Portul Constanța, dat peste cap de Vela

Portul Constanța, dat peste cap de Vela și ordonanța sa. Cel puțin așa susține Laurențiu Mironescu, fost secretar general al Ministerului Administrației și Internelor. Implicat temeinic în activitatea portului Constanța, Mironescu descrie, cu lux de amănunte, cum a afectat ordonanța militară 8, cea în care se făcea referire la exportul de produse cerealiere, traficul din port.

„Consecința imediată a fost că, a doua zi, vineri, în Portul Constanța, responsabil pentru 98% din exporturile României, nimeni n-a mai știut ce să facă cu navele încărcate cu produse cerealiere, indiferent de unde veneau cerealele, dacă erau românești, sârbești sau din altă țară amonte, pe Dunăre“, scria Laureanțiu Mironescu pe FB.

„Din cauza exprimării neclare, vama a considerat că tot ce înseamnă cereale trebuie oprite, operarea la o navă, două, nouă a fost sistată pentru câteva ore. Din ce-am înțeles, într-un final, operarea s-a reluat, după ce s-au făcut niște clarificări legate de destinație sau origine, extracomunitară sau comunitară, nici nu contează, oricum, întregul demers este inexplicabil și periculos.

De ce este inexplicabil? Pentru că cereala din România este ca și terminată, consumată sau exportată, noi așteptăm recolta următoare care, by the way, este faultată de seceta de care nu vorbește nimeni. Debitul Dunării este la jumătate față de media multianuală, se prefigurează vremuri grele pentru toată lumea. Așadar, dacă cereale din România nu mai pleacă la export, că s-au terminat, ce interzicem noi exact? Exportul Ungariei, sau Serbiei, care se derulează prin port, sau ce exact?

De ce este periculos … este periculos pentru că senzația pe care o avem cu toții, în momentul de față, este că a căzut briciul pe mâna la maimuță … decizii luate de oameni politici vizibil depășiți de situație, în necunoștință de cauză, fără să consulte părerea reprezentanților sectoarelor implicate, fără să analizeze impactul, nu au cum să rezolve altceva decât agravarea situației în care suntem.

Ce modă e asta, să comunici la ora 22, ce vrei să arăți, că muncești, că te implici? Modalitatea de a comunica așa ceva, la ora asta, este găunoasă, generează panică, nu mai vorbim de blocaje comerciale și economice, cazul în speță. Să comunici, și neclar, la ora 22, că se interzic exporturile, în condiția în care sunt nu știu câte nave la operare, care fiecare dintre ele costă câteva mii de euro pe oră, în condiția în care fiecare navă operată în portul Constanța generează câteva sute de locuri de muncă pe verticală și orizontală … asta da acrobație politică. Și caraghioasă … parcă-s Trio Do-Re-Mi, varianta cu dirijor, băiatul ăla care gesticulează și care pare fix cel mai onest dintre toți.

De ce se întâmplă toate astea … păi, din multe motive, unul ar fi actul politic care a scăzut foarte mult în calitate, ca multe altele, din păcate. De multă vreme, actul politic este limitat la agenda de partid sau a obligațiilor de tot felul iar orice acțiune care poartă o vagă urmă de patriotism este interpretată în fel și chip … naționalism, populism, nostalgii comunistoide etc. Pe cale de consecință, nu mai există noțiunea de economie națională, nu mai există noțiunea de interes național. Ce e aia? Pe noi ne apasă interesul băncilor, interesul multinaționalelor, interesul exportatorilor de lemn, interesul exportatorilor de berbecuți, interesul oricui, mai puțin al nostru, care trebuie să dăm mărfuri scumpe, gratis și fără formalități prea multe… De aici și lipsa de conștientizare a importanței portului Constanța pentru guvernanți, nu de acum, ci de 10-12 ani încoace. Să ne înțelegem, portul Constanța înseamnă România, atâta cât a mai rămas din ea. Portul înseamnă procente din PIB. Portul înseamnă că încă mai mișcăm.

Vreți să nu mai mișcăm? Bateți-vă joc în continuare de el. Tratați-l ca până acum și se duce dracului … fără să-i doriți performanță, fără să-i curățați arterele pe unde să pulseze traficul, fără să-i dragați Dunărea sau reparându-i magistrala de cale ferată Constanța București în 10 ani. ZECE ANI … prevăzând profit la canalul Dunăre Marea Neagră fix cât să gonești traficul … numindu-i manageri fără pregătire de bază de specialitate, fără experiență în domeniu, câteodată fără experiență gramaticală, fără un proiect de dezvoltare cuantificabil, aglomerându-l cu obligații de la municipiu … sau de la județ … funcție de culoarea managerului numit exclusiv politic, care pleacă, într-un final, dar obligațiile angajate rămân, aglomerând instituțiile și ocupându-se cu nimic.

Modul în care au reacționat până acum cei responsabili este mai periculos decât gripa și decât seceta. La un loc.

Ne pregătim, cu interes, de ordonanța militară 9 care, din ce s-a comunicat, va conține prevederi pentru transportul fluvial, asimilat cu transportul rutier. Dacă nu vine în sprijinul fluentizării transportului fluvial, nu va fi decât o altă imbecilitate care va mai pune o greutate la picioarele noastre, de parcă nu ajungeau atâtea. Și, sunt convins, va ieși în eter tot la 22. Poate 23, și cu efect retroactiv, eventual … ceva de genul, ia vedeți, de două ore sunteți ilegali dacă respirați. Amenzile se achită online și se depun în 4 exemplare la ghișeul 6, unul pentru fiecare județ …

Scuzați postarea lungă, dar asta e situația“, mai scrie Mironescu pe pagina sa de socializare.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 4

3 Comentarii

  1. Du-te ba nene si te plimba cu 98 % exporturile Romaniei trec prin portul Constanta. Mangalia, Midia, Galati, Braila si celelalte porturi dunarene nu fac tranzit ca sa nu vorbesc de traficul rutier si de cel feroviar?Ti s-o fi facut dor de cascavalul din timpul guvernarii PDL. Cand ati administrat voi portul curgea lapte si miere,ce sa spun.Nu exista cloaca mai infecta de coruptie si criminalitate organizata decat in portul Constanta.

  2. Vela zice una Orban se trezeste și el vorbind pe seara dar Catzu îi taie pe toti la prostie.

  3. Terminați bă cu ordonanțele militare, că nu au dat turcii prin țară! Avem cele mai puține cazuri din lumea civilizată iar voi stați cu mărețele servicii speciale pe stradă ca să arătați pentru prima oară că folosesc și ele la ceva și că nu își iau băieții degeaba grade militare de generali fără război. Gaddafi era doar colonel și îi ajungea, deși mai și luptase. Voi, pt. fiecare bășină trasă în front deschis aiurea de americani, mai primiți o avansare, pe lângă diurnă și pensie specială…Ar mai trebui și ceva grade de mareșali, super-mareșali, etc că nu vă mai ajung banii luați degeaba…General și oameni cu pensii speciale ar trebui să fie doar cei care luptă în război de apărare a patriei, nu unii ca Oprea, care numără izmene sau face inventarul drogurilor strânse-n Afganistan sau a ciubucurilor pe titlurile de doctor honoris causa din academia de strâns informații despre arpagicul tadjikistanez…

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.