Economii de milioane de euro prin concedieri

Tarom are pe masă un plan de restructurare prin care numărul de salariaţi ar trebui să scadă cu 700 din 1.500 până la finalul verii

De (R.C.)
Economii de milioane de euro prin concedieri

Tarom are pe masă un plan de restructurare prin care numărul de salariaţi ar trebui să scadă cu 700 din 1.500 până la finalul verii

Tarom estimează o reducere medie anuală a costurilor de personal la aproximativ 8 milioane de euro, în șase luni.

Compania Tarom anunță că a inițiat proiectul de restructurare a personalului, una dintre componentele esențiale ale planului de redresare a companiei. Această măsură face parte dintr-un program extins de procedee în baza căruia Comisia Europeană a aprobat statului român acordarea unui împrumut de salvare pentru Tarom la începutul anului trecut.

Ulterior, compania a prenotificat Comisiei Europene, în data de 24 august 2020, planul de restructurare în vederea obținerii unui ajutor de stat pentru restructurare pentru următorii 5 ani.

„În contextul pandemiei COVID-19, ca urmare a instituirii restricțiilor de călătorie, atât la nivel național, cât și la nivel european și global, sectorul transportului aerian de pasageri a înregistrat o scădere semnificativă în 2020 (peste 60% față de anii anteriori), generând pierderi însemnate pentru operatorii din acest sector. Astfel, într-un context de piață extrem de dificil, redresarea companiei într-un termen scurt a devenit critică, fiind necesar ca măsurile de reducere de costuri implementate deja în perioada de lock-down (șomaj tehnic pentru categoriile de personal cu activitate redusă, desființarea mai multor agenții interne și externe, implementarea unui program de plecări voluntare, reducerea cheltuielilor de operare, conservarea aeronavelor la sol) să fie dublate de măsuri cu impact pe termen mediu și lung”, transmite compania.

Prin restructurarea de personal, TAROM urmărește dimensionarea optimă a organizației în raport cu volumul de activitate curent și estimat pentru anii următori, urmărindu-se reducerea costurilor cu personalul, dar și o distribuire eficientă a activităților la nivelul companiei. Implementarea acestei măsuri prevede parcurgerea mai multor etape legale privind evaluarea și departajarea personalului supus restructurării pe baza unor concursuri cu criterii transparente, echitabile, comunicate tuturor celor implicați, precum și încheierea raporturilor de muncă cu angajații supuși concedierii în urma procesului de departajare.

Durata estimată pentru implementarea măsurii este de 6 luni, conducând la o reducere medie anuală a costurilor de personal ale companiei estimată la aproximativ 8 milioane de euro.

Alte măsuri pe termen mediu din planul de restructurare a Companiei vizează optimizarea flotei de aeronave, optimizarea comercială și optimizarea costurilor.

ZF scria recent că Tarom are pe masă un plan de restructurare prin care numărul de salariaţi ar trebui să scadă cu 700 din 1.500 până la finalul verii.

Distribuie articolul pe:

13 comentarii

  1. Yoi! Pe Tarom o s-o reconstruiasa si o s-o restructureze pana o s-o vanda si pe asta pe 1 $ la straini. Mai cunoaste cineva numarul restructurarilor de pana acum la Tarom?

  2. ha ha ha… a o suta restructurare a Tarom inceputa cu conultantul austriac Avicon pe la inceputul anilor 90… si de atunci incoace cite o restructurare pe an… De aceea s-a ajuns in aituatia de fata. Restructurarea e condusa de politruci fara minte si este evident faptul ca pe ce au pus mina s-a ales praful. Du-te si explica-i unuia din minster, numit politic, ce inseamna restructurare in aviatie. Amuzanti astia care spun ca restructureaza tain posturi. Ce e intimpla cu resursa tehnica, cu rutele, u flexibilitatea in operare, cu elaborearea unui program de operare care sa-ti imbunatateasca folosirea resursei tehnice etc, etc, etc. Imbecilii vor stii sa taie posturi crezind ca vor salva bani. Aiurea! Avionul care sta e cea mai mare risipa de bani! Asa ca , in conditiile date, restructurarea e un subiect politic si vorbeste doar despre incapacitatea celor care se folosesc de subiect ca sa se auda vorbind. Prostia e la putere!

  3. Dupa ce facem economii cu concedierile, vindem TAROM cu 2 lei, ca de altfel si POSTA ROMANA, la straini! Asta se numeste „reorganizare” in stil penelis-userist!

  4. Eu n-am auzit ca salariatii din TAROM sa fi fost revoltati, atunci cand au fost sabotate si ucise Cooperativele Agricole de Productie, Intreprinderile Agricole de Stat, Minele, Combinatele, Flota maritima, Bancile Romanesti, Padurile, Sistemele de Irigatie…Economia Romaniei dupa anul 1948 a fost proiectata sa functioneze ca un Sistem Public National cu interconectari logice, inclusiv Invatamantul si Sanatatea. Invatamantul pregatea profesionisti pentru toate ramurile economice. Combinatele aveau Policlinici, Crese, Gradinite pentru Copii. A fost suficient sa fie rupte cateva verigi, pentru ca sa se destrame tot Sistemul Public National.Sunt niste proportii, care trebuie respectate, pentru ca economia sa functioneze. Pe cine si de ce sa mai transporte TAROM. De fapt in toata Lumea se intampla aceste reduceri! In prezent, pe CER sunt mai multe avioane, elicoptere, drone, rachete, decat pasari. Este absurd, este o harababura mondiala!

