Ministerul Transporturilor a dat undă verde Portului Constanța pentru achiziția unor bunuri de la CFR, într-o hotărâre a Adunării Generale a Acționarilor (AGA) din 19 noiembrie 2024.
Deși bunurile care urmează să fie achiziționate nu sunt specificate, se știe că vor include activul incinta Terminalului Ferry-Boat, situat în Portul Agigea, o zonă care a fost asociată în trecut cu navele ferry-boat deținute de compania de stat.
Printre bunurile aflate pe listă se regăsesc și clădiri, inclusiv un minihotel care, cel mai probabil, a fost destinat cazării personalului navigant al celor două nave ferry-boat, Eforie și Mangalia, care au fost lăsate de izbeliște mulți ani. Aceste nave au fost, în final, vândute la începutul acestui an. Deși prețul tranzacției este ținut secret, surse afirmă că valoarea totală va fi semnificativă și va fi negociată direct cu CFR, conform Replica.
În ceea ce privește tranzacția pentru cele două ferry-boat-uri, CFR Marfă a reușit să vândă Eforie și Mangalia pentru suma totală de 26,4 milioane lei. Cumpărătorul rămâne necunoscut, dar se știe că firma olandeză care a achiziționat Mangalia pentru 13,2 milioane lei în noiembrie 2023 a cumpărat ulterior și documentația pentru Eforie, fiind foarte probabil ca aceasta să fi achiziționat ambele nave.
Aceste ferry-boat-uri, construite în 1988 și 1991, au un deplasament de 12.000 de tone fiecare și pot transporta până la 40 de tiruri sau vagoane. Până în 2009, navele erau considerate dotări strategice pentru România, având statut de echipamente militare. De atunci, întreținerea acestora a fost minimală, iar CFR Marfă a raportat cheltuieli de 41,7 milioane lei între 2009 și 2022 doar pentru întreținerea lor minimă.
Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.