Noul ministru al Transporturilor, Răzvan Cuc, avansează aceleași cifre pe care predecesorul său, Rovana Plumb, în ceea ce privește numărul de kilometri noi de autostradă ce vor fi dați în folosință în acest an – 180 de kilometri. Oficialul susține că a găsit în minister o estimare făcută de directorul general al Companiei de Autostrăzi, Narcis Neaga, și că preia informaţiile pe care i le prezintă acesta. „Eu, personal, îl voi susţine cu tot ce pot eu ca să finalizăm numărul pe care domnul director Neaga şi l-a asumat. (…) Pe la jumătatea anului acesta, noi ne dăm seama după evoluţia stadiului fizic cum vom sta cu lucrările. Dacă nu se mişcă, veţi vedea şi rezilieri de contracte. (…) Estimarea, domnul Neaga a dat-o. (…) În general, noi preluăm ce spune directorul CNAIR”, a declarat ministrul Cuc, care a subliniat că cei 180 de kilometri sunt cei pe care Neaga i-a „promis”. Vor fi gata, conform ministrului, loturile 1 şi 2 Sebeş-Turda, loturile 3 şi 4 Lugoj-Deva, precum şi Câmpia Turzii – Târgu Mureş.
La rândul său, Narcis Neaga a spus că ă vor fi în trafic conectate până la sfârşitul anului autostrada Sebeş-Turda cu autostrada Transilvania, loturile 3 şi 4 Lugoj-Deva şi între Câmpia Turzii şi Târgu Mureş. „De asemenea, mai mizăm pe o parte din Predeal – Cristian, unde mai sunt cam 10 kilometri, cu drum de legătură cu tot”, a adăugat directorul general al CNAIR. Neaga afirmă că estimarea de 180 de kilometri a fost făcută pe baza contractelor existente şi pe baza discuţiilor cu antreprenorii care au semnat noi contracte.
Estimarea făcută de Transporturi este contestată de reprezentanții ONG-ului Pro Infrastructură. Acesta spun că în 2019 pot fi inaugurați cu siguranță doar 43,28 km, adică loturile 3 (mai-iunie) și 4 (august-septembrie) ale Autostrăzii A1 Lugoj-Deva (între Holdea și Șoimuș). ”În acest moment, este fezabil, dar dificil, ca la finalul lui 2019 să circulăm pe încă aproximativ 8 km din Autostrada A10 între Sebeș și nodul Alba Iulia Sud, pe bretele scurte de acces de la Lancrăm. Restul tronsonului (până la Alba Iulia Nord) nu poate fi gata în 2019, realist vorbind. Iar sectorul de 17,9 km din Autostrada Transilvania (A3) dintre Iernut și Chețani are doar șanse teoretice să fie deschis până la sfârșitul lui 2019 din cauza problemelor financiare ale constructorului (Astaldi) și birocrației nerezolvate. Așadar, scenariul realist ne indică 43,28 km noi de autostradă în acest an, iar cel foarte optimist 69,18 km”, spun cei de la Pro Infrastructură. Aceștia au adăugat că
se promite inaugurarea inclusiv a unor tronsoane unde nici nu s-au început lucrările în teren, iar termenele contractuale de proiectare și execuție sunt de 19 luni (A3 Borș-Biharia), 24 luni (A3 Râșnov-Cristian) sau 3 ani (A7 Centura Bacău și DX12 Craiova-Slatina). Cu cei 43,28 km noi de autostradă, rețeaua noastră va ajunge la finele lui 2019 la 850 km.
Bine ca il cheama Cuc.