Rezultatele expertizei realizate de către specialiştii Muzeului Naţional de Istorie a României (MNIR) privind presupusa cenuşă a pânzelor sustrase din Muzeul Kunsthal, Rotterdam, evidenţiază că aceasta provine din arderea a cel puţin trei opere de artă – tablouri realizate în tehnica uleiului pe pânză.
La solicitarea primită din partea Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie – DIICOT, Centrul de Cercetări şi Investigaţii Fizico-Chimice şi Biologice al MNIR a realizat un set de investigaţii privind cenuşa ridicată cu ocazia percheziţiei domiciliare din data de 1 martie 2013 efectuată în comuna Carcaliu, judeţul Tulcea.
„Analiza fizico-chimică a fost desfăşurată în perioada 26 aprilie – 18 iulie, de către o echipă formată din trei experţi care au analizat cenuşa, utilizând mai multe metode şi anume microscopia optică şi electronică, spectrometria cu fluorescenţa de raze X şi difracţia de raze X. În urma analizării compoziţiei chimice a materialelor menţionate şi a evidenţierii, în interiorul acestora, a pigmenţilor specifici picturilor pe pânză, a reieşit faptul că cenuşa provine din arderea a cel puţin trei opere de artă (tablouri realizate în tehnica uleiului pe pânză)”, precizează Biroul de presă al MNIR, într-un comunicat transmis, marţi, AGERPRES.
Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.