La așa cap, CCR ce-ți mai trebuie?

La așa cap, CCR ce-ți mai trebuie? Rareş Bogdan vrea să schimbe modul de numire a judecătorilor constituţionali dar nu reușește sub nicio formă să înţeleagă deciziile CCR.

Europarlamentarul, prim-vicepreşedinte al PNL, a distribuit pe FB o ştire care conţine o informaţie falsă despre o decizie a CCR.

Vă cer idei. Pentru mine, pentru a mă ajuta să pricep. Iată coordonatele: Trebuie să depolitizăm CCR (e obligatoriu), să o profesionalizăm (să mă ierte cei de-acolo care știu carte și nu pot fi suspectați de ticăloșie). Deci asta presupune să ne bazăm pe faptul că persoanele care ar face selecția, care ar stabili un algoritm, nu sunt ele însele politruci sau/și ticăloși. Cum ne asigurăm de asta? Sigur, acesta este statul de drept, trebuie un sistem de checks and balances, puterea nu trebuie folosită abuziv, nici cea executivă, nici cea legistativă, nici cea judecătorească, iar cineva trebuie să vegheze la asta. Mai știu și că nu suntem, ca manieră de selecție, mult diferiți de regulile din restul UE„, scrie Rareş Bogdan pe Facebook.

Fostul jurnalist a distribuit un articol în care se precizează că judecătorii CCR au admis miercuri sesizarea PSD împotriva interzicerii cumulului pensiei cu salariul la stat. În fapt, aşa cum explică şi CCR oficial, judecătorii s-au pronunţat doar pe forma de adoptare a legii (prin angajarea răspunderii Guvernului în Parlament), nu pe prevederile legii. Această informaţia era disponibilă încă de la momentul formulării contestaţiei.

Atacul lui Rareș Bogdan la adresa CCR vine după ce Ludovic Orban comenta săptămâna trecută o decizie a judecătorilor constituționali afirmând „La aşa Curte, aşa decizie.”.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 2
Author

40 de Comentarii

  1. Ce ănseamnă să fii borfaș nesimțit?
    Înseamnă să fii pensionar jude CCR și să respingi ca neconstituțională interzicerea cumulului pensiei cu salariul, în sectorul bugetar.

    Păi, la scoruri de 11.500 ÷ 13.200 de EURO / LUNAR, chiar că-ți poți permite să duci IMPOSTURA către dincolo de orice zăgazuri ale bunului-simț elementar.

    DORNEANU VALER – nacealnic Sovietul Suprem Constituțional
    Salariu morman: CCR: 289.159 +12.650 = 301.809 Ron
    Pensii nesimțite:
    – de la Casa de pensii: 322.220 Ron;
    – de la Camera deputaților: 74.424 Ron;
    TOTAL MORMAN: 698.453 Ron.

    Împărțit la un curs mediu în 2018 euro/ron de 4,65 rezultă:
    689.453 : 4,65 = 150.204 de Euro anual.
    150.204 : 12 = 12.517 euro lunar.
    Eeeeeee? Este o treabă ca în Rröemenica cea prăpădită să ai venituri lunare de 12.500 de euro.
    Venituri care i-ar face să pălească de invidie până și pe cetățenii Luxemburgului, țara cu cel mai mare PIB/locuitor din Europa!

    STANCIU LIVIA – JWK’s button
    Salariu: 283.956;
    Pensie: 454.716;
    Total Anual (Ron): 738.672.
    Total anual (Euro): 158.854.
    Venit lunar (Euro): 13.237.

  2. PIMNICERU MONA
    Salariu: 283.956 + 12.696 = 296.652;
    Pensie: 384.650;
    Total Anual (Ron): 681.302.
    Total anual (Euro): 146.516.
    Venit lunar (Euro): 12.209.

    ENACHE MARIAN
    Salariu: 297.000;
    Pensii: 23.412 + 321.476 + 63.700 + 2.184 + 1830 = 412.602;
    Total Anual (Ron): 709.602.
    Total anual (Euro): 152.602.
    Venit lunar (Euro): 12.716.

    Borfașul ăsta este de departe „vedeta” incontestabilă a mârlăniei CCR-iste.
    cumulează venituri din
    SALARIU,
    3 PENSII (de stat, de avocat, și cea specială de parlamentar)
    și
    INDEMNIZAȚIA DE REVOLUȚIONAR la Vaslui – unde nu s-a tras nici un foc de armă, n-a murit și n-a fost rănit nimeni.

