Cortina de fier a UE a căzut

România a intrat oficial în zona Schengen, marcând un moment istoric pentru țară și pentru Uniunea Europeană. După ani de așteptare și de condiționări, România devine parte integrantă a spațiului de liberă circulație european, depășind barierele impuse de statele vest-europene care au amânat accesul țării din motive politice și economice. Intrarea în Schengen nu este doar un act administrativ, ci o schimbare profundă a poziției țării în cadrul Uniunii Europene, simbolizând sfârșitul unei perioade de izolare economică și politică.

De la aderarea sa la Uniunea Europeană în 2007, România a fost un observator în afacerea Schengen, chiar dacă îndeplinea toate criteriile tehnice și de siguranță necesare. Excluderea sa din acest spațiu a fost văzută ca o măsură de menținere a subdezvoltării economice și politice. Multe dintre țările vest-europene au argumentat că România, împreună cu Bulgaria, nu îndeplinea standardele în ceea ce privește justiția și combaterea corupției, iar accesul la Schengen a fost amânat repetat. Însă, în realitate, nu era vorba doar de securitate, ci de o decizie politică care a întârziat integrarea completă a celor două state în Uniunea Europeană. Intrarea României în Schengen semnifică încheierea unui capitol în care această „cortină de fier” a blocat accesul complet al țării la oportunitățile economice și politice ale Uniunii. Așa cum odată Cortina de Fier a divizat Europa în două blocuri opuse, acum, căderea acestei „cortine Schengen” înseamnă o integrare mult mai profundă și o colaborare extinsă între statele membre.

Intrarea în Schengen aduce cu sine o schimbare esențială în funcționarea instituțiilor românești. Guvernul și administrațiile locale vor fi obligate să adopte un cadru mult mai strict de responsabilitate, eficiență și transparență, conform cu standardele Uniunii Europene. Reforma administrației publice va deveni o prioritate, iar orice abatere de la normele europene va atrage sancțiuni economice și politice. Din punct de vedere economic, România va beneficia de un impuls semnificativ. Accesul complet la piața unică europeană va încuraja investițiile și va stimula comerțul. Zonele de cooperare transfrontalieră cu vecinii Schengen vor deveni o realitate, iar infrastructura va fi îmbunătățită prin noi proiecte de dezvoltare regională.

Intrarea în Schengen va aduce România mai aproape de economia europeană și va deschide noi orizonturi pentru dezvoltare. Relațiile economice cu țările membre Schengen se vor extinde, iar România va deveni un punct strategic de interconectare între Est și Vest.

Acest pas va facilita creșterea competitivității economiei românești pe piața europeană și va contribui la creșterea atractivității țării pentru investitorii străini. În același timp, intrarea în Schengen va permite un flux mai mare de persoane și bunuri, consolidând legăturile economice și culturale între România și celelalte state membre ale Uniunii Europene.

Într-o eră în care Uniunea Europeană se confruntă cu provocări interne și externe, intrarea României în Schengen reprezintă o dovadă de solidaritate și unitate europeană. În ciuda deciziilor politice care au întârziat acest proces, România a dovedit că poate înfrunta provocările interne și externe și poate deveni un partener de încredere în cadrul Uniunii. Astfel, „cortina de fier” care a izolat România de spațiul Schengen a căzut, deschizând noi perspective de dezvoltare și integrare în Uniunea Europeană.

 România nu mai este doar un observator al procesului european, ci un participant activ în construirea unei Europe unite, prospere și integrate.

Recomanda 11
Ioan Vieru 1373 Articole
Author

15 Comentarii

  1. dulce naivitate… jegul de la vest, agentul kgb gyula gabor ne-a „ajutat” ca inca 6 luni, nu se stie incepind de cind pina cind, sa fie cu cenzura. dar nu-i, asa agentul kgb se bate cu caramida-n piept ca ne-a „ajutat”, la fel ca stalin, sa fim liberi. voi sinteti sanatosi la cap? ce spanac de scjhngen e asta cind alte tari incep sa-si inchida granitele? noi ce sa facem, sa-i primim pe unguri cu bratele deschise si toate camioanele cu deseuri??

  2. Jaful de pe România va continua nestingherit de controlul la Vamă care făcea să mai rămână și pe la vameși ceva. Liber la cărat cherestea aur, argint, copile la produs și adus gunoaie pentru procesat sau depozitat cu un incendiu peste un timp. Nu cred că e așa bucurie să fii sat fără câini într-o UE de hoți numiți democrații consolidate. Titlul cu Cortina de fier a lui Winston Churchill cel ce ne oferit lui Stalin contra Grecia e exagerat și de rău augur.

