Președintele Academiei Române, decani și profesori de la 12 facultăți de Istorie își exprimă dezacordul față de propunerile ministrului Educației Daniel David de modificare a planurilor cadru pentru liceu. Ei avertizează despre schimbările propuse pentru această disciplină.
Redăm textul petiției
Domnului Prof. univ. dr. Daniel David, Ministru al Educației și Cercetării
Ne exprimăm dezacordul față de propunerile de modificare a planurilor cadru, care nu pornesc de la o proiecție nouă asupra conținuturilor, de la finalitățile procesului educativ și de la o dezbatere asupra structurii programelor, ci mai curând de la simpla reducere a numărului de ore pentru disciplina Istorie. Schimbările propuse pentru această disciplină vin într-un context intern și internațional în care extremismele, discursul de tip totalitar și derapajele ideologice și politice ar trebui să impună nu reducerea numărului orelor de Istorie, ci, dimpotrivă, creșterea lor, cu o adaptare adecvată a programelor și conținuturilor, pentru a consolida formarea civică a tinerilor.
Dorim un dialog constructiv cu Ministerul Educației și Cercetării, astfel că propunem măsuri care urmăresc așezarea mai potrivită a planurilor cadru înaintate spre dezbatere publică, pornind de la următoarele argumente:
1) Istoria reprezintă atât una din garanțiile formării individuale a viitorilor cetățeni ai acestei țări, cât și un element fundamental al identității naționale.
2) Istoria universală și istoria românilor, prin studierea trecutului, ajută în primul rând la înțelegerea prezentului și la elaborarea unor strategii pentru viitor. O clasă politică nu poate acționa în mod adecvat pentru binele statului și al cetățenilor săi fără cunoașterea istoriei.
3) Disciplinele Istoria evreilor. Holocaustul și Istoria comunismului, importante pentru dezvoltarea competențelor civice ale elevilor, NU pot fi înțelese fără studierea aprofundată, în patru ani de zile, a istoriei universale și a istoriei românilor. Cele două discipline nou introduse la clasele a XI-a și a XII-a sunt complementare disciplinelor mari de Istorie, abordând evoluții de cultură și civilizație, societate și politică, care nu pot fi percepute corect de elevi fără a cuprinde contextul mai larg în care s-au desfășurat, context dat de procesele istorice complexe explicate de istoria universală și istoria românilor.
4) Disciplina Istorie contribuie prin specificul său la atingerea a patru dintre cele opt competențe principale enunțate prin recomandările europene adoptate în 2018 (vezi Council Recommendation of 22 May 2018 on key competences for lifelong learning, 2018/C 189/01), preluate și în Legea învățământului preuniversitar nr. 198/2023: competența personală, socială și a învăța să înveți, competența de sensibilizare și exprimare culturală, competența de citire, scriere și înțelegere a mesajului, competența civică, juridică și de protejare a mediului.
5) Disciplina Istorie este utilă elevilor indiferent de parcursul profesional al acestora, asigurând rute de profesionalizare în acord cu nevoi și cerințe ale pieței muncii. Istoria promovează ideea de cetățenie și spirit civic, opțiunea pentru democrație și toleranță, care trebuie să caracterizeze toți elevii indiferent de profilul sau specializarea urmate. Această formare trebuie să fie permanentă, fiind cu atât mai necesară cu cât în ciclul superior al liceului (în clasele a XI-a și a XII-a) elevul devine major, cu toate drepturile și responsabilitățile ce decurg din calitatea de cetățean, conform Constituției. Competențele pe care disciplina Istorie le formează în acest sens sunt: dezvoltarea înțelegerii contextului istoric recent, cunoașterea valorilor democratice, importanța drepturilor și libertăților fundamentale, identificarea elementelor de propagandă, manipulare și control social, recunoașterea riscurilor proliferării extremismului și ideologiilor totalitare în alte contexte, inclusiv cele din societatea actuală, dezvoltarea empatiei și înțelegerii sociale, formarea și consolidarea identității naționale. Nu în ultimul rând, Istoria contribuie la dezvoltarea unei gândiri critice, fundamentală în momentul actual pe care îl parcurge societatea românească.