    MORAR DANIEL
    Salariu: 277.284 + 12.235 = 289.519;
    Pensii: 350.855;
    Total Anual (Ron): 640.347.
    Total anual (Euro): 137.714.
    Venit lunar (Euro): 11.476.

    ATTILA VARGA
    Salariu: 281.732;
    Pensie: 100.000;
    Total (Ron): 381.732.
    Total (Euro): 82.092.
    Venit lunar (euro): 6.841.

  3. Cât despre jumătățile de măsură cu care vrea Batistuță Perfumată să rezolve treburile, acestea au același efect ca frecția galenică la un picior de lemn și conduc spre același deznodământ: BOALĂ LUNGĂ, MOARTE SIGURĂ.

    Prioritatea de grad 0 (stringență maximă) o reprezintă Reforma constituțională. Prin reformă neînțelegându-se „revizuirea” acestei monstruozități de Constituție care și-a făcut cu vârf și îndesat proba „utilității” și a condus la acest blocaj general al societății românești, ci REFORMĂ DIN TEMELII!

    Este timpul de identificat sursa Răului.
    Este timpul de conștientizat desuetudinea, caducitatea și anacronismul acelei Cărți Fundamentale a României, care este doar o jalnică traducere a Constituției franceze, cu mici inserții din snippet-uri decupate copy-paste din alte Constituții europene.

  4. Este timpul de conștientizat care este sursa stagnării evoluției Țării și mai ales de acționat ferm pentru eliminarea din viața Cetății a acelei frâne de mână ce sufocă elanul națiunii: acea inovație toxică și nocivă, denumită CCR – Sovietul Suprem Constituțional care perpetuează în deceniu III al mileniului III acea bicisnică nevoie kominternistă de TĂTUC.

    Este timpul de revenit la tradiția constituțională sănătoasă, românească: un control „a priori” eficient, realizat de Consiliul Legislativ și transferarea controlului de constituționalitate concret către Curtea Supremă, în secții reunite (cf. Constituțiilor românești din 1866 și 1923).

    JOS TĂTUCUL CONSTITUȚIONAL DE LA CCR!

    JOS SOVIETUL SUPREM CECERIST!

    Jos cripto-politrucii de la Sovietul Suprem, infami colecționari de salarii oripilant de onctuoase și pensii aidoma de nesimțite!

  5. Depolitizare si profesionalizare !Frumos!Acum CCR este anexa PSD cu GianiPSD,cu Mona cea Rea de ..asta..Gura ,cu Deliorga PSD,cu Dorneanu care numara banu,cu Enache „6 pensii grase”,cu Varga Attila,etc ,lipsesc doar membrii altor minoritati,mai importante ca minoritatea maghiara..

  6. Prin însăși modul de numire a decrepiților la CCR se anulează din start orice prezumție de independență și imparțialitate.
    Atâta timp cât cei 9 martalogi ramoliți și babornițe senile de la CCR sunt numite de POLITRUCI – (3 președinte, 3 C. Dep. și 3 Senat), este mai mult decât evident că aceștia vor materializa hegemonia politică a partidului / partidelor aflate pe val, aflate la conducere, sa a partidelor care au în control conducerea celor 2 camere a parlamentului.
    Pe cale de consecință că acești cripto-politruci își vor desfășura activitatea la CRR după o agendă ocultă, anterior scrisă și trasată de Stăpânii lor politruci.
    Pentru a nu mai perpetua această PUNGĂȘIE CONSTITUȚIONALĂ, pentru a evita a ne învârti în jurul acestei soluții anacronice, SOVIETUL SUPREM al ARGAȚILOR POLITRUCILOR trebuie DESFIINȚAT.
    Cine încă nu înțelege această realitate obiectivă, poate silabisi: DES-FI-IN-ȚA-REA.

    Conferirea prerogativelor controlului concret de constituționalitate către Înalta Curte și un Consiliu Legislativ eficient, al cărui rol să aibă o pondere mult mai importantă în structura elaborării normativelor.

    JOS SOVIETUL DINOZAURILOR COMUNISTOIZI!
    JOS TĂTUCUL CCR!

