Grevă de avertisment la fabricile Volkswagen

Angajaţii Volkswagen vor fi luni în grevă de avertisment la fabricile din Germania, a informat sindicatul IG Metall, prima mişcare de protest pe scară largă din 2018, transmit DPA şi Reuters.

Grevele reprezintă o escaladare suplimentară a disputei dintre conducerea celui mai mare producător european şi angajaţii săi privind concedierile în masă, reducerile de salarii şi posibile închideri de fabrici în Germania, măsuri drastice pe care compania spune că nu le poate exclude, pe fondul concurenţei din China şi a reducerii cererii de maşini.

Reprezentanţii angajaţilor VW au votat în 22 noiembrie pentru greve limitate la uzinele din Germania, de la începutul acestei luni, după ce discuţiile privind salariile şi închiderile de fabrici au eşuat.

„Dacă va fi necesar, va fi cea mai dură bătălie colectivă înregistrată vreodată la Volkswagen”, a afirmat Thorsten Groeger, care conduce negocierile din partea sindicatului IG Metall.

Conducerea companiei a anunţat că va continua să se bazeze pe un dialog constructive pentru a găsi o soluţie sustenabilă.

Grevele de avertisment în Germania durează de obicei câteva ore.

Următoarea întâlnire între conducerea şi angajaţii grupului german este programată în 9 decembrie.

„Vrem să minimizăm cât mai mult posibil impactul acţiunilor de protest asupra clienţilor, partenerilor şi fabricilor noastre. De aceea firma a luat deja măsuri specifice pentru a asigura livrările de urgenţă”, a declarat un purtător de cuvânt al VW.

Conform consiliului angajaţilor Volkswagen, cel puţin trei fabrici din Germania ar putea fi închise şi zeci de mii de angajaţi concediaţi.

Conducerea Volkswagen a cerut o reducere de 10% a salariilor angajaţilor VW AG din Germania, argumentând că trebuie să reducă costurile şi să majoreze profitul pentru a-şi păstra cota de piaţă, în condiţiile în care VW, ca şi alţi giganţi industriali germani, este afectat de costurile ridicate şi concurenţa din China.

Portofoliul grupului Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Audi, Porsche, Skoda, Lamborghini, Seat, Bentley, dar şi camioanele MAN şi Scania.

Recomanda
Author

9 Comentarii

  1. Sper ca cea mai mare fabrica de masini din Europa, cea de la Volkswagen, sa se mute in India si ei sa ramana cu energia verde

  2. Sa fabricati numai masini electrice, ca ala va scoate din criza…:):)

  3. Orban al ungurilor, a spus acum 6 luni ca ” europa sa impuscat singura in picior”, avand in vedere ca nemtii nu mai beneficiaza de gaze de la rusi ..!! SLAVA UKRAINA ,FRAIERILOR …

  4. Parca aveau nevoie de forta de munca,au importat cu milioanele africani si asiatici,ce s-a intamplat?

  5. „…pe fondul concurenţei din China şi a reducerii cererii de maşini.”
    Erată: … pe fondul demolării controlate a economiei europene.
    Companiile, industria și tehnologia europene erau în top înainte ca cioclii de la Bruxelles să înceapă sabotarea totală și continuă, de peste 20 de ani. Scoaterea cu ranga din circuitul unei jumătăți din economia globală a fost lovitura de grație.

  6. Distrugerea Volkswagen un succes al progresismului mondial! Felicitari!

  7. De ce articolul precizează concurență cu China ? China a apărut acum 3 zile ? Eu știu că exista de cel puțin 6000 de ani ,iar se servesc știri idioate ? Articolul spune ca dacă China nu eram huzuream ? De ce căutați dușmani in alte părți ? Pandemie Războiul din Ucraina a costat Europa de am ajuns cu scumpiri de 300% ăia este tot din cauza concurenței ???? când dobânzile bancare se dublează iar prețul gazelor si a hranei se triplează ….cine mai cumpără mașini noi ?????e China de vină ?

  8. Grevele nu o sa salveze acesta firma care produce masini de proasta calitate si extrem de scumpe. Epoca VW a trecut de peste 20 de ani probabil. Toyota, Kia, Dacia, a ocupat o parte din piata acestei firme.

  9. Ha, ha! Nghi-ar plăcia să hie iei, sindicaliștii să ne spuie di ce mașin’le lor îs to’ mai pruasti… Ș’ nghi-ar mai plăcea să ni esplice cum Bala di Zmău o putut hi atât di tălànghi di i-o putut discopiri amiricanii c-o trucat testile cu gază la masin’le Dizăl?…

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.