6) Eliminarea Istoriei ca materie obligatorie la Bacalaureat pentru profilul umanist, specializarea Filologie, este o decizie absolut surprinzătoare și care va avea multiple consecințe negative. Gândirea și cunoașterea istorică fac parte din nucleul solid al educației umaniste europene de secole, fiind fundamentul concepției noastre despre lume, societate și cultură.
7) Dispariția disciplinei Istorie din trunchiul comun în clasele a XI-a și a XII-a va conduce la situația în care elevii din cadrul mai multor profiluri și specializări să fie limitați la a o studia doar în primele două clase din învățământul liceal. Principalele efecte ale acestei posibile decizii vor fi: limitarea contextului în care elevii vor putea să dobândească sau, după caz, să consolideze elemente de cultură generală; restrângerea cultivării unor valori democratice exact la vârsta la care mulți tineri încep să conștientizeze importanța acestora și să devină cetățeni cu drept de vot responsabili; un impact negativ asupra modului în care elevii se vor pregăti pentru examenul de Bacalaureat și concursuri școlare, cei interesați fiind dezavantajați prin reducerea numărului de ore; o diferențiere între absolvenți, raportat la un minim de cunoaștere istorică.
8) Segmentul curricular CDEOȘ – Curriculum la decizia elevului din oferta școlii, deși ar putea fi utilizat în vederea recuperării unor ore în anumiți ani de studiu, conduce la situația în care profesorul de Istorie se afla în imposibilitatea de a prevedea numărul de ani și de ore alocate pentru disciplina predată. În această situație cei care ar fi afectați nu ar fi profesorii, care ar avea posibilitatea să-și întregească normele prin CDEOȘ, ci elevii, văduviți atât de cunoștințe istorice, cât și de competențele create prin intermediul studierii acestei discipline școlare, atât de necesare în actualul context.
9) Disciplina Istorie este predată în țările Uniunii Europene la toate nivelurile de studiu, în toți anii și la toate specializările. Potrivit rapoartelor recente (a se vedea https://rm.coe.int/2023-coe-ohte-general-report-en-volume-2/1680b17531), Istoriei îi sunt alocate în majoritatea țărilor de pe continent 2 ore pe săptămână, ceea ce face ca propunerea recentă din România de eliminare a disciplinei din trunchiul comun să fie în contradicție cu tendințele europene. Importanța strategică pe care o are studierea acestei discipline la nivel național nu poate fi în dezacord cu tendințele și proiectele europene.
10) Dacă modul de predare și desfășurare a lecțiilor este considerat astăzi neatractiv, considerăm că, în primul rând, ar trebui inițiată o dezbatere privind schimbarea programei școlare, și nu a planului-cadru. De-a lungul ultimilor ani, profesorii de Istorie au atras atenția cu privire la incoerența tematică din programa clasei a XI-a, iar cea de clasa a XII-a este considerată încărcată, fiind necesară decongestionarea ei. Soluția ar fi dată de învățarea istoriei românilor în ultimele două clase de liceu, cu o programă adecvată, pentru a cărei elaborare specialiștii Facultăților de Istorie își arată deplina disponibilitate, alături de colegii din învățământul preuniversitar.
În baza acestor argumente, înaintăm Ministerului Educației și Cercetării următoarele propuneri:
1) În strânsă legătură cu observațiile anterioare, propunem reintroducerea disciplinei Istoria românilor. Acest lucru ar crea conexiuni între educația tinerei generații și generațiile anterioare, ar ajuta la formarea unui sentiment de identitate colectivă, incluzând sentimentul apartenenței la cultura europeană și cea universală.
2) Propunem studierea în clasele a IX-a și a X-a a disciplinei Istoria universală, iar în clasele a XI-a și a XII-a Istoria românilor, la toate liceele, indiferent de profil, în trunchiul comun al disciplinelor. Din această perspectivă, nu considerăm necesară detașarea liceelor tehnologice de cele teoretice, deoarece învățarea Istoriei este fundamentală pentru formarea ca viitori cetățeni a elevilor, o diferențiere în funcție de profil având potențiale consecințe negative în planul manifestării civice ulterioare.