  7. Un model de început în ceea ce privește modul de numire al Tătucilor CCR poate fi intuit studiind modelul Tribunalului Constituțional German.
    Tribunal care cuprinde 2 paliere jurisdicționale, spre deosebire de sovietul Suprem Românesc, care este simultan și SuperParlament, și SupraGuvern, și MegaPorsecutor și Omni Tribunal.
    Chiar mai mult de atât, Tătucul Suprem CCR-ist este epifania telurică a Cuvântului Incipient, Piatra unghiulară, Bolohanul Filosofal, Ombelico del Mondo și Axis Mundi!
    Sovietul Suprem de la CCR este un veritabil factotul demiurgic, peste care nu mai există nimic (nici geneză și nici escatologie, nici Chaos dar nici Ordine.
    Dincolo de uriașele puteri adunate în mâna unui grup atât de restrâns de oameni nu mai poate exista nici un concept.
    SOVIEETUL SUPREM CCR-ist ESTE ALPHA ȘI OMEGA, ESTE ÎNCPEUTUL ȘI SFÂRȘITUL.
    Revenind la ideea analizării tribunalului Constituțional german, atrage atenția asupra specificului său: -are dublă jurisdicție – primă și ultimă instanță, prin cei 8+8 judecători.
    Interesant este modul de numire al judecătorilor de la Tribunalul Constituțional:
    3 dinte judecătorii fiecărei Camere sunt aleși dintre… judecătorii Curții Supreme!
    WOW!
    Fain! Ne-am entuziasma să vedem că puterea legislativă își are propriii reprezentanți de seamă în forul a cărui principală menire este aceea de garant al constituționalității.

  8. Apoi, interesant este modul în care sunt numiți ceilalți judecători ai Camerelor: de Bundestag și Bundesrat.
    Iar cei numiți de Bundestag sunt rezultatul unui sufragiu indirect, la care participă un număr de 12 electori din rândul Bundestagului.
    Iarăși WOW!
    Deci la nemți, după ce PUTEREA LEGISLATIVĂ ăși desemnează cei 3=3 judecători, vine rândul camerelor legislative să-și desemneze reprezentanții. Iar aceștia nu sunt numiți nici după pohta ce-o pohtește Plăvannul, nici după bunul-plac al vreunei bulibașe deliormănene.

    e.g: Euuuu… o numesc… înnnn…. funcția de Satir…. pe Livia – buttonul meu preferat.

    Mrrr! Hrrr! Eu, Liviu zDrăngănea Deliormanovici, prin voia lui Dumnezeu Bulibașă al Întregului Fesenism de Caviar, îl numesc Tătuc constituțional pe sclavul meu Giani.
    Etc. etc.
    Toți își numesc argații în scaunele de Tătuc iar puterea judecătorească, cea care ar fi cea mai îndreptățită să aibă cotă procentuală echitabilă din număruld e Tătuci, nu este chemată la banchet și rămâne undeva în afara sălii unde se ține ospățul politrucilor, așteptînd ca de la vreun politruc beat, când iese afară să se pishe, să scape din mână câte vre-un ciolan cu niscai cărniță redundantă pe el.

    Spre deosebire de PUNGĂȘIA CONSTITUȚIONALĂ MIORITICĂ, juzii Bundesratului și mai ales ai Bundestagului sunt rezultatul unui proces de selecție și alegere extrem de complex.

    Am dat acest exemplu doar ca un model de bună practică, ce poate soluționa PROVIZORIU această cutumă cancerigenă din constituționalitatea României: SOVIETUL SUPREM D ELA CCR.
    Însă, pe termen îndelungat, soluția este cea a revenirii la tradiția românească a controlului de constituționalitate.

    As a conclusion:
    JOS SOVIETUL SUPREM DE LA CCR!
    JOS TĂTUCUL CONSTITUȚIONAL!

  9. „OmniTribunal”
    „factotum demiurgic”
    „îți desemnează”
    „3+3 judecători”
    „numărul de Tătuci”
    „vreun”

  10. Cind iohaniss trimitea pe repede inainte toate legile la CCR, aceasta era bUna ca arma impotriva PSD.
    Acum nu mai e buna fiindca nazistii nu o pot manipula !!!
    Ciuma bruna se agita si greseste fara limita, ceea ce ii va aduce MOARTEA !

  11. Și ca să închei în notă apoteotică erefritor al bizareriile și anacronismele acestui Soviet al Fosilelor de Pterodactili Comunistoizi:
    CCR cred că este SINGURA structură de constituționalitate supremă ai cărui membri sunt restricționați doar la grupul celor care AU STUDII JURIDICE!
    Prin acest anacronism se poate desluși încă un indiciu temeinic ce conduce către sorgintea de tip totalitară a acestui Mutant instituțional.
    Spre deosebire de Tătucul Constituțional valah, a cărei componență este rezervată în mod exclusiv castei oligarhice a argaților cu robe, în alte țări, pe lângă judecătorii constituționali tradiționali, reprezentând puterea legislativă, în forul de contencios constituțional pot intra și alte categorii socio-profesionale.
    Dar la noi, în Wallachia, încă predomină cutuma de tip sovietic, enunțată de un Fanfaron Nepereche: „doar noi (sclaveții cu robe) avem școală multă, am susținut examene grele și doar noi avem proprietatea și uzul terminologiei juridice”.
    De parcă constituționalitatea ar fi așa un fel de debara exclusivistă în care juzii își depozitează măturile, mopurile și gălețile pline cu șpăgi sau cu zoaie protocolare și n-ar mai fi nevoie de aportul altor personalități ale vieții sociale.

