Potrivit Tratatului de funcţionare a UE, domeniul justiţiei a rămas suveran. Altfel spus: nu este partajat între UE şi ţările membre. Nici în Germania, nici în Polonia. Niciunde? Ba da. După cum se petrec lucrurile, există o excepţie experimentală: România.
Ţara noastră este supusă unor presiuni puternice din partea UE să desfiinţeze Secţia specială pentru investigarea presupuselor infracţiuni ale magistraţilor. Legea de înfiinţare a acestei secţii a prevăzut un mecanism de independenţă faţă de politic care este superior mecanismelor de funcţionare a celorlalte parchete de la noi.
Faptele UE spun una, declaraţiile UE spun alta. Declaraţiile spun că sunt necesare garanţii de independenţă a justiţiei. Faptele arată în clar că sunt preferate mecanismele care atârnă justiţia de politic (la noi, în două cuie: ministrul justiţiei şi preşedintele ţării).
Iată, chiar acum politicul nostru, ministrul justiţiei, cere desfiinţarea Secţiei speciale pentru că aşa vrea politicul UE (Comisia Europeană).
Garanţiile de independenţă ale sistemului nostru judiciar şi-ar pierde singurul atu prin desfiinţarea Secţiei. Nu ar putea fi recuperat acest atu decât dacă ministrul justiţiei şi preşedintele ţării ar fi înlocuiţi de CSM în mecanismul de numire a procurorilor-şefi şi a judecătorilor-şefi. Dar nu acest curs al lucrurilor este recomandat de UE în prima sa încercare de definire paneuropeană a statului de drept, un eveniment recent.
Românii au înţeles deja, de mai multă vreme, că independenţa justiţiei din România înseamnă, în limbajul dublu al UE: să garantaţi că nu vă veţi atinge de interesele multinaţionalelor noastre, să garantaţi că politicul din România poate elimina din joc acele elemente politice care nu ne-ar conveni nouă, în rest sunteţi suverani în acest domeniu care în ţările UE nu este partajat (nu are suveranitate limitată, adică).
Definirea unitară (paneuropeană) a statului de drept va scoate din joc MCV-urile dacă ar fi votată. UE vrea să ne prindă acest moment cu un sistem judiciar în care procurorii şi judecătorii noştri să nu se teamă decât de presiunile UE, nu şi de vreo practică de închidere a ochilor în faţa potenţialelor fărădelegi cu autori multinaţionali. Acum, sub Secţia specială, există riscul ca magistraţii să fie traşi la răspundere dacă vor continua să închidă ochii în faţa corupţiei din lumea afacerilor cu capital străin.
Iată că o Curte de Apel din Lisabona a declarat ilegale carantinările pe bază de teste PCR, considerate neconcludente într-un studiu oxfordian luat ca reper ştiinţific de către Curte. Ce s-ar putea întâmpla dacă şi o Curte românească ar dea o decizie similară? Imediat, superoxfordianul nostru preşedinte ar acuza Curtea că este formată din judecători Pee-See-Dee care, desigur, doresc răul populaţiei noastre. Imediat, superoxfordianul Dulap-de-lemn-de-nuc-de-la-Cotroceni ar cere Secţiei speciale să nu se desfiinţeze încă, ci să le facă dosare acelor judecători pentru combaterea politicilor de combatere a răspândirii virusului.
Justitia n-a fost si nu-i independenta !,Justitia joaca dupa cum ii canta politicul ,parlamentul ,presedintele .
Chestia cu interesele straine in Romania nu-i o noutate ,Romania in 89 a fost bagata la STRUNGA ca orce oaie buna de muls !.
Intrarea in NATO ,in UE nu s-a facut ca o dorinta sau ca o necesitate ,a fost impusa celor care au intors tara pe dos ,altfel erau dati in gat pentru tradare .Asa s-au facut cadouri celor care au acceptat ca Romania sa intre cica intr-o lume civilizata !!.Exemple sunt destule :vezi Petrom +BCR facute cadou Austriei ,Vezi CS Galati facut cadou lui Mittal la cererea lui Tony Blaire ,vezi retelele de distributie energie ,apa gaze date la nemti,si italieni ,vezi fabricile de ciment -La Farge -Franta ,vezi Dacia la Renault .Vezi Bancile straine 88% din capital si asta datorita tradarii lui Isarescu ,vezi aurul dus la B Londrei 63 tone ca si garantie la asa zisele investitii si interese straine !,despre ce vorbim ?,CARE INDEPENDENTA A JUSTITIEI ,CARE INDEPENDENTA A ROMANIEI ?.PRAF IN OCHII PROSTILOR E TOTUL.