Piramida lui Keops nu vorbește despre lucrul cel nou. 2 521 000 m cubi de piatră. Dar e chiar piatră? Piramida lui Keops, în sensul ei piramidal, foloseşte gramaticile fundamentale şi instrumentează evenimente construind sarcini istorice pentru personaje sau pentru evenimente. Unele dintre ele se regăsesc, ce amuzant, în istoria recentă, scriu plini de sârguinţă martorii torinezi.
Personajele şi evenimentele politice sunt reale, inele rotitoare în corpul aparenţei, în corpul acestei ciudate alcătuiri care o vârstă de invidiat, de 43 de secole. Un magician poate construi istoria nefiind un prestidigitator mărunt sau un şarlatan. Anvergura construcţiilor este uluitoare şi cu un exerciţiu temporal privit ca un raport de infinit.
A construi evenimente istorice nu e asemenea exerciţiului politic al partidelor, asemenea misiunilor serviciilor secrete sau asemenea falselor disidenţe construite în pripă de filfizoni şi de neputicioşi care-şi reclamă banalul exerciţiu filozofic a fi puseu gramatical fundamental. Nu critic discursul lui Plastos din Galeea, al lui Aristoban din Tulule, al lui Hegalos din Takla makan, al lui Wooda din Gastobanian sau Kaman din Bankusai, nu găsesc de cuviinţă să-l critic pe Wawtosky din Mauna Lao sau pe Elal Belal sau pe Abu Kadâr, pe globalişti sau pe conservatorii din Askopnias, pe moladorul din Gateea sau pe mujahorul din Ab Javabaal sau pe gurumerul din Timbo Bato sau din Gizeh şi e greu să nu intru în rezonanţă cu argumentul fiinţei pentru că strădania e să depăşim simpla deschidere, să depăşim conceptul de eliberare.
A te elibera? E fals. Nu suntem prizonieri pentru că nu suntem. Dar credem că vedem Piramida lui Keops aievea. Altul este raportul de adevăr. Nu sunt filozof. Nu sunt expresia ocultelor desuete, nefiind aservit obedienţei, nu sunt autodidact prăfuit din Gutumbe, nu sunt un rătăcit al culturii instituţionalizate din Hataala, nu sunt un transfug din Beauburg, nici ratat intelectual cu ştaif sosit din Tahla, nu sunt un tobă de carte aterizat pe seară din Wangaala dar nici venetic din Tima burduşit de tomuri filozofice care debordează, nu sunt un oarecare efect de lectură al literaturilor din Fassala, Fossa sau Feesa sau Gizeh. E straniu, e periculos, e sublim dar şi tragic să te gândeşti a fi un nefiind instrumentat potrivit unor gramatici care funcţionează sau fiinţează în absenţa ta care, pentru tine, e chiar prezenţa.
Tocmai de aceea, necunoscutule intrigant, eşti un fiind al acţiunii, al misiunii! strigă lectorii din Tulule, semn că stau cu ochii pe mine încă de la începutul începuturilor acestui ficţional. Misiunea este în corpul miracolului care ar putea fi exerciţiul gramaticilor fundamentale. Stăpânirea verbului sau a metaforei, logica augustă, referenţialitatea sunt tot atâtea bagatele duminicale. Nu sunt ofiţer în serviciile secrete deşi sunt un spion abil şi periculos al universului plin de universuri. Limbajul? Cât risc! Ce pericol!
Limbajul e o stare textuală a universului plin de universuri. Un univers vălurit, nicidecum piramidal. Atunci ce este Piramida lui Keops? Tot viul nu este altceva decât o enciclopedie în funcţiune sau în fiinţare. Viul fiind enciclopedie tinde prin fiinţare sau funcţionalitate să devină o totalitate. Acesta fiind lucrul cel nou. Necunoscutul intrigant e de fapt ceea ce nu cunoaştem despre maiestuosul orgasm, despre mantia înstelată, despre membranele magnetice, e tocmai ceea ce ne intrigă, strigă Pitoşkin, sau nu e Pitoșkin, e Troțki sau poate Umberto Eco, sau poate Marele Inițiat, sau poate Maestrul cu Grad Înalt sau poate un zidar necunoscut, pur și simplu, sau poate un extraterestru, așa strigă Pitoșkin, personajul meu mereu văluritor, inelându-se în corpul Bobolinei care, la rândul ei, se inelează în corpurile fiinţelor fabuloase care s-au născut din vulcanii noroişi de lângă Takla Makan, aceştia din urmă fiind palpitul plăcerii pus la cale de Puţişoarele Vesele din Nottingham încă de la începutul începuturilor acestui ficţional vălurit.
Căci Imaginația, vălurită de Piramida lui Keops, de energiile ei ascunse, de sensul ei piramidal care ne scapă printre degete, Imaginația ne joacă feste. Totalitatea nu este un finit deşi formele enciclopediei îşi doresc finitul care poate reprezenta ecuaţia unică aşa cum domnişoara Margareta sfâşie cortina înstelată încercând să afle adevărul întreg. Dezvăluirea lui unu, adevărul întreg. Magia este aparenţa totalităţii și cheia întregii povești al cărei personaj enigmatic este Piramida lui Keops. Experienţă şi metafizică, exerciţiu şi revelaţie. Magia în puterea căreia mă aflu de la bun început este un vălurit. Privit cu îngăduinţă,teamă şi cumpătare ar putea fi un dublu dăruit dihotomiei în exerciţiul ei, în fiindul ei.