  12. Sa-i numească Johannis pe toti 9 si atunci o sa fie mulțumiți PNL-EPRELE IN FRUNTE CU BATISTUTA RARES BOGDAN si mandolina alcoolist Orban!

  13. Daca persoanele „asezate” in aceste functii sunt pensioanar..cum sa voteze impotriva lor? Rares Bogdan a batut toba degeaba pt. P.N.L.! Nici acestia, n- au reusit sa demoleze prostia! E normal ca o mana de…pensionari sa faca legea si sa se faca utili societatii atunci cand sistemul din care provin i- au declarat ca nu mai pot face fata functiei publice??? Halal tara…

  14. #Edelweiss – Ivory Tower Accountant – Imi este foarte greu sa inteleg ce zici si ce faci. Ia lumineaza-ma si pe mine cu o chestie: iau, la intamplare, cazul Liviei Stanciu – daca aceasta are un salariu de 283.956 de ceva (roni, banuiesc) pe luna (!?, ca nu spui nimic), plus o pensie de 454.716 ceva pe ceva (aceasi chestie ca mai inainte) cum este posibil ca salariul cumulat pe an sa fie de 738.672 RON? Esti cu toate tiglele pe casa, maistre!? Si de unde dracu’ ai scos sumele astea astronomice!? Nimeni in tara asta nu are astfel de salarii. Banuiesc ca toata expunerea este un fel de bataie de joc, dar nu m-am dumirit clar la adresa cui. Poate dai pe goarna vreo explicatie plauzibila, pentru ca pana nu de mult pareai om serios si cand te citeam iti luam afirmatiile drept corecte. Acum insa ….

  15. @Edelweiss, de acord cu controlul obligatoriu de legalitate „a priori” al Consiliului Legislativ si a celui de constitutionalitate al Curtii Supreme de Justitie prin schimbarea denumirii ICCJ. La elaborarea primei Constitutii am cerut chiar mai mult si anume ca, Consiliul Legislativ sa devina organul suprem sub auspiciul si controlul caruia sa se realizarea chiar elaborarea legilor pentru a se asigure punerea de acord a intregii legislatii dar si un sistem unitar legislativ si armonios in scopul evitarii dispozitiilor legale contradictorii si eliminarii Normelor Metodologice de aplicare a Legilor. Asa a functionat primul Consiliu Legislativ, condus de prof.univ.dr.docent Ioan Ceterchi. S-ati mai spun cat s-a luptat prof.univ.dr.docent Antonie Iorgovan si toti ceilalti sa mentinem in prima Constitutie existenta Consiliului Legislativ in fata idiotilor si analfabetilor care doreau desfiintarea lui pe motiv ca la nivelul fiecarei Camere a Parlamentului exista comisii juridice ce pot prelua sarcinile acestuia ?! Vai de mama noastra a fost cu alde Stancov, Enache si toti tampitzii si idiotii neamului, mari eroi revolutionari…?! Iar existenta pensiilor speciale si cumulul pensiilor cu salariile de la stat, reprezinta cea mai sfidatoare si batjocoritoare umilinta si jignire la adresa neamului romanesc. O rusine nationala si mondiala. @Omule care trece, vezi ca esti pe aiurea…?!

  16. Inchipuitul Pardalian Bonaparte zis si Edelweiss, e de gasit la camera 8 spitalul 9 patul de dupa usa, asa cum am stabilit anterior…azi a uitat s-o roage pe asistenta sa-i dea memantina…
    azi a dat si o proba ca stie germana si engleza nivel mediu 🙂 🙂 desi nimeni nu i-a cerut…probabil se simte complexat..

    face parte din sindrom… ia medicatia si stai linistit…nu cere totusi patul de la geam ca dobori pasarile de pe crengi

  17. @ omul care trece
    pentru conformitate tastează în caseta browserului cuvintele CCR, te duce la site-ul ccr și acolo la informații publice ai declarațiile de avere din 2019 corespunzătoare veniturilor din 2018.
    Și dacă tot nu crezi, simultan cu calculul meu, cei de pe newsweek au un articol similar în temă și conținut.
    titlul articolului: „Cine decide dacă pensiile magistraților sunt constituționale: CCR, plină de pensionari speciali”
    30 ianuarie 2019.
    Succes la căutare / navigare!

