Deputatul european Siegfried Mureşan (PPE / PNL), viceliderul Grupului PPE din Parlamentul European, anunţă că Grupul PPE cere revizuirea deciziei de a interzice autovehiculele cu combustie internă, arătând că susţin tranziţia spre o industrie auto neutră din punct de vedere al emisiilor, dar această trecere trebuie făcută întărind industria auto şi protejând lucrătorii europeni, nu punând în pericol locurile de muncă ale oamenilor şi competitivitatea noastră pe plan global.
„Industria auto din ţara noastră reprezintă 13% din Produsul Intern Brut şi are peste 200.000 de angajaţi. Suntem printre cei mai mari producători de automobile din Europa. Din păcate, industria auto din România şi din Europa sunt puternic afectate de competiţia neloială din afara UE, în special din China, şi de scăderea cererii auto pe plan european, în special la maşinile electrice. Tocmai de aceea, susţin strategia pe care am adoptat-o în cadrul Grupului PPE din Parlamentul European prin care dorim să protejăm acest sector al economiei”, arată Mureşan.
El precizează că grupul propune revizuirea deciziei Uniunii Europene de a interzice autovehiculele cu combustie internă începând cu anul 2035.
„Evoluţiile recente arată clar că piaţa nu este pregătită de o astfel de decizie într-un timp atât de scurt. În schimb, atingerea obiectivelor climatice trebuie sprijinită nu doar prin producţia de automobile electrice, ci şi prin utilizarea de alte tehnologii neutre din punct de vedere al emisiilor, precum carburanţii alternativi (e-fuels, biocombustibili, carburanţi sintetici). De asemenea, trebuie să evităm penalităţile pentru sectorul auto. Din cauză că vânzările de automobile electrice evoluează mai lent decât era aşteptat, mulţi producători auto riscă să fie penalizaţi pentru neîndeplinirea ţintelor privind reducerea emisiilor. Or aceste ţinte nu pot fi atinse în contextul actual al pieţei autovehiculelor electrice. De aceea, Grupul PPE propune măsuri temporare, precum amânarea ţintelor din 2025 până în 2027 sau ajustarea metodei de calcul a penalităţilor”, subliniază Siegfried Mureşan.
Si nu vor mai fabrica tancuri electrice? Pacat, erau atat de ecologice… atacau zonele inamice, dar erau prietenoase cu mediul inconjurator. Si aveau si generatoare de curent electric (pe motorina sau benzina)…
Normal ca scad vanzarile. In mod „curios” razboiul din Ucraina saraceste cetatenii UE. Apoi masinile electrice sunt sub performanta celor cu combustie interna DAR SUNT MULT MAI SCUMPE.
Deci, i se propune cetateanului EU SARACIT sa cumpere produse mai slabe DAR MAI SCUMPE.
Gruparea PPE era de invidiat, acu e de comedie sau mai rău in alianță cu socialiștii,. Deci nu e niciuna din ” marile grupări” ceva serios, de luat in seamă, iar toată șandramaua UE seamănă a cocină..
asta din poza este bun de hartie igienica are lipici bun la gura.pocait
Unele tari din afara UE au incercat sa elimine o parte din parcul auto invechit cu adoptarea din normativele Euro. Sa scape de poluarea din orase.
Dar cum doreate UE sa interzica motoarele pe combustie interna prea curand, nu se poate. Exista standardul in aplicare,EURO 8 cu privire la emisii, deja foarte restrictiv.
Cum de mai are tupeul sǎ mai deschidǎ gura jegul ǎsta? Cât a fost ordin, au votat cu 2 mâini toate leprele din PPE pentru „decarbonificare”, iar acum când primesc semnale de la stǎpânii sioniști globaliști s-o lase mai moale fiindcǎ pierd bani, s-au sucit și o dau la întors!
Ha, ha! Troti, s-aprochie funia di par!…To’ ci-aț’ lejiferat în ultimii 10 ani, trăbă abrogat!
Am ajuns sa imi placa ce zice PPE. Oy vey !
„Europa sunt puternic afectate de competiţia neloială din afara ??? „Ăsta este prost ??? Da este prost China și Rusia e de vină că competiția este neloială :)))) voi vedeți ăștia sunt bolnavi să mintă :))))