3) Susținem necesitatea și importanța studierii disciplinelor Istoria evreilor. Holocaustul și Istoria comunismului, iar predarea acestora urmând să se facă în strânsă corelație cu ramurile mari din trunchiul comun.
4) Este necesară păstrarea probei la disciplina Istorie în cadrul examenului de Bacalaureat la specializările de științe socio-umane.
5) Pentru trunchiul comun, disciplina Istorie, propunem următorul număr de ore alocat fiecărei filiere, profil și specializări:

Istoriei ca disciplină îi poate fi alocat prin planurile cadru un loc în conformitate cu importanța și statutul pe care îl merită prin reducerea curriculumului de specialitate și mărirea ponderii trunchiului comun, fără ca acest lucru să afecteze ponderea celorlalte discipline. Prin urmare, solicităm Ministerului Educației și Cercetării o reevaluare urgentă a deciziei privind reducerea orelor de Istorie, insistând asupra necesității unui curriculum echilibrat, care să acorde importanța cuvenită acestei discipline, fundamentală pentru formarea viitorilor cetățeni. Propunem, de asemenea, o discuție asupra programei școlare la disciplina Istorie, fără de care atribuirea unui număr de ore prin planurile cadru nu face altceva decât să schimbe forma, nu și conținutul, și să antagonizeze profesorii de la diferite discipline.
Nutrim speranța că aceste propuneri își vor găsi efectul firesc, pentru ca toți să avem parte de o Românie cu adevărat educată.
Prof. univ. dr. Lucrețiu-Ion Bîrliba, Decan, Facultatea de Istorie a Universității „Alexandru Ioan Cuza” din Iași
Conf. univ. dr. Matei Gheboianu, Decan, Facultatea de Istorie a Universității din București
Prof. univ. dr. Ovidiu Ghitta, Decan, Facultatea de Istorie și Filosofie a Universității „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca
Lect. univ. dr. Andrei Stavilă, Prodecan, Facultatea de Litere, Istorie, Filosofie și Teologie a Universității de Vest din Timișoara
Lect. univ. dr. Anamaria Tudorie, Director Departament Istorie, Patrimoniu și Teologie Protestantă Facultatea de Științe Socio-Umane a Universității „Lucian Blaga” din Sibiu
Prof. univ. dr. Sorin-Liviu Damean, Decan, Facultatea de Științe Sociale a Universității din Craiova
Prof. univ. dr. Florin Pintescu, Decan, Facultatea de Istorie, Geografie și Științe Sociale a Universității „Ștefan cel Mare” din Suceava
Conf. univ. dr. Daniel Citirigă, Decan, Facultatea de Istorie și Științe Politice a Universității „Ovidius” din Constanța
Prof. univ. dr. Cristian Nicolae Apetrei, Decan, Facultatea de Istorie, Filosofie și Teologie a Universității „Dunărea de Jos” din Galați
Prof. univ. dr. Daniel Dumitran, Director de Departament, Facultatea de Istorie, Litere și Științe ale Educației a Universității „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia
Prof. univ. dr. Gabriel Moisa, Decan, Facultatea de Istorie, Relaţii Internaţionale, Ştiinţe Politice şi Ştiinţele Comunicării Universitatea din Oradea
Conf. univ. dr. Constantin Augustus Bărbulescu, Decan, Facultatea de Teologie, Litere, Istorie si Arte, Universitatea Politehnica București
Acad. Prof. univ. dr. Ioan-Aurel Pop, Președintele Academiei Române
Acad. Prof. univ. dr. Victor Spinei, Președintele Secției Istorice și Arheologie a Academiei Române
Demisia securistului de ls Cluj!
Fraieru asa opimist crede in prostia lui ca apuca luna MAI pentru demisie, asea sunt vise de puradel.