  18. Curtea constituțională
    Declarație de avere
    nr. 30 ziua 14, luna 06, anul 2019
    Stanciu Livia Doina
    Venituri din salarii titular
    283.956 lei
    judecător al CCR
    Venituri din pensii
    454.716 lei (inclusiv diferențele salariale)

    total: 738.672 de Galbini valahi nou-nouți!
    QED

  19. addendum: declarația de avere este ANUALĂ, o știe orice guguștiuc repetent la Spiru Haret.
    Transformările sumei totale în echivalentului în euro la cursul mediu al anului 2018, precum și media lunară am efectuat-o eu pentru mai buna înțelegere a nivelului oripilant la care a ajuns nesimțirea acestor fosile sovietice.

  20. Eu nu inteleg de ce într-o anumită problema 5 sunt pentru și 4 împotrivă?! Nu citesc aceleasi cărți? Sau in prima instanță il condamnă 3 ani cu executare și la apel fapta nu există?! Deci in orice proces șansele de câștig sunt 50% foarte important este dacă nu se e totul vine cu ea sculata sau nu. ?

  21. Insa, atentie, Curtea Suprema de Justitie Constitutionala trebuie sa functioneze in afara CSM si a instantelor care infaptuiesc justitia in Romania, sa fie formata din profesori universitari de drept constitutional si administrativ desemnati si propusi de Decanatele Facultatilor de Drept Bucuresti, Cluj si Iasi. Altfel nu am facut nicio branza daca punem puterea legislativa sub controlul ICCj si a „justitiei” de rahat din Romania. Iar profesorii desemnati de facultatile de profil sa nu fie cunoscuti anterior cu „veleitati sau inclinatii politice” si sa fie alesi de Parlament prin algoritm constitutional. Dixit, @Eldew…?!

  22. Judecatorii CCR trebuiesc numiti de catre d-ul Iohannis, mare fan al statului de drept , a moralitatii si a respectarii legilor. Doar asa avem garantia respectarii legilor si a unui CCR depolitizat, independent de restul politicenilor.

  23. @Alcibiade

    Io* nu am dat o soluție certă la sotluionarea problemei blocajului generalizat din România. Io* doar pledez asupra unei cinstite și obiective identificări a SURSEI ORIGINARE a blocajului: această Constituție ajunsă obsoletă, situată în afara dezideratelor clamate de contemporaneitate.
    Față de tema articolului – batistuță perfumată enunță PUBLIC necesitatea revizuirii modului de numire al argaților la Sovietul Suprem Constituțional – Io* am plusat la modul radical: NU ESTE SUFICIENTĂ RESCRIEREA REGULILOR DE NUMIRE A SCLAVEȚILOR CĂCI, în fapt, SOVIETUL SUPREM va rămâne exact ceea ce a fost: o megapungășie constituțională, o sforărie instituțională de cel mai grobian model mafiotic.
    Batistuță perfumată e bine că pune pe tapet această problemă care, pe măsură ce va trece timpul, va căpăta o din ce în ce mai mare greutate în agenda publică.
    Dar… nu poți revizui CCR căci modul de organizare și funcționare a acestei cârdășii mafiotice este intabulat în Constituție.
    Ca să risipești cârdășia mafiotică de la Sovietul Suprem, trebuie de revizuit Constituția.
    Și atunci, pentru a evita jumătățile de măsură, decât revizuire, nu mai bine REFORMARE?

  24. Adică, în locul acestei cărțulii fundamentale, ajunsă astăzi amuzantă și desuetă aidoma unei benzi de desene animate, nu mai bine stăm noi, rrumânii și cugetăm bine, măsurăm de șapte ori și Croim o Constituție nouă, care … să lase gurița mapamondului uimită în forma vocalică a literei ”o” din WOW! ?
    În orice caz, indiferent de formula adoptată, un lucru e cert: accentul principal trebuie să cadă pe CONSILIUL LEGISLATIV. Trebuie de responsabilizat fiecare actor implicat în activitatea legiuitoare. Nu mai poate fi permis să se scoată pe bandă rulantă normative rebutate, cu o indiferență criminală, specifică muncitorului beat dintr-o fabrică ceaușistă: ”las-o bă, că merge așa! Dacă nu e bună, o dă deoparte CTC-ul” (în cazul de față, o dă deoparte CCR-ul).
    NU! Porcăria asta trebuie să înceteze.
    Care o fi forma revizuită a controlului concret de constituționalitate, se va vedea.
    Dar trebuie de stopat hegemonia acestui grupușor infracțional organizat alcătuit din 9 sclaveți ai unor politruci oligarhici.
    STOP!