  3. Ha, ha! Slobod-i di-acum a curje laptele ș’ nghierea! Căt’ă Occident. Tot așe di slobod cum ‘or “curje” (antecedentile o zâc, nu io) dișeur’le di tuati jenur’le căt’ă România…

  4. La noi se deschide și la ceilalți se închide. Partea buna este că abia acum avem ocazia să le râdem în nas, noi vom fi în Schengen iar ei nu…

  5. Si ce mare realizare e asta?…o fi pentru alții, dar pentru românul de rând este egal cu zero…

  6. E previzibil ca se va incerca totul pentru a fi scoasa Romania din Europa. Nu va cadea nici-o cortina groasa peste ea. Europa nu va mai fi de gasit pentru Romania. Astept pentru ca am rabdare. Stiu pentru ca sunt in minoritate. Nu am unde fugi sau de ce ma ascunde de ceea ce gandesc alti romani. Va invinge vointa multimilor oricat de prost ghidate sau aiurea judecata ar avea acestea. Nu este prima data in istorie. Dar macar am constiinta impacata ca am facut tot ce se putea face.

  7. Schengen s-a inchis. Romanii securici cu firme de transport au primit „decat” sapca. Obedienta si milogeala nasc slugi care primesc sepci. Intre timp nato devine din ofensiva, iar zelenski refuza pacea pentru ca spera ca Trump nu-si ia mandatul. Romania la pas sa fie bagata in razboi. Sper sa va treziti.

  8. Mafiotii care conduc Europa s-au speriat de votul urias care a fost dat lui Calin Georgescu desi acesta a vorbit fara entuziasn de o eventuala intrare a Romaniei in Schengen. Nemtoaica cu echipa au venit cocosati sa ne roage sa intram in Schengen ca sa vedem ce darnici si amabili sunt cu Romania.

  9. Articol suspect de apologetic. N-am înțeles ce urmărește autorul.

  10. …dap, toate sunt pe repede inainte in ultima vreme…parerea mea este ca ne-au primit in club pt ca tre sa se deplaseze multe trupe la noi, formalitatile ii incurcau…sper sa nu se intample nimic intre intai si 21 ianuarie!…

  11. zici ca este scris de governul romaniei articolul asta.cfr este pe butuci si are si pierdere ,avem cele mai nespalate gari si strazi din ue.suntem cea mai murdara tara.tarom este cea mai neprofitabila companie din lume.vorbim de schengen,in liga 1 jucatorii sunt neplatiti si inca joaca in noroi.avem pensii speciale si vorbim de schengen.avem cea mai mica subventie din ue la agricultura.cel mai scump curent si gaz noi il avem.flota nu mai avem dar avem 500 de politicieni.ce salar are vestul si ce salar avem noi>degeaba ne bucuram au intrat ei in noi.noi suntem carne de tun.nu da doi bani europa pe noi.

  12. ‘Prostia nu doare’, odată cu aderarea la UE România avea/are(teoretic) drepturi egale ca toți ceilalți membri ai acesteia însă realitatea ne-a arătat că egalitatea este și va rămâne numai pe hărtie.

  13. „Intrarea în Schengen nu este doar un act administrativ, ci o schimbare profundă a poziției țării în cadrul Uniunii Europene, simbolizând sfîrșitul unei perioade de izolare economică și politică”?
    Rro’ „nu mai este doar un observator al procesului european, ci un participant activ în construirea unei Europe unite, prospere și integrate”?
    Vorovești prostii, vierule, „IZOLAREA” a fost în favoarea noastră! Singurul lucru ce se va schimba este IMIGRAREA MUSULMANĂ: dat-fiind spațiul comun, vor veni aici cu dorința de a pleca la cadourile sociale dîn Jarmaniia merkelitzei, da’ mulți vor rămîne aici. Sper să-ți violeze kon zoarta, cum fac uzual în UK șî Suedia, ca să-ți urce mintea la cap, $$oroșizdule……[Rumburak]

  14. Da, domnule autor, cortina de fier a căzut, iar noi (România ) suntem prinși ( captivi, prizonieri ) inăuntru.

  15. Dar pentru şoferii de camioane, birocraţia de frontieră nu s-a încheiat încă. Se pare că Ungaria va continua să inspecteze fiecare camion şi documentele acestuia timp de cel puţin şase luni la principalul punct de trecere a frontierei cu România, cel de la Nadlac.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.