Dacia se plasează pe prima poziţie în Franţa în funcţie de creşterea numărului de înmatriculări noi de automobile din luna august, de 22,1%, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2009, şi locul doi în topul celor mai vândute mărci străine, în condiţiile în care piaţa locală a scăzut cu 9,8%.
În luna august, în Franţa au fost înmatriculate 6.068 de automobile noi Dacia, faţă de 4.969 în aceeaşi lună din 2009, potrivit datelor Comitetului Constructorilor Francezi de Automobile (CCFA). Nivelul atins în august plasează marca românească pe locul doi în topul brandurilor străine comercializate pe piaţa franceză, după Volkswagen (7.229 înmatriculări noi, în creştere cu 6,2%). De altfel, Dacia, VW şi Audi sunt singurele mărci din afara Franţei, identificabile în raportul CCAF, în cazul cărora înmatriculările au crescut.
Dacia şi-a majorat cota de piaţă, în perioada analizată, de la 4,4 la 5,9%, a doua ca mărime în rândul mărcilor străine, după VW (7%). În total, grupurile şi mărcile străine au avut în august o pondere de 48,7% pe piaţa franceză, comparativ cu 49% în aceeaşi lună a anului trecut.
În cazul grupului Renault, proprietarul Dacia, înmatriculările de automobile au scăzut cu 3,8%, la 26.744 de unităţi. Cota de piaţă s-a majorat, însă, de la 24,4 la 26%. Grupul Peugeot Citroen s-a menţinut pe poziţia de lider în privinţa numărului de înmatriculări, de 32.080 maşini, nivel cu 9,2% mai redus decât cel din august 2009. Peugeot Citroen a avut o cotă de piaţă de 31,2%, faţă de 31% anul trecut.
În total, pe piaţa franceză au fost înmatriculate 102.912 autoturisme în august, în scădere cu 9,8%.