    JOS SOVIETUL SUPREM!

  25. Și dacă ar fi să dau un model de control, acesta ar fi ceva similar celui german: accentul principal să fie cel aprioric, realizat de Consiliul Legislativ.
    Controlul concret să fie asigurat de o Curte Supremă Constituțională dar care să cuprindă 2 paliere jurisdicționale:
    primul să fie unul care să se ocupe MAJORITAR de soluționarea recursurilor constituționale.
    Da! da!
    Introducerea în Rröemenika a instituției juridice denumită „RECURS CONSTITUȚIONAL” și renunțarea la pungășia actuală denumită „excepție de neconstituționalitate” care, așa cum a demonstrat timpul, nu e altceva decât o interfață toxică de prostit și amăgit lumea simplă, respectiv un instrument odios de salvare de la pârnaie a tot felul de politruci venali și veroși, prin emiterea unopr decizii de un absurd înfiorător:
    e.g.
    – declararea ca neconstituțional a abuzului în serviciu, Ticăloșie Nepereche care le-a potențat eludarea răspunderii penale unor cohorte de derbedei prinși cu mâna băgată până la umăr în desaga bugetară sau cea comunitară. O decizie de o criminală iresponsabilitate care a produs grave și irevocabile prejudicii înfăptuirii actului de justiție.
    – sau, exemplul cel mai recent, declararea ca nelegale probele obținute ca urmare a punerii în aplicare, de către structura tehnică din SRI, a mandatelor emise pe siguranță națională.
    Fratiweareeee, asta e de o infamie greu de egalat!

  26. Adică ceea ce reușesc cei 9 dinozauri comunistoizi din CCR este să se pishe cu boltă peste prevederile art. 292 C.p.p. și cele ale art 100 C.p.p. (înlocuitorului fostului și mult mai explicitului art. 65 din C.p.p. 1968). Cei 9 argați ramoliți din CCR reușesc o performanță unică în analele dreptului constituțional: să ne spună nouă, prostimea cea nătângă și ineptă, că pentru salvgardarea intereselor de cârdășie oligarhică a unor white collar, probele obținute de o structură legală, ca urmare a unui mandat emis legal, de UN JUDE ROMÂN, aduse la cunoștința organului de urmărire penală în baza art. 291 Cod penal, sunt… NELGALE!
    Fratiweareeee, se sucește Kafka în sepultură, invidios fiind față de nivelul hiperbolic la care senilii CCR au reușit să împingă pragul absurdului.

    Și tot așa mai departe se poate argumenta până se rupe tastatura și începe să pice apa din tavan.

    Revenind la modelul cu primă și ultimă instanță al viitoarei Curți Supreme, se deschid orizonturi nelimitate de dezbatere pe marginea formulei de numire.
    Eu aș face așa:
    Pentru prima instanță, aș realiza un complet de juzi constituționali numiți astfel:
    – 3 aleși în urma unui scrutin general al juzilor de la ÎCCJ
    – 3 aleși în urma unui proces de selecție și aprobare riguros, numiți de camera legiuitoare a parlamentului (poate observi că parlamentul meu este… unicameral)
    – 3 juzi aleși și numiți astfel: 2 de președintele în funcție și unul propus de guvernul aflat în funcție la momentul numirii.
    Așadar, Io* aș asigura prima Cameră a Curții Constituționale cu reprezentanții celor 3 puteri în stat: judecătoresc, legislativ, executiv.

