Reclamele din Bucureşti inspiră furie, scrie intelectualul britanic Roger Scruton, într-o analiză publicată de Prospect Magazine şi citată de realitatea.net. „Uitaţi-vă la modul scandalos în care este tratat Bucureştiul, care nu mai este un habitat uman, ci un suport de imagini”, adaugă cunoscutul filosof, într-un articol despre noile iconuri ale lumii moderne.
În această analiză, intitulată „De la Cristos la Coca Cola”, filosoful şi scriitorul Roger Scruton foloseşte la un moment dat, ca exemplu negativ, Bucureştiul. Scruton comentează o nouă carte apărută, Christ to Coke: How Image Becomes Icon, scrisă de Martin Kemp. Intelectualul insistă pe diferenţa între adevăratele iconuri şi imaginile brandurilor. Filosoful critică invazia reclamelor – ca un abuz vizual, dar nu numai – din mijlocul oraşelor.
„Uitaţi-vă la modul scandalos în care este tratat Bucureştiul, care nu mai este un habitat uman, ci un suport de imagini, multe dintre ele animate, cele mai rele invocând sticla de Coca Cola, toate inspirând, în mine şi în ceilalţi, o furie clocotitoare, o furie împotriva profanării”, scrie Scruton.