Oradea a izbutit iar

O nouă inagurare importantă. Drumul de 19 kilometri, dintre care 13 kilometri cu profil de drum expres, care va face legătura între centura municipiului Oradea şi autostrada Transilvania (tronson dintre Biharia şi frontiera cu Ungaria), este aproape finalizat, urmând să fie inaugurat în perioada imediat următoare, după cum va decide CNAIR, a declarat luni, pentru Agerpres, vicepreşedintele Consiliului Judeţean (CJ) Bihor, Mircea Mălan.

„Este un proiect important pentru judeţul nostru, pentru că face legătura dintre autostradă şi municipiul Oradea şi pe întreg traseul acestui drum se generează posibilitatea unei dezvoltări economice a zonei. Acest drum va rezolva problema traficului intens din Zona Metropolitană a Oradiei şi cred că este un lucru un că s-a finalizat, benefic atât pentru locuitorii din Bihor, cât şi pentru cei care ne tranzitează judeţul. Se mai fac ultimele amenajări, pentru elemente de siguranţă şi semnalizare (marcaje, indicatoare, parapete de protecţie, iluminat) şi diverse lucrări în afara părţii carosabile, dar aşteptăm decizia Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAI)”, a spus Mircea Mălan, responsabil în CJ de Direcţia Tehnică, Proiecte cu finanţare europeană şi Mediu.

Noua şosea are lungimea 18,96 km, din care 13 kilometri la profil de drum expres, restul fiind drum naţional cu două benzi pe sens.

Deschiderea traficului este estimată între 22-26 martie. Acest drum va face joncţiunea dintre centura municipiului Oradea cu primul tronson, de 5,3 kilometri, realizat din Autostrada Transilvania, de la graniţa cu Ungaria, respectiv Biharia – PTF Borş II. „Ciotul” de autostradă este deschis din anul 2020.

De menţionat că noua şosea va colecta traficul spre ieşirea şi respectiv intrarea din/în ţară pe DN1 Cluj – Oradea, dar şi de pe DN 76 Deva – Oradea şi DN 79 Arad – Oradea, urmând să fie conectată, de asemenea, inclusiv cu Inelul Rutier Metropolitan (a doua centură a municipiului Oradea), ceea ce va duce la reducerea numărului de vehicule care vor tranzita actuala centură a Oradiei.

Contractul pentru Drumul Expres DEx11 a fost semnat cu Strabag în iulie 2021, iar lucrările au început în primăvara anului 2022. Valoarea contractului este de 545 milioane lei cu 24 de luni pentru execuţie, din fondurile UE prin Programul Operaţional Infrastructură Mare.

Potrivit CNAIR, termenul-limită pentru finalizarea proiectului este aprilie 2024.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 1
Author

5 Comentarii

  1. Felicitări președintelui consiliului județean!…Și autorităților locale!…

  2. Cum vine asta: sa legi doua autostrazi printr-un drum experes ??? N-am vazut pe niciunde asa ceva. Tocmai, fiind un drum printr-o zona de frontiera sunt necesare mai multe benzi de circulatie. Din seria clasica: „Noi muncim, nu gandim” !

  3. e vorba de Bihor nu de Orasea :))las ca stim,dragoste veche…

  4. FELICITĂRILE ȘI DANSUL-LA SEGHEDIN -NAȘU MARE-V.ORBAN-„că-i și meritul lor-că știu ei de ce!

  5. Este mana securistilor lui Astalos deghizati ca ministri in toate guverne MELE. Cine este ala care i-a bagat cu prioritate la banii eropeni? Si nu de aceasta data ci mereu ca pe toti cei din Ardeal mai ales cand este vorba de traseele spre Budapesta. De ani buni drumul expres (autostrada a fost interzisa) dintre Pitesti si Craiova primeste banii cu lingurita desi este un drum strategic pentru industria romaneasca. Prioritatea prioritatilor din Romania, acest drum a primit imediat banii de la tripleta antiromaneasca Orban premier, Bolosh cu fondurile Europene si Bode cu transporturile, toti oamenii fideli sasului Werner. Mari romani cu totii!

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.