Podul CF de la Grădiştea, o urgență națională

Anul 2021, declarat de către Comisia Europeană drept – “Anul european al căilor ferate” – ne plasează în fața unei realități stringente care poate stimula elita politică să fructifice avantajele oferite de contextul european, scrie grupinfrastructura.ro.

Cum putem spera la acest lucru?

Pentru a marca acest demers istoric, autoritățile feroviare europene au hotărât punerea în circulație a unui tren special – denumit simbolic “Connecting European Express” care va pleca din Lisabona pe 2 septembrie și își va încheia traseul pe 7 octombrie la Paris.

Trenul va intra în România pe la Giurgiu în data de 17 septembrie și se va deplasa pe ruta Giurgiu – București – Brașov – Sibiu- Oradea – Arad, ieșind din țară pe data de 18 septembrie.

“ Fiecare oprire va fi urmată de un eveniment la care vor participa ONG-uri, companii feroviare, autorități și bineînteles publicul larg…” declara în luna martie comisarul european pe transporturi – Adina Vălean.

Ar fi bine să valorificăm acest Eveniment care va simboliza aderența la valorile comune europene. Pentru a întâmpina acest eveniment ca stat membru UE, în contextual realităților căilor ferate române, trebuie să venim cu o soluție urgentă de infrastructură deoarece linia feroviară care face legatura directă între Giurgiu și București este închisă de mai bine de 16 ani.

Pe lângă utilitate, istoria ne prinde din urmă

Trebuie menționat că linia feroviară București – Giurgiu are și o semnificație istorică, fiind prima linie de cale ferată construită în Principatele Romane și care a împlinit, pe 31 octombrie 2020, 151 de ani de la inaugurare, din care aproape 10% din timp a stat închisă, datorită nepăsării.

Podul CF de la Grădiștea, cauza acestei situații jenante, s-a prăbușit în 2005 din cauza unor viituri, accentuate de modul haotic de exploatare al balastierelor de pe Râul Argeș. Nici până în acest moment nu s-a realizat vreun metru de săpătură sau beton pentru reconstrucția acestui pod.

Podul CF Grădiștea – o urgență națională

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 1
Author

2 Comentarii

  1. Programați-i de pe acum alt TRASEU:Calafat-T Severin,Timișoara -ARAD-Budapesta……… Că altfel ,,STUDIUL DE FEZABILITATE PT.PODUL–GRĂDIȘTEA!!va costa –INSUPORTABIL–(ha-ha-ha—)

  2. Zice Adina Valean: “ Fiecare oprire va fi urmată de un eveniment la care vor participa ONG-uri, companii feroviare, autorități și bineînteles publicul larg…”. Este dovada ca ONG-urile au devenit omniprezente , trag sfori, decid chiar iar clasa politica executa si a devenit doar un mijloc de sinecura . Cei mai „jmecheri” politicieni fac pe ei in fata unui ONG . Oare cate ONG-uri sunt inregistrate in Romania? ! Se justifica activitatea lor si numarul lor ? Cum isi dobandesc resursele nonprofit? De ce statul prin autoritatile si institutiile sale investite cu putere de autoritate publica ,da banii contribuabilului , parte dein ei , ong-urilor??

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.