V-ați revoltat vreo secundă în fața minciunilor naționaliste care se predau în cadrul obiectului de istorie? Minciuni gen faptul că Dacia Liberă era locuită de popoare dace când ea era locuită de popoare scite, germanice și porto-slave; minciuna că limba română a existat anterior sec 19; minciuna că „român” ar fi cuvântul care-i identifica pe valahi și nu pe toți romanii din estul imperiului ș.a.?
Oricât am fi de acord că reducerea studierii istoriei la 2 episoade – care este important să fie înțelese dar care au o semnificație redusă în cultura popoarelor din România – este o prostie, la fel de prostesc este să bagi în capetele elevilor năzbâtii promovate de naționalismul român.
Alt pui de liberal neomarxist.atat au putut kăka burduja&co in fruntea educatiei.
Nu vedeți că e cam minoritar?
dosarul 8049/2/2024 asteapta termenul de 2 luni pt a-l audia pe noul ministru privind cele de mai sus.gata. vrem ministrii profesionisti-patrioti, nu politruci la cererea strainilor.
O sugestie profesorilor de istorie :
Organizati-va si tineti pe rand conferinte pe subiecte privind Istoria Romaniei intr-un parc public din orasul Dv . ( Tribuna Hyde Park ) Ar fi util ca lectia sa nu dureze mai mult de o ora , sa fie intr-un limbaj accesibil pt marele public , subiectele sa se succeada cronologic si sa se distribuie un material de 2-3 pagini cu ideile principale din cadrul conferintei . Participarea publicului , libera .
Ex :
Azi , dl prof Popescu vorbeste despre intemeierea Tarii Romanesti .
Maine dl prof Ionescu vorbeste despre Intemeierea Moldovei
samd
Mai fratilor,acest Daniel David nu este cumva Dan Diaconescu care si-a vopsit parul si a purces la minister cu o caruta din Caracal ?
Sa chetioneze (prim)ministrul, acesra tema eliminarii istoriei si geografiei, in arcul guvernamental a aparut sau a venit cerere prin corespondenta diplomatica, ca o conditie de formare a guvernului.
Degetelor de lăutar , nici cea mai a dracului petiție nu are ce să le facă …
Singura solutie este ca ministrul asta sa fie demis, in traducere libera,SA FIE DAT AFARA.
Sunt sociocentristi:exagereaza importanta activitatii lor ca sa primeasca fonduri mai mari pt salarii.N-au demontat nimic, daca demontau manip.ularile nu se ajungea la rasturnarea ierarhiei valorilor(zisa de unii prostocratie). Vor status-quo(Wikipedia-bias:statu-quo), sa nu se schimbe nimic si sa duca o viata confortabila, fara griji si responsabilitati, inflatia sa o suporte altii.
Ar fi interesant de știut în ce alte țări din Europa Istoria Holocaustului este materie obligatorie. Nu sunt antimesit, dar, așa, pentru cultura mea generală. M-aș bucura dacă avem colegi care să aducă lămuriri. Mulțumesc!
Cam toata historia bastinasa este in scriere dulceaga si nedocumentata…sa luam perioada de vr’o 1.000(o mie!) de ani dupa ce au parasit romanii Dacia cu date iok, cu bataliile strasnice dintre munteni si moldoveni mai multe decat au avut loc cu turcii, cu lupte permanente intre taberele boieresti culminand cu taieri de capete, cu rolul crucial al rusiei tariste(la inceput de secol XIX) pentru formarea statalitatii in Moldova si Tara Romaneasca…etc.,etc.
In afara de ministrul Marga la invatamnt nu au fost decit inadegvati ca sa nu folosesc un alt cuvint mai potrivit i….oti,cam toti au vrut sa fie ”pretiosi” si sa schimbe ceva in invatamint,apogeul atins a fost cu ”malaiu” de la Cotroceni cu al sau ”romanica educata”,nea asta David e ultma dejectie a ”marimilor” de la educatie
Bai fratilor,oare am inebunit de tot?Oare acest daniel david cel neinsemnat,se considera buricul Pmantului si vine sa ne spuna noua,daca si cat sa mai invatam propria istorie?!Daca si de data vom ceda in fata in fata unor trimisi ai diavolului,ne vom pierde si dezintegra complet ca natie,iar strabunii se vor zvarcolii degeaba in morminte!
