Jurnalistul Radu Tudor scrie, pe blogul personal, că planurile de construcție ale obiectivului strategic Podul rutier/feroviar de la Cernavodă au fost pierdute.
O ”situatie fara precedent in domeniul infrastructurii rutiere a Romaniei”.
”Planurile de constructie ale obiectivului strategic Podul rutier/feroviar de la Cernavoda au fost pierdute. Ele nu se gasesc, desi sunt cautate de luni bune de angajatii CNAIR – Ministerul Transporturilor.
Situatia este realmente critica pentru ca :
- reabilitarea partii rutiere a Podului de la Cernavoda a inceput anul trecut si se afla la jumatatea lucrarii. Sensul de mers Constanta-Bucuresti de pe traseul A2 a fost asfaltat, sensul invers nu. Lucrarile sunt oprite, platile intarziate.
- anumite lucrari de consolidare, ce trebuie facute conform planurilor originale, nu pot fi continuate din cauza pierderii documentelor si a modului extrem de greoi si incompetent cu care trateaza situatia cei de la CNAIR
- intre timp, CNAIR a luat inca o decizie proasta : a inceput reabilitarea podului Borcea/Fetesti. Acelasi constructor a inceput reabilitarea, fara sa finalizeze lucrarea la cel de la Cernavoda
- Situatia devine extrem de complicata pentru ca intre cele 2 poduri sunt doar cativa kilometri, iar circulatia este deviata in anumite zone pe amandoua si deja se formeaza cozi in zilele aglomerate
- Incepand cu luna mai, traficul inainte si intre cele doua poduri va fi cel mai mare cosmar rutier din Romania. In loc sa faci 2 ore pana la / de la mare, cozile infernale vor dubla, cel putin, timpul de parcugere a traseului. Daca CNAIR era o companie responsabila, pana azi trebuiau terminate lucrarile la Cernavoda, iar pana in luna mai la Borcea/Fetesti
- Situatia devine si mai complicata pentru ca podul de la Cernavoda, ale carui planuri originale nu se mai gasesc, este si un obiectiv strategic intr-un oras cu centrala nucleara, nod important rutier si feroviar spre Portul Constanta si vara, spre Litoral, pentru 1 milion de romani in 4 luni de sezon, asigura traversarea peste Dunare”, a scris jurnalistul.
În opinia sa, vicepremierul si ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu trebuie sa dispuna urgent o ancheta la CNAIR, sa ceara sanctionarea drastica a responsabililor acestei situatii fara precedent si sa impuna finalizarea reabilitarilor rutiere pe cele 2 poduri pana la 1 iunie. In caz contrar, A2 va fi cosmarul romanilor la vara. Adica peste doar cateva luni.
Un proiect cât de banal in regimul de tristă amintire se făcea în minim 3 exemplare Beneficiar, Bibliotecă, Executant de obicei mai multe. La asemenea nivel probabil și parea trecută la secret a Bibliotecii. Am mai cunoscut așa o ingineră nevastă de șef din Centrală care a predat toate exemplare proiectului unei uzine de Flotație la Arhivele statului “că așa zice legea se predau după după 20 de ani.” Când să modernizezi instalația electrică sau să faci reparații la cladiri trebuia să plătești proiectanți pe specialități să facă relevee. Dar cu debandada după 1990 e de mirare că încă podul nu a fost dărânat de recuperatorii de fier vechi.