Fondurile europene pentru infrastructura rutieră, suspendate

Fondurile europene destinate infrastructurii rutiere, alocate prin Programul Operaţional Sectorial Transporturi /POS-T/, sunt suspendate de Comisia Europeană pentru verificări în ceea ce priveşte alocarea acestora.

Fondurile europene pentru infrastructura rutieră, suspendate

Fondurile europene destinate infrastructurii rutiere, alocate prin Programul Operaţional Sectorial Transporturi /POS-T/, sunt suspendate de Comisia Europeană pentru verificări în ceea ce priveşte alocarea acestora.

Fondurile europene destinate infrastructurii rutiere, alocate prin Programul Operaţional Sectorial Transporturi /POS-T/, sunt suspendate de Comisia Europeană pentru verificări în ceea ce priveşte alocarea acestora, iar la sfârşitul lunii septembrie urmează să fie făcută o nouă evaluare pentru o eventuală deblocare a sumelor.

Potrivit informaţiile remise AGERPRES de reprezentanţi ai Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii /MTI/, programul a fost suspendat de circa o lună urmând ca la sfârşitul lunii septembrie ministerul să prezinte o listă cu măsuri astfel încât plăţile să fie deblocate.

România are alocate circa 5,7 miliarde euro de la Uniunea Europeană prin Programul Operaţional Sectorial Transporturi (POS-T), în perioada 2007 – 2013.

În 2011, s-au contractat 1,8 miliarde euro prin POST, în timp ce în perioada 2007-2010 contractarea s-a ridicat la 1,7 miliarde euro.

Răzvan Cotovelea, secretar de stat în Ministerul Afacerilor Europene pentru Coordonarea instrumentelor structurale, a arătat luni, cu ocazia unei conferinţe de presă, că România are în pre-suspendare Programul Operaţional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane /POSDRU/, în suspendare Axa de Infrastructură Rutieră a POS Transporturi, cea mai consistentă financiar, precum şi POS pentru creşterea competitivităţii economice şi aşteaptă decizia Comisiei Europene în privinţa suspendării POS Mediu, pentru conflicte de interese POS – Licitaţie, iar această situaţie pune o presiune foarte mare pe bugetul României, pentru că plăţile către beneficiar vor continua.

 Rata scăzută de absorbție a fondurilor europene este o mare problemă pentru guvern.

Am eșuat din cauza corupției, lacunelor de tot felul, chiar incapacității de a înțelege, până la urmă, modul în care funcționează instituțiile europene.

În primăvara anului 2011, optimistă Anca Boagiu, ministru la Transporturi atunci, spunea că instituţia pe care o reprezenta ar fi fost, nici mai mult, nici mai puțin, decât „o sugativă de bani europeni”.

La nici un an, analiștii atrăgeau atenția că, la sfârşitul anului 2012, țara noastră ar putea fi într-un mare deficit de finanţare.

Suntem a doua cea mai săracă țară din UE și am avea nevoie urgent de aceste fonduri. Rata de absorbție este însă de doar 7,4 procente, în condițiile în care avem sate fără electricitate sau apă curentă, infrastructura, mult departe de standardele europene, 300 de kilometri de autostrăzi, drumuri stricate s.a.

Distribuie articolul pe:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.