Liberalii vor sa dispară din lumea politică și nu știu cum …ei nu vad trendul și direcția în care vor sa fie românii…..Bine!Ei uita că românii sânt aici de vreo 5000 de ani
Care au venit dupa 1989 nu ca eliberatori, ca puteri de ocupatie,
E mult mai usor sa convingi romanii de importanta studierii istoriei hoh ocaustului decat sa convingi un evr eu ca noi vrem sa studiem istoria Romaniei.
Din nou ras put Tino Izy nu au inteles esentialul din Petitie, petitionarii incercand sa evidentieze importanta cunoasterii ISTORIEI ROMANIEI GENERICE si UNIVERSALE in evolutia ce a fost STOPATA dupa 1848, cu accent pe EXTREMISME, INTERPRETAREA INCORECTA A DATELOR si A EVENIMENTELOR, precum si combaterea NEGARII HOLOCAUSTULUI posibila prin cunoasterea ISTORIEI EVREILOR!!! Personal nu inteleg de
ce acesti distinsi istorici capabili sa sesizeze esentialul din intentiile ministrului, NU AU REUSIT SA RESCRIE ISTORIA „revolutiei”
care a fost de fapt O LOVITURA DE STAT SOVIETICA, mai ales ca ACELASI SCENARIU a functionat in TOATE COLONIILE SOVIETICE?
Un ins incult și mediocru ajuns ministru de doi lei – Daviduțul de Satu Mare. Numai că nici Ion Aurel Pop și alți istorici nu sunt breji. Daviduțul e cu Eduard Hellwig, Ioan Aurel Pop și alții cu Florian Coldea. Să nu de lecții primitivul Doru Popescu, Spune prostii cît toți la un loc, de care națiunea ar trebui scutită. Tot cu SRI.
De unde draku ati mai gasit aceasta mutra de indian sa o puneti in fruntea Min.Invatamintului?Ia zi mai Bolojane pe unde l-ai gasit, pritre rudele lui Raj Kapoor?
Pe ǎștia nu-i „dezumflǎ” nimic. Sunt prea spǎlați pe creier de soroșisme și prea nesimțiți. Se considerǎ Mesia, au convingerea cǎ au o misiune de îndeplinit.
O moțiune simplă de cenzură!
@tibi1 la 12:32 Da, elevii și pǎrinții lir progresiști vor zero ore de școalǎ, ca sǎ devinǎ la fel de inteligenți ca tine.
Mini.Ștrul Daniel David ,psihologul psi.ho.pat încearcă cu avânt ID.eol.ogic g.loba.lis.t sa ia r.oma.nii de pr.osti ……el nu a înțe.les că pa.nde.mia nu a mers in România și că românii urăsc de moarte lip.sirea de Libetate și că le.a trecut rak.eta pe lan.ga ure.ke și co nti.nua că un ne.sim.tit tu.pe.ist cu in.pune.rea dic.ta.tu.rii digi.tal.e….curand se va.a convin.ge cine sa.nt și cum tre.buie res.pec.ta.ti românii ,ar face bine să fie pl.ecat din țară.
Daniel David or să-i coste alegerile pe mafioții liberali.
Scoala de la Cluj a ramas, ca NIVEL de GANDIRE, la cel al TROGLODITILOR din neamurile migratoare si minoritare din jurul taramului NOSTRU !
Ce ne TREBUIE NOUA … cei din neamul GETO-DACILOR (cei vorbitori de limba traco-geto-dacica de SUBSTRAT stravechi de tip PIE/3000 BC) si al DACO-ROMANILOR (cei vorbitori de limba de SUPRASTRAT vulgarizat ROMANESC/post 330 AD) … sa INVATAM la SCOALA … despre SPIRITUALITATEA cea straveche a neamului NOSTRU (cel de vreo 8.000 de ani SEDENTAR, MAJORITAR si CONTINUU locuitor) doar pe taramul NOSTRU (carpato-dunareano-pontic) … SPRITUALITATE dpv. geografica, arheologica si istorica, documentara, paleogenetica, culturala, lingvistica si de credinte.
