Jurăminte de credinţă pe scena Operei

Opera Naţională Bucureşti îi prezintă astă-seară, la ora 18.30, pe soprana Iulia Isaev şi pe tenorul Martin Mitteruntzner într-una dintre cele mai frumoase opere compuse de Wolfgang Amadeus Mozart, „Così fan tutte” („Aşa fac toate”). Cei doi solişti invitaţi vor interpreta, sub bagheta dirijorului Tiberiu Soare, rolurile Fiordiligi, respectiv Ferrando, doi tineri îndrăgostiţi care doresc cu orice preţ să-şi păstreze jurămintele de credinţă. Alături de soliştii Operei Naţionale Bucureşti, Maria Jinga (Dorabella), Daniel Filipescu (Guglielmo), Dorina Cheşei (Despina), Florin Simionca (Don Alfonso), de corul şi orchestra ONB, Iulia Isaev şi Martin Mitteruntzner vor cuceri cu siguranţă inimile publicului.

Soprana Iulia Isaev, un nume de rezonanţă al scenei lirice, nu este la prima întâlnire cu rolul Fiordiligi pe scena ONB. Ea a fost protagonistă şi în spectacolul care a consemnat, stagiunea aceasta, reluarea producţiei „Così fan tutte”, pusă în scenă de regizorul Ştefan Neagrău. Scenografia spectacolului este semnată de Viorica Petrovici, coregrafia de Mihai Babuşka, iar corul Operei Naţionale Bucureşti este condus de maestrul Stelian Olariu.

Soprana Iulia Isaev a absolvit Universitatea Naţională de Muzică Bucureşti, debutând în rolul Micaela din „Carmen” de G. Bizet. Au urmat Pamina din „Flautul fermecat” de W.A. Mozart, Mimi din „La Bohème” şi Cio-cio-san din „Madama Butterfly” de G. Puccini, Nedda din „I Pagliacci” de R. Leoncavallo.

Este laureată a mai multor concursuri internaţionale de canto: Loire Atlantique din Nantes (Franţa, 1990), „George Enescu” din Bucureşti (1991) şi „Madama Butterfly” din Barcelona (Spania, 1992). Are o impresionantă carieră internaţională, evoluând pe marile scene, la Teatro Massimo din Palermo, la Théâtre de Champs Elysées din Paris, dar şi în Austria, Japonia, Olanda, Germania etc.

Tenorul austriac Martin Mitterrutzner şi-a început cariera muzicală sub îndrumarea Brigittei Fassbaender şi a lui Howard Arman, obţinând încă de la vârsta de 23 ani Medalia „Eberhard-Wächter” din partea Operei de Stat din Viena. Colaborează cu Tiroler Landestheater, unde a interpretat rolul Ottokar din „Voievodul ţiganilor” de Johann Strauss, la care se adaugă Alfredo în „Liliacul” de J. Strauss, Profesorul de dans în „Ariadna auf Naxos” de R. Strauss şi Tybalt în „Romeo şi Julieta” de Ch. Gounod.

De asemenea, repertoriul său conţine roluri precum Hylas din „Les Troyens” de Hector Berlioz, Tamino din „Die Zauberflöt” de W.A. Mozart, Edmondo din „Manon Lescaut” de G. Puccini şi Normanno din „Lucia di Lammermoor” de G. Donizetti. A abordat de asemenea şi repertoriul vocal-simfonic din care importante creaţii ale lui J.S. Bach, J. Haydn, A. Bruckner, W.A. Mozart, F. Schubert, B. Britten, F. Haendel. Martin Mitteruntzner este şi un bun interpret de lieduri, susţinând până în prezent zeci de recitaluri cu lucrări de J. Brahms, E. Grieg şi R. Schumann.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Magdalena Popa Buluc 7431 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.