Ministrul Mediului, explicaţii privind viitoarea taxă de mediu 

Ministrul Mediului, Graţiela Gavrilescu, susţine că noua taxă de mediu nu este gata şi a lăsat de înţeles, la sfârşitul audierilor din Parlament, că termenul de luna martie pentru elaborarea unei noi taxe ar putea fi decalat.

„Forma finală a taxei trebuie să aibă un singur scop, pentru că și eu și Guvernul României, și cred că fiecare dintre noi ne dorim să trăim într-un mediu curat, într-un mediu sănătos, dar nu numai noi acum ci și generațiile viitoare, și suntem responsabili pentru acest lucru (…) Nu este o taxă și nu o să fie o taxă de primă înmatriculare sau o taxă care să-i penalizeze pe toți cei care își cumpără o mașină second-hand, va fi o taxă, să spunem între ghilimele, numai în vederea poluării”, a declarat, ministrul propus la Mediu, Grațiela Gavrilescu, la sfârșitul audierilor din comisia de specialitate din Parlament – comisia care a avizat-o favorabil pe Gavrilescu pentru un nou mandat de ministru al Mediului.

Întrebată dacă luna martie va mai rămâne ca termen pentru elaborarea noii taxe, Gavrilescu a precizat faptul că „studiile toate durează și ne dorim ca aceste studii să fie bine efectuate. Durează un pic mai mult, dar mai bine mai mult și sigur, decât să ne pripim și să nu iasă un lucru bun”.

Ministrul Mediului, Graţiela Gavrilescu, declara în decembrie 2017, în şedinţa Comisiilor de Mediu ale Parlamentului, că timbrul de mediu ar putea fi înlocuit până în luna martie sau aprilie 2018, conform directivelor europene, pentru diminuarea poluării.

„Bugetul Adminstraţiei Fondului pentru Mediu (AFM) va fi aprobat undeva în martie – aprilie, anul viitor. Sper ca, până atunci, să avem o înlocuire a timbrului de mediu, conform directivelor europene. Vrem ca poluarea să fie diminuată. Nu ştiu cum va ieşi forma finală a acestei penalităţi pentru maşinile care vor polua şi sper ca în martie anul viitor, înainte ca bugetul de venituri şi cheltuieli al AFM să fie aprobat, să avem şi o formă finală. Principiul va fi acelaşi, adică «Poluatorul plăteşte!». Amprenta trebuie să fie neapărat carbonul ca emisie. De asemenea, sperăm ca săptămâna viitoare să avem Hotărârea de Guvern de adoptare a Planului Naţional de Gestiune a Deşeurilor şi, în felul acesta, procedura de infringement şi o condiţionalitate ex-ante pentru România să fie bifată, să notificăm Comisia Europeană”, a susţinut Gavrilescu, în şedinţa din Comisiile de mediu ale Parlamentului pentru aprobarea bugetului pe anul 2018 pentru Ministerul Mediului.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Author

2 Comentarii

  1. Abia se lansa in promisiuni dna prim-ministru ca pe mandatul Domniei Sale nu se va introduce nici o noua taxa!!. Grazziela, ai auzit si tu sau esti ocupata cu problematica mediului!!. Sau cu problematica sefului matale ingrijorat de masinile second-hand!!. De gardurile frontaliere care opresc poluarea din Bulgaria, China sau USA se mai aude ceva??. Sau ne scarpinam si noi prin cap ca d-aia suntem ministrii!!.

  2. Mai femeia lui Dumnezeu, ai auzit ca 20% dintre masinile patriei sunt Dacia 1300 cu peste 23 de ani vechime carora nu le ieseau noxele la prima ITP? Ma-ta vrei sa distrugi seva poporului roman care este saraca si a dat copii cu masini puternice S.H. care nu au bani sa faca un plin de motorina? Numai spun ca, primariile ca sa-si mareasca salariile au marit taxa de garaj cu peste 400%! Daca vrei sa faci ceva introduce obligatoriu pentru candidatii la permise auto macaR luarea bac-ului ( peste Dunarea lui Tudy. Nu mai luati pielea de pe sarmanii cinstiti ai patriei ci de pe smecherii patriei care conduc pe cotrasens!

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.