Un demers mai mult decat argumentat si oportun. Sorosistii, gen acest Daniel David, sunt inca in ofensiva. Nimic surprinzator. A aparut pe faimoasa filiera PNL din Ardeal. Cam multe, mult prea multe, cozi de topor in randurile liderilor PNL din Ardeal.
Scoala de la Cluj a ramas, ca NIVEL de GANDIRE, la cel al TROGLODITILOR din neamurile migratoare si minoritare din jurul taramului NOSTRU !
Ce ne TREBUIE NOUA … cei din neamul GETO-DACILOR (cei vorbitori de limba traco-geto-dacica de SUBSTRAT stravechi de tip PIE/3000 BC) si al DACO-ROMANILOR (cei vorbitori de limba de SUPRASTRAT vulgarizat ROMANESC/post 330 AD) … sa INVATAM la SCOALA … despre SPIRITUALITATEA cea straveche a neamului NOSTRU (cel de vreo 8.000 de ani SEDENTAR, MAJORITAR si CONTINUU locuitor) doar pe taramul NOSTRU (carpato-dunareano-pontic) … SPRITUALITATE dpv. geografica, arheologica si istorica, documentara, paleogenetica, culturala, lingvistica si de credinte.
Cand TOTI cei din jurul nostru SUNT niste PAGANI veniti din zona baltoacelor baltice (slavii), din deserturile Asiei Centrale (bulgarii), din zona tantarilor de pe Obi (maghiarii si secuii), din zona stepelor mongole (turcii si tatarii).
Si de aceea, pentru ministrii din „scoala de la Cluj” … SPIRITUALITATEA neamului NOSTRU stravechi le cam PUTE !
Cu ce materie sau materii doreste noul ministru sa inlocuiasca orele de istorie „taiate” din programa scolara?
Slugoi de ultima speță acest ministru david și acoliții lui, se pune o întrebare fireasca de ce sa învățăm noi romanii istoria evreilor???
Ar fi bine pana nu este prea târziu sa întrebați romanii care au trăit înainte de 194o, care a fost comportamentul evreilor față de romanii de rand ………
De ce se permite acestor guvernanti în majoritate alogeni , sa elimine studierea istoriei și geografiei și sa introducă niște obiecte de studiu cu tenta politică aberanta ???
buna!
Acest individ ,prof.dr.Daniel David a luat-o razna!
Toti neavenitii, fie ei si prof. univ dr. se pricep la macelarirea invatamantului.
Iata o afirmatie socanta a lui David,citez din memorie,zice el; eu sunt un om al institutiilor,UE si ce zic acestea aceea e,dovezile pot sa vina si peste 50 de ani. Ce gandire are acest psiholog cu egoul hipertrofiat! Mai e unul la SNSPA,fost ministru la invatamant, rector ,prof.dr Remus Pricopie,un pericol si acest individ.
Ce au in cap acesti indivizi?
Vremelnicul ministru pnlist David de Satu Mare, sa nu indrazneasca sa elimine din materiile scolare – lb. latina, geografia, istoria, sa nu indrazneasca acest politruc penibil cu „opere” ridicole inutile pt oricine. Macar si pt faptul ca, Partidul Liberal istoric, cel creat de Bratieni, a dat societatii romanesti istorici de renume, patrioti si autori de manuale istorice. Nu permiteti tampitului de Satu Mare periferie, sa altereze invatamantul romanescu, caci, el se duce, dar paguba pt elevi ramane.
Pentru un patriotism ca al ucrainenilor, până reapar istoricii necesari, de reeditat interbelicii pentru bibliotecile liceale.