  5. Transportati in loc de pasageri bani de la banca centrala, sau medicamente sau marfa de la Constanta la Oradea sau Cluj…Sa vedeti atunci profit.
    Da profitu merge la firme straine de transport.

  6. Pai cea mai mare „economie” e sa inchizi cu totul Taromul si cu asta atingi maximul de „economie”!!! Oricine poate sa taie, dar nu oricine poate sa creeze locuri de munca si sa dezvolte sau sa reabiliteze o afacere. Asta tine de inteligenta. Astia din PNL-USR atat se pricep sa faca: sa taie. Gradul lor de inteligenta e zero. E vorba de o linie aeriana nationala, sunt niste avioane, piloti, stewaedese pregatiti deja, s-a investit in pregatirea lor, e vorba de o traditie care trebuie mentinuta nu „facut economie!” Dar ce sa inteleaga Catu un contabil-contopist marunt cu nici o viziune, care s-a trezit pe ditamai functia de premier de tara!!!

  7. Cu cretinoidul Catzu,cea mai jigarita gaina de premier incompetent care a fost vreodata si care musai a fost plantata la guwernare de cretinoidul bolnav Iohannis,colectionar de case pe ciordeala zisa „medtatii”,se alege praful de tot ce mai exista prin Romania,de la solarele de tomate abandonate ale tzaranilor batrani la avioane ramase fara nicio treaba si vandute apoi pe nimic asa precum a vandut Flota ,BASESCU,si de la tinerii,care vor pleca afara si mai multi,pana la babele care vor plimba cate o capra si care vor ramane de a fi guwernate de Iohannis si securistii lui bolsevici,care le vor face babelor dosare la DNA-ul lor ca sa se faca si ei ca au o treaba.Cu drac sa nu fie cretinism in planul lor de guvernare si bugetul lor cand vorbesc ei de investitii acum cand trebuie intai sa conserve fortza de munca care acum e disperata,apoi sa reporneasca economia si sa intretina doar ce este urgent de rezolvat si cand o sa marga economia mai bine atunci sa vorbeasca de investitii,nu sa faca asazise investitii acum ca sa cumpere rable si sa dea de lucru la falimentarii din occident,ca si daca acced la banii europeni asa cum viseaza ei cu guwernele zero ale lor,banii aia poate vin abia peste vreo doi ani dupa ce termina ei vreo vrajeala de investitie minora ca vreo noua autostrada completa o termina altii dupa ei poate prin 2030.

  8. USR-Drula v-a termina Taromul. Reduci la jumate personalul??? Si cheltuielile se reduc diar cu 5%. Astia de la USR sunt un dezastru total. Baronii PSD ba chiar si aia basisti oribili ai PDL tot mai aveau o urma de intelegere a realitatii. Astia de la usr niste filfizoni habarnisti total si controlati din afara.

  9. Reducerea de personal nu va înseamna automat eficientizare clienți mulțumiți implici venituri să curgă tot anul.
    Dacă se merge că ai noștrii sunt mai buni decât vechii doar că sunt ai noștrii. Pleacă PSD să vină USR, Plus, PDL, PNL … dezastrul continuă la faliment sigur.

  10. Orice firma are un nr minim de avioane si personal care daca le scazi bagi firma in faliment.
    Un exemplu , ai incalzire la o cladire. Daca in cladire sunt 100 persoane caldura se imparte la 100, daca ai numai 3 persoane acelasi cost de incalzire se imparte la 3.
    Solutia este DA DE MUNCA LA OAMENI SI AVIOANE. Cara marfa in loc de pasageri .

  11. Faceti economii de miliarde de euro daca trimiteti la munca cinstita 400.000 de membrii PSD ascunsi printre bugetarii cinstiti
    Reformati CCR,AP,consilii peste consilii, institute de doi bani, academii la misto, desfiintati urgent pensiile speciale si dati in judecata membrii CCR ,sa plateasca cu averea personala pensiile speciale!
    Analizati toate doctoratele si unde este copy paste, banii inapoi…
    Catule,la treaba,ati stat un an in expectativa? Trebuia sa aveti din ianuarie toate legile pe masa
    Daca sunteti din bronz, nu din alama, bolboro-neispravitilor!

  12. Guvernul Catzu poate fi un castig real pentru PNL comparativ cu guvernarea catastrofala a lui Sica Orban. Ala cu satra lui de lautari s-a ocupat exclusiv de pandemie (tot catastrofal) pentru ca habar nu aveau de altceva in calitate de guvernanti ai lui Johanis. Catzu poate stopa declinul imaginii PNL-ului ruinat de cei doi gogomani Orban si Johanis.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.