Ministrul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor, Lucian Bode, a declarat că infrastructura din România ar putea fi pusă la punct în termen de 10 ani cu investiții totale în valoare de 40 de miliarde de euro.
„Eu spun că noi am avea nevoie de aproximativ 40 miliarde de euro că să ne punem la punct, în următorii 10 ani, tot ce înseamnă infrastructură feroviară și rutieră. Eu cred că România își permite acest lucru. Dacă nu vom face noi acest lucru, clasa politică, indiferent de culoarea politică, și ne vom așeza la masă, copiii noștri peste 15 ani vor vorbi (tot) despre lipsa infrastructurii moderne în România”, a precizat Bode, la Digi 24.
Lucian Bode a mai declarat că CNAIR are în 2019 cu 70% mai mulți bani alocați construcțiilor de autostrăzi. El a spus că ideea că nu ar exista bani pentru autostrăzi este falsă.
„Avem 12,1 miliarde de lei, bani alocați, cu 70% mai mult decât în 2018, spre exemplu, bani alocați prin Legea bugetului. Pe titlul 58 pe fonduri europene, am avut anul trecut 5,9 miliarde de lei alocați, am executat 4,2 miliarde, deci mai puțin decât am avut alocați iar în acest an avem 6,4 miliarde, deci 1,3 miliarde de euro. Dacă ar fi să finalizăm cei 134 de kilometri de care vorbeam, care sunt în diferite stadii de execuție, ne-ar mai rămâne bani. Deci este falsă ideea că nu avem bani sau că nu sunt alocări suficiente”, a precizat, marți, Lucian Bode, la Digi 24.
Acesta a mai spus că va bugetul alocat construcțiilor de drumuri și autostrăzi anul acesta va depăși suma de anul trecut.
”Eu vorbesc strict de bugetul CNAIR (Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii -n.red.) pe componentă de autostrăzi și drumuri naționale. Pe drumuri naționale am avut 1,6 miliarde anul trecut pentru asfaltări, covoare asfaltice, plombări, reparații, și în acest an estimăm să depășim această valoare. Bani sunt, doar mobilizare, seriozitate, o relație corectă între beneficiar, antreprenorul general și subcontractori, dacă ei sunt plătiți atunci există și stadiu fizic în teren”, a spus ministrul Transporturilor.
Acesta a adăugat că CFR SA are la dispoziție 252 de milioane de euro anul acesta pentru achiziția vagoanelor și locomotivelor, dar și pentru reparațiile celor vechi.
„Avem un parc de vagoane și locomotive vechi, condițiile, în multe situații, nu sunt dintre cele pe care ni le dorim, dar în același timp avem la dispoziție 252 milioane de euro prin Programul Operațional Infrastructură Mare, pe acest exercițiu financiar, să achiziționăm material rulant nou, suntem în procedură, și eu îmi exprim speranța că din actualul exercițiu financiar vom achiziționa vagoane noi, astfel încât condițiile să fie mult îmbunătățite. Sigur, le reparăm și pe celelalte vechi”, a explicat ministrul.
Ala dinainte era cuc in materie, asta de acum este papagal. Se lauda cu banii alocati de buget dar nici macar Mandolina nu stie cand si daca vor fi palpabili. Cat despre banii europeni, la cat de obosita pare acum uniunea nu sunt mari sperante.