Vremelnicul ministru pnlist David de Satu Mare, sa nu indrazneasca sa elimine din materiile scolare – lb. latina, geografia, istoria, sa nu indrazneasca acest politruc penibil cu „opere” ridicole inutile pt oricine. Macar si pt faptul ca, Partidul Liberal istoric, cel creat de Bratieni, a dat societatii romanesti istorici de renume, patrioti si autori de manuale istorice. Nu permiteti tampitului de Satu Mare periferie, sa altereze invatamantul romanescu, caci, el se duce, dar paguba pt elevi ramane.
O SA AJUNGEM PROSTI BATA.
Ăștia din ra.sa sup.erio.ri.lor nu știu altceva decât să mai fo.rțe.ze un pas spre venirea lui Me.si.a An.tih.ris.t și sa ba.tjoco.rea.scă că și acest Da.niel Da.vid tot ce.i românesc ….că cică noi am fi neem.anc.ipati…..și nu înțelegem nimic în comparație cu americanii.Noi nu ne comparăm cu nimeni și nici nu am cerut să FIM comparați ,ma.i Sharmuta
Scoateti odata popii din scoli. Spala creierele copiilor. Va mirati apoi de ce au succes fel de fel de guru.Popii isi pregatesc si racoleaza viitorii enoriasi inca de la varsta scolara, isi mentin sursa de bani pentru traiul luxos nefiscalizat.
Ăștia din rasa superiorilor nu știu altceva decât să mai forțeze un pas spre venirea lui Mesia Antihrist și sa batjocorească că și acest Daniel David tot ce.i românesc ….că cică noi am fi neemancipati…..și nu înțelegem nimic în comparație cu americanii.Noi nu ne comparăm cu nimeni și nici nu am cerut să FIM comparați ,mai Sharmuta
Istoria Romaniei o ora? Am urmat sectia reala, am avut doua ore de Istorie in cei patru ani plus teza in clasa a XII.
Acum nu se invata decat cum sa butonezi telefonul. Aveam 6 ore de mate, trei de fizica, doua de chimie, trei de franceza, trei de romana, doua de engleza, patru de ”atelier”, doua de ed. fizica, doua de biologie, doua de geografie, in a IX desen tehnic doua de economie politica, in alt an doua de filozofie…chiar atat de ”netezi” sunt toti de la academiceni la dascali de propun doar o ora de istorie?
Parerea profesorilor o stim, ei vor cat mai multe ore. Ar fi bine sa stim insa si parerea parintilor si a elevilor. A cerut-o cineva??
Numai niste politruci inregimentati in slujba strainilor pot impune istoria holocaustului ca fiind obligatorie.
Cine l-a pus ministru pe descremenatul ăsta soroșist!?
Umanitatea a inventat inteligența artificială, nu înțelepciunea artificială! ( Aviz amatorilor și inițiaților.)
Hasta e latino cu seminte avem, baieti! Fiare vechi , sticle cumparam ! Presedintele Akademiei Koviltir !
De ce n-a sembat si Ion Aurel Pop?
Marele psiholog național părerolog breloc astrolog nici nu înțelege textul din petiție. El ştie doar să dea copy/paste din nişte propagandişti LGBTQ+-×÷%/ şi să se miroasă în dos cu secta sectoriştilor de la Cluj.
Da e.vre.ii din Israel studiază ororile Ma.rx.ist/b.olș.ev.icilor și co.mun .ism.ului adus de cor.eligio.narii lor???
Ha, ha! Lu’ aiesta de-i baji dauă ace-n părțâle sensibile nu mai rămâne din iel dicăt așe, ca un prezervativ uzat…
Reforma de dragul reformei? Fara consultarea profesorilor de istorie?
Ar fi un dezastru.
Foarte bine, felicitari pentru initiativa !!!
‘Abramburiții’, toți miniștri s-au crezut / se cred în stare să-și lase amprenta asupra unui sistem de învățământ distrus ‘pas cu pas’ în ultimii 35 de ani.
Doar CURĂȚENIA GENERALĂ poate trimite $oro$iZdii la tomberon, măR🎯g …
● guitZă- eduKKatZia e PERNICIOASĂ -guitZă ●