Piaţa auto românească, scădere cu aproape 21% în 2012

Piaţa auto din România s-a cifrat în anul 2012 la 87.505 unităţi, în scădere cu 20,9% comparativ cu anul 2011, a anunţat, vineri, Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), citată de Agerpres. La autoturisme noi, scăderea pieţei a fost de 23,7%, până la 72.179 unităţi. Piaţa auto a fost influenţată negativ de importul masiv […]

Piaţa auto din România s-a cifrat în anul 2012 la 87.505 unităţi, în scădere cu 20,9% comparativ cu anul 2011, a anunţat, vineri, Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), citată de Agerpres. La autoturisme noi, scăderea pieţei a fost de 23,7%, până la 72.179 unităţi. Piaţa auto a fost influenţată negativ de importul masiv […]

Piaţa auto din România s-a cifrat în anul 2012 la 87.505 unităţi, în scădere cu 20,9% comparativ cu anul 2011, a anunţat, vineri, Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), citată de Agerpres.

La autoturisme noi, scăderea pieţei a fost de 23,7%, până la 72.179 unităţi.

Piaţa auto a fost influenţată negativ de importul masiv de autovehicule rulate, care au ajuns la 175.000 de autoturisme şi 43.000 de vehicule comerciale, în creştere cu 85% şi respectiv 40% faţă de 2011.

La fiecare autoturism nou vândut în România anul trecut au fost importate două autoturisme rulate şi, ceea ce este mai grav, 44% dintre acestea sunt mai vechi de zece ani.

Producţia naţională de autovehicule a crescut în 2012 cu 0,8%, la 337.765 unităţi, iar exportul a urcat cu 8,5%, la 330.942 unităţi.

Cel mai vândut model la export în anul 2012 a fost Dacia Duster – 135.189 unităţi, urmat de Sandero – 71.925 unităţi, Logan – 48.250 unităţi, Logan MCV – 34.929 unităţi şi Ford B-Max cu 30.540 unităţi.

Distribuie articolul pe:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.