  27. Aceștia vor avea mai puțin de soluționat conflicte între instituții și alte asemenea gogomănii și vor avea mai mult de lucru pe „recurs constituțional”.
    Cea de-a doua cameră – cea de ultimă instanță, Io* aș asigura-o cu juzi care să nu mai aparțină celor 3 puteri. Juzi aleși și numiți care să reprezinte… POPORUL.
    Chiar și prin formula decanilor, profesorilor de drept constituțional, de drept penal, civil, administrativ, internațional etc. de la cele mai prestigioase facultăți de drept din țară.
    Io aș lua clasamentul universităților și aș face așa:
    6 membri ai celei de-a doua Camere să fie câte un reprezentant al facultăților de drept de la Cluj, București, Iași, Timișoara, Craiova și Sibiu.
    3 membri ai acestei camere să fie reprezentanții societății civile, aleși de electorat prin… VOT DIRECT (da! Scrutin direct, pe listă ca la alegerile de politruci.)
    Și ca să închei:
    Orice conflict de constituționalitate dintre puterile statului, cele care astăzi sunt veritabile frâne de mână ale dezvoltării țării, în viitorul ideatic imaginat de mine, vor fi soluționate de Camerele reunite: 9+9 Juzi.
    Câștigul? Apăi, decât cei 9 argați ramoliți de azi, acre sunt sforăriți de niște politruci venali, viitorul va asigura un spectru mai larg al reprezentării în Curte:
    Cele 3 puteri în stat cu 9 reprezentanți a căror pondere egalează ponderea celor 9 reprezentanții direcți ai CETĂȚII.

  28. în loc de art. 292 C.p.p. s eva citi art. 291 C.p.p.

    „Art. 291

    Sesizările făcute de persoane cu funcţii de conducere şi de alte persoane

    (1) Orice persoană cu funcţie de conducere în cadrul unei autorităţi a administraţiei publice sau în cadrul altor autorităţi publice, instituţii publice ori al altor persoane juridice de drept public, precum şi orice persoană cu atribuţii de control, care, în exercitarea atribuţiilor lor, au luat cunoştinţă de săvârşirea unei infracţiuni pentru care acţiunea penală se pune în mişcare din oficiu, sunt obligate să sesizeze de îndată organul de urmărire penală şi să ia măsuri pentru ca urmele infracţiunii, corpurile delicte şi orice alte mijloace de probă să nu dispară.

    (2) Orice persoană care exercită un serviciu de interes public pentru care a fost învestită de autorităţile publice sau care este supusă controlului ori supravegherii acestora cu privire la îndeplinirea respectivului serviciu de interes public, care în exercitarea atribuţiilor sale a luat cunoştinţă de săvârşirea unei infracţiuni pentru care acţiunea penală se pune în mişcare din oficiu, este obligată să sesizeze de îndată organul de urmărire penală.”

  29. No asa Domnule Edel WEISS Ce parlament ,ce curte, ce avocat , —DOAR ADOLFINUS MERKELII SI sluga lui cintareto chitarica ( nu MANDOLINICA CA SUPEREM) !

  30. @edelwaise, hoooooo, opreste-te ba!!! Ajunge!!! Ti-ai castigat solda pe ziua de azi, gata!! Mai lasa si pe maine!

  31. Știu!
    Știu placa zgâriată!

    Sunt un troll nemernic!

    Uneori suspectat a fi plătit în kopeici moscovite.
    (când opiniile mele nu sunt pe placul naziștilor).

    Alteori bănuit a fi plătit în Reichspfenigi berlinezi.
    (atunci când șarjele mele nu sunt în acord ideologic cu pohta kominterniștilor).

    Dar cum Io* nu sunt decât… cel ce sunt, ambele etichete prefabricate mă lasă aidoma de indiferent ca o Statuie din Insula Paștelui analizată critic de o furnică.

  32. Trebuie sa intelegeti ca intr-o tara modesta trebuie sa fie ZEI. Justitia este MAI PRESUS decat VIATA, vorba cuiva ”mori cu ea in mana”…atunci trebuie sa intelegem ca de sanatate nu avem nevoi, nici de scoala, pt ca devine tragic sa intelegi ca unii iti pot ucide sufletul si ca nici in moarte nu vei gasi linistea Cazul Remes. Ucigasii lui morali traiesc, ei, familiile lor si mai primesc si sume cu multe zerouri pt ca sunt ZEII Romaniei. Propun sa li se faca statui in Biserici…Cel care salveaza vieti, medicul, uneori moare rapus de oboseala in spital, huiduit de nerabdarea unor pacienti nerabdatori. Pe cand un „Dumnezeu” al Dreptatii este atat de sus incat nici soarele nu cuteaza sa-l atinga…

  33. TV a comentat „valoarea” de nepretuit a doamnei respective si ai altor persoane importante cu ani in urma. Daca stii numele unei persoane cu functie in orice domeniu poti cauta pe net adaugand „declaratie de avere”. Ceea ce va fi fantastic daca vor trai pana la 120 de ani…cat vor avea de muncit/platit nepotii nostri…