Domnule Bufnila,dupa lectura acestui serios SF,gandurile m-au purtat la vizita oficiala in Egipt a lui Iohannis al Romaniei la invitatia omologului sau Abdel Fattah El-Sisi pentru a sarbatori 115 ani de relatii nemaipomenite cu tara faraonilor.Cred totusi ca la aceasta invitatie magica,,dezvaluirea lui unu”nu are nicio importanta!L-am visat azi, motaind in fata televizorului,pe bipresedintele roman facand o lista impreuna cu sotia sa despre cele 7 minuni ale lumii!
,,Nu ne ramane decat sa pornim la atacul celor 7 minuni ale lumii:farul din Alexandria,templul zeitei Artemis din Efes,colosul din Rodos,gradinile suspendate din Babilon,statuia lui Zeus din Olimp,mausoleul din Halicarnasse. Atunci, prima doamna a Romaniei,a zis :,,bine ,am vazut lista,vizitam piramidele din Gizeh”. Intervine atunci consilierul principal al bipresedintelui si spune:,, domnule (bi)presedinte, gratie serviciului Google Map, avem aici piramida lui Keops,piramida lui Kefren si,cea mai mica,piramida lui Mykerinos.Vedeti alinierea lor perfecta in aceaasta fotografie satelit? Este o perfectiune arhitectonica construita si pozitionata Nord-Sud,acum 4500 de ani. Totusi fotografia nu a fost repozitionata”!
P.S. Exista o mica abatere de la alinierea celor 3 piramide, descoperita,in 1994,de inginerul civil egiptean,Robert Bauval.Cand m-am trezit din reverie,am inteles ,,imaginatia valurita” a piramidei lui Keops!
Keops treci la tabla și deseneaza-mi o piramida regulat cu următoarele dimensiuni, apoi calculeaza-i aria laterala și volumul. Keops iesi la tabla zincata care era amplasata pe unul dintre cei doi pereți,încă nezidiți și se-duse o colega care statea în spatele ei sau a lui și trăgea cu urechea la indemnul securistului care avea ca principal obiectiv dezvoltarea intelectuala armonioasa în concordanta cu legile lui Murphi Navetistul și ale Legilor Justiției pe care azi le citi cu masca pe figura sa geometrica neregulata, aflata în totala contradicție cu cea regulata a piramidei. Keops, striga ener- vata de sticla folosita la izolarea acoperișului scolii profesoara, unde pleci fără ca sa-ti asumi responsabilitatea construcției? Keops avu un moment de meditatie transcedentala pe care o învățase de la unul care dădea meditații la fizica și fizic, după care iesi din el și zise: piramida regulata nu poate fi trunchi de piramida fiindcă odata regulata, trunchiul fără cap și cu picioare epilate poate creea stări de disconfort abdominal unora ca mine și ca tine. După acest scurt moment memorialistic Keops ceru ca să cugete la volumul mumie care va locui în viitoare piramida din timpul viitor. Profesoara ii dete coordonatele, cu împrumut, și-i ceru omului de serviciu nedidactic smirna și o bucata de pânză ca să se învelesca la picioare fiindcă o trage curentul scumpit peste măsură de noua conjunctura și de noul val covid 5, adică abia scăpat cu chiu cu vai de corigenta, deci cu grave probleme de intelect interior.
E nevoie de un plus de discernamant, nu mult. care sa derive din stravechea zicala greceasca pe care o stim pe filiera latino-americana: „est modus in rebus”. pe scurt, pe fondul globalizarii, caci asta e notiunea in cadrul careia „nu mai exista independenta reala” (si felicit autorul ca vorbeste implicit de globalizare fara s-o numesca, accentuind aerul de autentic al demonstratiei sale), asadar si revin,pe fondul globalizarii, nici o greseala n-ar fi mai mare decat a ignora diferentele specifice. În efuziunea mirobolantă a gândurilor care îl asalteaza proteic, prometeic chiar, cinstitul autor al acestui small SF presupune,constata o violenţă generatoare de violenţă, chiar şi pentru apostolii non-violenţei, pelerinii coborâţi de pe „acoperişul planetei” pe piramida, cu preţioasa intenţie de a orienta lumea occidentală, aceea a muşchilor şi a complexului de putere, spre o gândire blândă, spre nobila filozofie aşa-numitei „lasă priza, nu te mai juca”, ceea ce nu înseamnă, câtuşi de puţin, indiferenţă, cum s-ar putea crede
Dinspre Egypet au plecat multi, ca de ex. carutzele cu corturi ce transportau shi kivotul cu E.T., dar mai ales cele cu shatra lui tov.Ilici care ajunse in Transistria a fost refuzat la export si intors in Tzara cu numele de Gradina Maicii Domnuluui. Acesti sclavi in Egypet folosind energya cosmica, fara mare efort au construit Pyrandelele, care apoi s-au raspindit nu numai unde se vorbeshte de Tzara Sfinta, dar mai ales in lume, fiind de altfel ajuta-ti si de Romanii imperialisti. Acum ajunshi si pe la noi, s-au gindit alogenii noshtri din tata in fiu sa faca Muzeul de rit Yad cu ale lor corturi, ca sa stie lume de unde au descalecat. Deci in curind shi Faraonul nostru pe linga Pomponel Lenin, va fi aplaudat ca nu a intinat CCauzea shi mai ales promovind HO HO HO, se va considera shi el ales, considerind ca asta este calea de a fi salvati alogenii noshtri ex.petrov, Manolii, Capde Mort, Votkaroyu, samd…
O zi buna.
Con