Parlamentul European, lovitură pentru o industrie din România

Parlamentul European a aprobat, cu o majoritate de voturi, formalizarea practicilor discriminatorii în transportul rutier de marfã european prin adoptarea propunerilor legislative controversate ale Pachetului Mobilitate 1, fãrã a ține cont de situația de urgențã fãrã precedent în care se gãsește Uniunea Europeanã și ignorând evident realitatea economicã cu care se confruntã sectorul transporturilor rutiere, deja grav afectat de criza COVID-19, susțin reprezentanții Uniunii Naționale a Transportatorilor din România.

Prin decizia amintită, s-au abandonat principiile de bazã ale pieței unice, precum libera circulație a persoanelor și a serviciilor. Sub presiunea intereselor politice naționale, Membrii Parlamentului European au aprobat reglementãri majore europene fãrã o analizã solidã, în contradicție cu Tratatele UE și cu obiectivele Pactului Ecologic UE.

Deși modificãrile regulamentelor europene aduse prin Pachetul Mobilitate 1 se vor aplica teoretic în condiții egale tuturor Statelor Membre, în realitate impactul acestora este semnificativ diferit. Operatorii de transport români și estici vor fi cei mai afectați, întrucât propunerile din Pachetul Mobilitate 1 duc la imposibilitatea de a efectua transport rutier internațional în Europa de Vest de cãtre companiile din Europa de Est. Astfel, a fost instituită obligația întoarcerii camioanelor acasã (țara de stabilire) la fiecare opt sãptãmâni, indiferent dacã sunt încãrcate sau goale nu va crea nicio problemã pentru un camion înmatriculat în Germania sau Franța, însã întoarcerea acasã a unui camion înmatriculat în România, țarã perifericã UE va duce la o medie de 6 zile pierdute la fiecare 8 sãptãmâni, ceea ce se traduce în pierderi de afaceri de 10-14%. Totoadă, este obligatorie întoarcerea șoferilor la fiecare 3 sau 4 sãptãmâni va avea un impact semnificativ diferit între statele membre de bazã și cele periferice, fapt recunoscut și în evaluarea impactului, iar implementarea acesteia imediat dupã publicarea Pachetului Mobilitate va afecta grav numeroase companii de transport rutier din România. A fost interzisă efectuarea repausului sãptãmânal normal în cabina camionului poate pune chiar șoferii români în pericol în circumstanțele actuale (etapa post-pandemie COVID-19 pe termen lung) în care dormitul în cabinã le-ar proteja sãnãtatea. În plus, a fost introdusă o perioadă de restricționare a cabotajului de 4 zile vizeazã în principal limitarea accesului transportatorilor români și estici pe piețele țãrilor din vest.

Aplicarea Regulamentului Roma 1 în sectorul transporturilor rutiere, alãturi de legea specialã de aplicare a normelor de detașare la transportul rutier, va genera o creștere semnificativã a costurilor de operare pentru transportatorii români și estici, limitând totodatã transporturile rutiere internaționale de tip cross-trade.

Uniunea Naționalã a Transportatorilor Rutieri din România – UNTRR avertizeazã cã Pachetul Mobilitate 1, ale cãrui prevederi se vor aplica începând din anul acesta, va avea un efect negativ puternic asupra transportatorilor români și asupra României, cu consecințe economice majore. Pe termen mediu și lung România va pierde aproximativ 200.000 de șoferi profesioniști, inclusiv familiile lor și se va confrunta cu o crizã fãrã precedent pe piața muncii. Totodatã, oficialii UNTRR esimtează că vor pierde 30% din operatorii de transport români care nu vor putea supraviețui crizei coronavirus, iar jumatate din firmele rãmase care opereazã transport rutier internațional vor pãrãsi România înainte de 18 luni, termenul de intrare în vigoare al tuturor prevederilor Pachetului Mobilitate 1.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 2
Cosmin Pam Matei 4573 Articole
Author

19 Comentarii

  1. Mi se pare corect. Șoferii de TIR vor lucra la firme din Occident pe aceeași bani cu care lucrau la firmele românești.

  2. Si, ce clampanea partenera lui Crin Antonescu zilele trecute?! Una spun si alta fac mincinosii astia! De asta nici cetateanul nu mai are incredere in ce scot pe gaura gurii destui crizati(e), in fond fac tot ce vor ei!

