Începe proiectul drumului de mare viteză București-Alexandria

CNAIR a scos la licitație studiul de fezabilitate pentru drumul de mare viteză București – Alexandria, contract de 20 de milioane lei.  Durata contractului va fi de 17 luni, din care 14 luni – Studiu de Fezabilitate si 3 luni – Asistență tehnică și Raport financiar final. Data – limită pentru depunerea ofertelor este 22 iunie 2021, potrivit informațiilor din SICAP.
Drumul național actual DN6 este demult depășit în termeni de capacitate, traficul fiind de zeci de mii de vehicule pe zi. În plus, ca toate drumurile noastre naționale, străbate foarte multe localități.
Licitația este bazată pe noul model de caiet de sarcini dezvoltat în iarnă de CNAIR. Din contract, va rezulta un “preliminary design”, o documentație cu un nivel de detaliu apropiat de un proiect tehnic, dar care totuși va lăsa libertate constructorilor să vină cu soluții inovatoare și să facă ajustări tehnologice pe design”, scrie ministrul Transporturilor Cătălin Drulă pe pagina sa de Facebook. Ministrul adaugă că, în curând, un alt proiect așteptat va demara:  licitația pentru proiectarea drumului de mare viteză Craiova – Lugoj (cu o lungime de 250 de km).
Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 2
Mihai Soare 1085 Articole
Author

17 Comentarii

  1. pana acum de TR pe 4 roti ne mai pazeau capetele de pod……
    AICI ESTE BUCURESTI!

  2. Si, ma rog, la ce foloseste drumul asta?! O fi cerut de ” partenerul strategic ” sa-si plimbe la Bucuresti soldatii statuti, care nu mai incap la Deveselu. Carne tanara se gaseste peste tot.

  3. javra vânătorilor spune prostii. Ce stii tu despre trafic ori importanta marfurilor transportate?

  4. Alt fake- news!Nu incepe niciun proiect, se mai dau 4 milioane de euro pe un studiu de fezabilitate!

  5. mai adauga un exemplar la sutele de studii de fezabilitate platite cu bani grei. pentru drumuri si autostrazi trebuie sa fie de acord coana m UE, care are multe autostrazi si acum nu mai da voie celorlalti sa faca. Guvernantilor nostri, cei mai ghiocei, nici nu le da prin cap sa puna un pic de efort in folosul Romaniei.

  6. @@@maxtor
    -nu ,ai gresit:bucurestean 100%!!!!!!!!!!!!
    (boanghinii au harcovu lor da’ nu sunt asa de convinshi……
    daca se nastea maxtor p-acolo….nu mai punea „romanu” picioru sau anvelopa!)

  7. @Cum deschide gura
    -vanatoru’ are dreptate:
    daca nu exista TAXA DE DRUM e doar o presupunere vaga aia cu „transportu de marfuri” si alea-alea
    (export de rulmentzi?????hahaha!)

  8. Foarte buna ideea! Orasul Mihailesti trebuie ocolit cu temeinicie. Cand va fi posobila aceasta sosea?
    Din pacate cei care guverneaza astazi Romania nu sunt persoane cu identitate, pentru a fi urechiati daca nu se tin de cuvint. Speranta este ultima!

  9. Cind Dragnia a vrut sa faca autostrada Bucuresti-CRAIOVA-TURNU SEVERIN-TIMIȘOARA au sarit toți tradatorii din presă/reziștii ca vrea sa mearga el acasa la sotie-deși atunci nu mai era cu resp.sotie,ci cu actuala din București! E vorba de coridor european,e un trafic f.mare,ridicat pe aceasta ruta,tiruri multe etc.E vb. de coridorul pe care se fac transp. cu camioane,tiruri- vama Giurgiu din spre Turcia spre UE,Serbia, etc.Și proiectul autostrazii sa anulat ca Dragnia n-a avut suficient sînge-n instalație sa continue proiectele de țară pe care trebuia sa le faca conf.progr. de guvernare. Cel mai important sa faca curațenie in cloaca ălora de l-au condamnat cu justițea lor condusă ,,strategic” de afară/ambasade. Vedeti Ungaria,Polonia și acolo sînt reziști,dar patrioții lor merg pînă la capăt au autostrazi de la un cap la celălalt al țării!

    • In statistici nu se da exact traficul, ci se incadreaza la „trafic f. mare”. In vizită la Alexandria, Orban, pe cand era pm a redus la jumatate traficul real spunanând ca nici de drum expres nu e cazul. Nu era spre Brașov.

  10. Cu studiile de fezabilitate,proiectele și restudiile ,reproiectele,procesele verbale de ședințe,-deci toată ,,hârțogăria legată de acest ,,cui ** puse una lângă alta autostrăzile din RO.COL.. aveau o fundație suficient de INTELECTUALĂ !!!
    Cu BANII cheltuiți pe ,,STUDII și celelalte –adăunșaguri– se putea pune la punct UN SISTEM DE TELEPORTARE!!
    Ce bine era dacă Basarab cumanul pierdea ,,POSADA**!! Ce regat -Imperiu European -construiam cu ungurii,sârbii,slovacii-!!!-și nu uitați Românii erau majoritari,un IMPERIU EUROPAN și H-OTOMANII- nu treceau Dunărea nici pe un -BUȘTEAN-!

  11. Cel mai usor si rapid cand le arde buzunarul ( vorbesc de hotii de la stat) se fac bani din plantat borduri , panselute siiiii…. studii de fezabilitate. In Ardeal fac autostrazi iar in Muntenia si Oltenia drumuri express sau rapide. La moldoveni fac poteci , pentru pelerini in genunchi . In delta fac hoteluri si pontoane pentru jmecherii ieuropei . Incep peste tot si nu termina deloc. Un cap la Sibiu- Boita, altul la Brasov – Cristian, o semicentura la Bacau, un pod peste Dambovita care da in serele lui Becali , o pasarela in regie care se termina in lacul Ciurel si mai are pana la A1 vreo 8 KM , daca dau blocurile construit la o parte , drum cu fezabilitate expirata. La Braila japonezii trag cablurile iar podul va fi frumos , vor trece tractoarele la arat, o bucata de 11 KM din A1 taie elanul tiristilor in zona Deva si coboara de pe A1 merg pe poteca 11 Km si urca iar pe A1. Clujul e impresurat de autostrazi si se sufoca in PIB -ul ala mare de catun, centura de sud Bucuresti e inceputa de 5 ani si nu-i gata niciun sfert dar s-au apucat de A zero, pe Pallady am trecut odata si scot bordurile pe care le-am vazut acum 4 anu rosii , le dadeau cu vopsea si vad ca pun unele gălbui .Daca mai trec peste 4 ani prin Bucuresti le voi vedea căprui. . In Brasov au facut marcaje cu material antiderapant si apoi au turnat strat de asfalt nou. Doamne fereste!!!Traiasca fabricile de marmura ale lui v, apa imbuteliata a lui C , ca-s bune , fara franciza dar din Romania bogat saraca.

  12. Minuna-m-as si n-am cui!
    Parca vad ca ,,marea viteza” pe noul drum, va fi echivalenta cu marea viteza de 40 km/h cu care circula trenurile mioritice.

  13. A fost „finalizat” drumul de mare viteza COMARNIC_BRASOV si acum poate incepe Bucuresti_Teleorman.BRAVOOO…..

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.