  34. NU conteaza ce decide CCR. CCR este o istitutie de forma care nu are nici un fel de raspundere. Poate sa debiteze si sa decida orice bazaconie, pentru ca ei nu raspund in fata nimanui pentru activitatea lor. Si daca nu au raspundere in fata legilor, ce incredere poti avea in aceste adunatura de snapani care hotarasc doar ca s le fie lor bine? Nu trebuiesc luat in seama. Doar atunci cand vor exista cai de atac impotriva unor decizii ale CCR considerate aberante, cand CCR va fi cu adevarat responsabil pentru ca vor putea da socoteala in fata legii in urma actiunii unui organism colectiv de evaluare, abia atunci deciziile CCR vor putea fi considerat responsabile. Dar cum deocamdata CCR inca este deaupra tuturor legilor si nu raspunde pentru actiunile sale, nu este cazul sa luam in seama ce zice CCR. Zic si ei asa, fara responsabilitate, doar in virtutea dreptului la opinie care nu poate fi condamnat. Niste sinecuristi isi dau cu parerea despre legi.

  35. @Unchiul Gherase
    Sinecuristi zici ca sunt astia? Da, sunt sinecuristi dar nu de orice fel, sunt sinecuristi de lux care incaseaza absolut nemeritat un purcoi de bani fara sa munceasca ceva util sau sa fi muncit vreodata ceva util. Cumuleaza pensiile cu salariile de la stat la niste nivele absolut halucinante. Pai doar pentru 1% din cat incaseaza parazitii astia de la stat, un om obisnuit si cu pregatire superioara munceste de-i sar ochii din cap. Iar parazitii astia se indoapa efectiv cu bani smulsi cu forta de la cei care produc bunuri si servicii si care chiar merita salarii mai mari, pentru ca numai ei genereaza valoarea, nu latraii astia de la partide care isi dau mana ca sa promoveze legi strambe fara a avea vtreo raspundere pentru asta.

  36. RARESULE
    LEGE DE INTERZICERE PT DEMNITARI A CUMULULUI DE PENSIE+SALARIU +INDEMNIZATII+2=-5 NORME DIDACTICE LA GALATI, IASI, BUCURESTI pt care ar trebui ca ziua sa aibă 48 de ore!!!ori, ori, nu sau!!trafic de influenta, inselaciune, imobogatire fara just temei!!!
    parlam,entarii+ministru+ decan sau rector+2-3 norme didactice pe unde trece de 2 ori pe an si colegii fac prin presiuni si amenintari normele lor fara bani????

  37. Si ai tu impresia ca aia din asa-zisul Consiliu Legislativ nu pot fi cumparati sau santajati de SRI si politic?Ha, ha, ha!E neconstitutional pt. ca nu se poate face discriminare intre statsi privat, iar dreptul la pensie e sacrosant, nu e un cadou dat de stat, dupa principiul ca daca ai muncit la stat, nu ai drept de pensiedaca mai lucrezi si la stat.Problema sunt legile speciale privind pensiile alea astronomice si la varste tinere.De ce nu indrazneste Johannis sa supuna unui referendum interzicerea tuturor pensiilor speciale, pt. ca CCR ii va fi greu apoi sa treaca peste vointa poporului. Multi securici pe aici, precum trolul asta de Edellweis.

  38. @maleficent
    Cumetre maleficent, vezi ca incyrci borcanele, confunzi …. cu prefectura! Nu se pune problema ca pensinarii bugetari sa nu primeasca pensie si sa nu aiba dreptul sa se ngajeze tot ca bugetari. Nu au decat sa se angajeze la privat si sa isi pape linietiti si pensia. S.a dus vremea smecheriilor cand de exemplu ,seful din politie se pensiona de tanar si se angaja imediat pe acelasi post de bugetar (adica tot in politie) de pe care a iesit la pensie. Asta este furt in toata regula de la cei care mincesc sa-i asigure astuia pensia dupa cativa ani de asa zisa activitate.

  39. @maleficent
    Cumetre maleficent, vezi ca incurci borcanele, confunzi …. cu prefectura! Nu se pune problema ca pensionarii bugetari sa nu primeasca pensie, ci doar ca sa nu aiba dreptul sa se ngajeze tot ca bugetari. Nu au decat sa se angajeze la privat si sa isi pape linietiti si pensia. S-a dus vremea smecheriilor cand de exemplu ,seful din politie se pensiona de tanar si se angaja imediat pe acelasi post de bugetar (adica tot in politie) de pe care a iesit la pensie. Asta este furt in toata regula de la cei care muncesc sa-i asigure astuia pensia dupa cativa ani de asa zisa activitate.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.