  3. Dacă statul român n-ar fi condus de slugi ca mafioții liberali ar da PE în judecătă.

    Mureau ziariștii lu Pește și cică indepdenți când a introdus Dragnea, obligarea hipermarketurilor să aibă pe rafturi jumătate din produsele alimentare românești că vai discriminează UE. Când UE discriminează firmele românești e și OK, și european.

  4. Ce face d-na Valean ( Antonescu) parcă era comisar pe transporturi?

  5. Ce mai cautam in asa zisa uniune europeana?
    Ar trebui ca statele estice sa faca front comun si sa puna bariera transportatorilor vest-europeni.
    Cand Romania va scapa de conducatorii alogeni se vor putea lua masuri impotriva celor care saboteaza economiile estice.

  6. @ Smarandache:
    Esti o (editat)(editat)(editat)(editat)
    Soferii romani puteau lucra si pana acum la firmne vestice, daca ar fi primit salariu mai mare. Dar pentru romani salariile vesticilor sunt mai mici.

  7. Bravo, avem un comisar european nevasta lui Antonescu. Ce mai patrioata ? HA HA HA

  8. Romania trebuie sa produca NIMIC firme proprii ZERO importuri si NUMAI importuri. Romania este un stat fanariot subdezvoltat intrat in ue doar pentru a fi jefuit in mod barbar dar democratic.Postam inca de acum 20 de ani ca autostrazile vor fi facute DOAR pentru ca Meltenii sa circule cu 265 de km/h iar importurile sa intre mai rapid in tara.ATAT.Cine va Reindustrializa Romania CINE ? Cine vorbeste de relansare economica fara REINDUSTRIALIZAREA tarii este doar un cretyn.

  9. Dupa cum stiu eu ,orice lege data de PE trebuie ratificata de fiecare stat in parte.Cind aceasta lege va ajunge in parlamentul Romaniei ,o putem bloca prin neratificare.

  10. @gigi… Ce optimist esti! N-ai observat pana acum ca toate partidele mimeaza patriotismul, statul de drept, lupta contra abuzurilor etc. etc.?

  11. @gigi: cine sa nu ratifice legea in parlament ? Conducatorii actuali nu stiu ce sa mai faca sa se arate cat mai servili la straini, tara nu mai conteaza din 89 incoace. Dragnea e la puscarie ca exemplu pentru mici initiative in favoarea noastra.

  12. Egaliate, egalitate dar pentru căței. Câinii își iau cât vor ei.

  13. UE la adevarata valoare. La masa celor puternici, România rămâne tot pe dinafară slugile wernercîțumandolină adoptă poziția capului plecat și se conformează.

  14. Foarte bine ne fac. Nu stim sa facem strategii si afaceri. Noua directie de afaceri trebuie sa fie tarile estice si Rusia. Si cred ca o sa ne fie mai bine decat cu hotii astia din vest care ne fura cu Euro si bancile lor.

  15. ginditi si ginditi
    …….incompetenta,habarnista si pe banii nostrii doarme sub plapuma lui ursula under ….
    vinduta tuturor antiromanilor,e bine cu 10 000 euroi pe luna,micutza sirena
    pretul platit de noi
    crin crin esti un crim
    laatura lui klaraa iohnnis

  16. Prieteni, problema este
    foarte simpla. La sparan-ghel, fara concurenta pentru occidentali, pe bani putini, romani, inainte! La soferie, ca e criza, marfa mai putina, concurenta mare, ro-
    mani, inapoi! Alde Valean
    nu este decat sinecura mas-
    cata pentru ordinarul de
    Crin, ‘jde mii de euro de la Parlamentul European. De ce ordinar Crin? Simplu: el l-a
    bagat in carti pe Iohannis,
    un nimic cocotat in fruntea
    Romaniei.

  17. Să vă spună moșu cum e-n America de nord… C-o fi bine, c-o fi rău, știe bunul Dumnezeu…
    Șoferii canadieni transportă între provinciile canadiene și între Canada și Statele Unite…
    Șoferii americani transportă între statele americane și între Statele Unite și Canada…
    Șoferii canadieni nu au voie să transporte între statele americane așa cum nici șoferii americani nu au voie să transporte între provinciile canadiene.
    În Mexic transportă doar mexicanii pentru că șoferii americani și/sau canadieni ar fi linșați acolo.

  18. Si romanul Ciolosh ce contributie a avut? Sau celalalt roman Zigfritz?

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.