Dacia care va bate Dusterul şi Loganul

Ieftină, spaţioasă, sigură şi mai high-tech ca niciodată. Acestea sunt doar câteva din caracteristicile lui Lodgy care poate deveni cel mai bun model Dacia din istorie.

Dacia Lodgy va fi lansat oficial în martie 2012 la Salonul de la Geneva. Monovolumul va fi fabricat la uzinele de la Tanger, Maroc. Lodgy va fi prima Dacia se va construi exclusiv în afara graniţelor României.

Lodgy s-a anunţat a fi o maşină „deosebită” încă de când era în stadiul de prototip. Imaginile spion cu Popster (aşa cum era numită înainte de anunţul oficialilor) au făcut înconjurul lumii.

Dacă Loganul şi Sandero au cucerit Europa între 2004 şi 2009, în 2011 a venit rândul SUV-ului Duster să impresioneze atât în Europa cât şi în America de Sud unde este comercializat sub brandul Renault.

Dacia Lodgy se anunţă cu atât mai „interesantă” cu cât va fi cea mai mare şi mai spaţioasă Dacia din istorie (4,50 lungime, faţă de 4,31 m Duster şi 4,47 Logan MCV), va avea un preţ de sub 10.000 de euro, aşa cum spune presa franceză, devenind cea mai ieftină maşină din clasa ei. Ca preţ, monovolumul se va situa în gama Dacia între Logan şi Duster, oferind mai mult spaţiu decât Logan şi Duster, un preţ mai mare în comparaţie cu berlina, dar mai mic faţă de SUV.

Pe lângă aceste lucruri, Lodgy se anunţă mai high-tech decât orice Dacia fabricată până în acest moment: radio CD cu Bluetooth, prize multimedia, tempomat, şi chiar un sistem de navigaţie Tom Tom semi-integrat. Bineînţeles că toate aceste opţionale atipice pentru un model Dacia vor duce preţul pe undeva la 15.000 de euro, scrie publicaţia franceză Auto Plus.

Dacă Logan şi Duster nu au impresionat la testele EuroNCAP, Lodgy ar putea deveni cea mai sigură Dacia din istorie. De ce? O lege a Parlamentului European care a intrat în vigoare la 1 noiembrie 2011 spune că fiecare model nou comercializat în Europa va trebui să fie dotat cu sistemul ESP în echiparea standard.

Lodgy va fi disponibil în mai multe variante. Una cu şapte locuri, una cu 5 locuri şi o utilitară. În versiunea cu cinci locuri, portbagajul oferă un volum record de încărcare: 700 de litri, potrivit estimărilor publicaţiei franceze Auto Plus. Totuşi, în spate sunt doar două banchete şi nu locuri independente şi încă nu este clar dacă banchetele vor fi culisante.Votr fi rabatabile (2/3-1/3) şi demontabile. Portierele spate vor fi clasice şi va exista şi o versiune cu portiere culisante pentru varianta utilitară.

În varianta benzină, Lodgy va avea cele două propulsoare binecunoscute posesorilor de Dacia Logan: 1.6 MPI de 85 de cai şi 1,6 litri 16 V de 105 cai. În varianta diesel, Lodgy propune proplusorul binecunoscut al Renault 1,5 dCi, de 75, 90 sau 105 cai.

Dacia Lodgy va fi construită exclusiv la uzina din Tanger, Maroc. Capacitatea instalată la uzina din Tanger va ajunge la circa 170.000 unităţi/an, dar prognoza pentru primul an de producţie este de circa 90.000 vehicule.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.