duce Romanian Impressions în Ungaria

Festivalul de Jazz Românesc are loc în capitala Ungariei în perioada 24-26 octombrie, la Opus Jazz Club.

Continuând tradiția concertelor de succes organizate în ultimul deceniu în Budapesta, dar și în alte orașe din Ungaria, anul acesta, ICR Budapesta începe un nou proiect prin organizarea Festivalului de Jazz Românesc, care va oferi publicului iubitor de jazz ocazia să se întâlnească cu valorile autohtone ale acestui gen, arată un text trimis redacției.

În prima seară vor urca pe scenă muzicieni de jazz recunoscuți atât în România, cât și pe plan internațional, cu o demonstrație de forțe și o abilitate muzicală extraordinară. A doua seară, publicul va putea descoperi inventivitatea și spiritul de a experimenta ale muzicienilor români, iar în ultima seară vor fi prezente tinerele talente în ascensiune, care se alătură cu bucurie muzicienilor consacrați din România și din Ungaria, pentru a da un concert incendiar.

Azi, de la  ora 21.00, scena este ocupată de Nicolas Simion Group, cu proiectul Romanian Impressions. Nadia Trohin (voce), Nicolas Simion (saxes), Sorin Romanescu (chitară), Martin Gjakonovski (contrabas), Silvio Morger (tobe) și Mike Roelofs (pian) susțin proiectul „Romanian Impressions“, un omagiu adus locurilor natale, oamenilor, folclorului atât de variat și autentic din România. Prin compozițiile inspirate din folclor și prin piesele unor clasici ai jazzului românesc, precum Johnny Răducanu, Jancy Körössy sau Richard Oschanitzky, Nicolas Simion, împreună cu invitații săi, reușește să îmbine remarcabil sugestii folclorice cu elemente tradiționale ale jazzului românesc și ale muzicii contemporane, creând o punte de legătură între vechea tradiție a jazzului românesc și jazzul modern al secolului XXI.

Raul Kusak va fi mâine în lumina reflectoarelor cu „Scenes from Memory“. Pian și efecte electronice oferă compozițiile proiectului „Scenes from Memory“. Sunt piese puternice, de însemnătate simbolică pentru istoria personală și profesională a artistului, spun producătorii evenimentului. Suportul instrumental nu se rezumă la pian, ci include o varietate de exerciții de sunete construite și redate în timp real. „Pian preparat“ – este referința nouă acordată ansamblului de accesorii tehnice (aparate de procesare a sunetului) sau umane (percuții cu palmele, pocnete din degete, bătăi ritmice cu periuțe sau cu mâinile pe corzi sau placa de rezonanță) utilizate pe și în jurul instrumentului de bază. Orice artificiu, orice accesoriu, orice element de arhitectură a sunetului nu vin decât să completeze muzica amintirilor sale, zburătoare sau tensionate, pasionale sau sedimentate, cu eleganța și cursivitatea definitorie acestui artist.

One More Minute featuring Petra Acker & Tóth Viktor este proiectul care îi aduce joi alături de cei doi muzicieni pe Cserkész Norbert (clape), Szerecean Osszián (cajon, percuţie) și Szerecean Tihamér (chitară bass). Intrarea la concerte este liberă, în limita locurilor disponibile.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Andrei Radulescu 226 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.