Când se va parcurge traseul Gara de Nord-Otopeni în 23 de minute pe calea ferată

Până în decembrie 2016 va fi finalizată o rută feroviară prin care călătorii vor putea ajunge în doar 23 de minute de la Gara de Nord la aeroportul Otopeni, a declarat ministrul Transporturilor, Dan Costescu. În prezent, acest traseu este parcurs în 40 de minute.

“Lucrările la cale se vor finaliza până la sfârșitul anului. Acum se merge pe o buclă mare, care ocolește foarte mult pentru a ajunge la aeroport, iar noul traseu va trebui să fie pe drum mai scurt, pe podul de la Mogoșoaia, unde se lucrează în prezent. Odată cu finalizarea acestuia, va fi obținut timpul de 23 de minute. Lucrările, în schimb, pe aceste tronsoane vor fi finalizate undeva în luna noiembrie.

Podul, dacă reușim, va fi gata până la sfârșitul anului. Dacă nu, el va dura încă 2 sau 3 luni, însă lucrările până la sfârșitul anului, așa cum am spus, între Gara de Nord și stația finală de la Otopeni”, a spus Costescu într-un interviu pentru Agerpres.

Referindu-se la proiectul de metrou Magistrala 6, care va uni Bucureștiul de aeroport, oficialul Guvernului a spus că la sfârşitul anului urmează să fie organizate două licitaţii.

„Proiectul de metrou spre Otopeni (Magistrala 6) care, de asemenea, stătea de 5 ani fără să se facă niciun demers, în acest moment noi l-am pus în ordine. Avem o analiză în fiecare săptămână asupra stadiului lui, iar obiectivul este ca, la sfârșitul acestui an, să avem lansate două licitații, pentru tunel și, respectiv, pentru lucrări de arhitectură și echipamente de ventilație și pentru restul echipamentelor de control din tunel. Asta înseamnă că, din acest moment, el este considerat un proiect lansat — nu se mai poate întoarce, nu se mai poate opri, va merge până la finalizarea sa”, a spus Costescu.

Conform acestuia, “metroul este orientat spre a culege, a opri foarte des în stații și a culege un număr de călători”. “Avem pe traseul care pleacă din 1 Mai o mulțime de zone dens populate de unde va culege. Va ieși din zona Bucureștiului, va ieși în zona metropolitană și va ajunge în zona Otopeni, unde știm că avem o mare problemă.

Acum, și ea trebuie rezolvată — se va rezolva aglomerația pe DN1, cel puțin pe intrarea în București va fi foarte bine când vom avea metroul. Apoi, sunt zonele pe care le știm — zona comercială, zonele de birouri care sunt pe traseu — și va colecta și de acolo o mare cantitate, urmând să se deplaseze, să ajungă într-un final la Aeroportul Otopeni, unde va avea stația terminus”, a mai spus Cosescu în interviul citat.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Cosmin Pam Matei 4581 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.