Ponta, despre contractul Bechtel

Contractul cu compania americană Bechtel privind construcţia autostrăzii Transilvania trebuie reziliat din cauza prostiei celor care au condus în 2005 Ministerul Transporturilor…

Ponta, despre contractul Bechtel

Contractul cu compania americană Bechtel privind construcţia autostrăzii Transilvania trebuie reziliat din cauza prostiei celor care au condus în 2005 Ministerul Transporturilor…

Contractul cu compania americană Bechtel privind construcţia autostrăzii Transilvania trebuie reziliat din cauza prostiei celor care au condus în 2005 Ministerul Transporturilor şi care, în loc să aplice un contract foarte bun, au început renegocieri şi tergiversări, a declarat premierul Ponta, citat de Mediafax.

„În 2005, din cauza prostiei celor care au condus atunci Ministerul Transporturilor – sper că e vorba doar de prostie şi nu de altceva – în loc să se aplice un contract care era foarte bun, au început renegocieri, tergiversări, regândiri, recalculări şi uite că am ajuns după aproape zece ani să nu se mai întâmple nimic”, a spus Ponta.

În 2005, în Guvernul Tăriceanu, Ministerul Transporturilor a fost condus de către Gheorghe Dobre din partea PD.

Contractul cu compania Bechtel pentru construcţia Autostrăzii Transilvania nu s-a mai încheiat luni cu totul, deşi Dan Şova, ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructură şi Investiţii Străine, dăduse anterior asigurări că „suma este stabilită”, iar contractul va fi încheiat cu certitudine la data stabilită.

Prin intermediul Biroul de presă al Departamentului pentru proiecte de infrastructură, Şova a anunţat că  presa nu a înţeles bine, infirmând că luni ar fi trebuit reziliat acest contract.

Luni, autorităţile au invocat şi necunoaşterea despăgubirilor pe care statul ar urma să le acorde Bechtel.

Tot luni, premierul Victor Ponta a cerut corpului de control al primului ministru să verifice contractul încheiat cu Bechtel pentru Autostrada Transilvania, după ce au apărut probleme privind negocierile pentru rezilierea acestui contract. Corpul de control va verifica clauzele acestui contract şi de ce nu poate fi reziliat.

Proiectul de construire a Autostrăzii Transilvania, pe traseul Braşov – Borş, a început în anul 2004, în baza unui contract cu o valoare de 2,2 miliarde de euro acordat companiei americane Bechtel. Lucrările au fost întrerupte la jumătatea anului 2005, când autorităţile au început reanalizarea contractelor încheiate de guvernarea precedentă.

Compania a finalizat până acum 52 km de autostradă (Turda-Câmpia Turzii) din totalul de 415 km, iar termenul de finalizare a autostrăzii fusese stabilit iniţial pentru anul 2011 şi prelungit cu un an din cauza întreruperilor lucrărilor în 2005. Între timp, Bechtel a renunţat la partea de autostradă între Târgu Mureş şi Braşov.

După 11 ani de la semnarea contractului, statul român are 52 de kilometri de autostradă în funcţiune şi 1,4 miliarde de euro deja plătite.

Distribuie articolul pe:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.