Probleme pentru Drulă! Straco cere statului daune uriașe

Compania românească Straco, controlată de familia Horpoș, cere statului român daune de aproape 100 milioane de euro după ce instanța a decis să suspende rezilierea contractului dispusă de CNAIR, la solicitarea ministrului Transporturilor, Cătălin Drulă, pe lotul Cheţani – Câmpia Turzii de pe Autostrada A3 Transilvania. Suma cerută reprezintă contravaloarea revendicărilor pe care administratorul trebuie să le recupereze din determinarea falimentului. Săptămâna trecut, Tribunanul București a admis contestația depusă de compania Straco Grup SRL privind rezilierea de către CNAIR a contractului pentru tronsonul Chețani-Câmpia Turzii de pe Autostrada Transilvania. Deciza este executorie, însă poate fi atacată cu apel. De asemenea, a fost suspendată și executarea scrisorii de garanție bancară. Contractul a fost reziliat la jumătatea acesti luni după ce Drulă a spus că progresul în ultimele cinci luni a fost de doar 1%. „Cu lucrări începute în anul 2016, dar ajunse în 2021 abia la stadiul de sub 40%, nu putem face performanță în dezvoltarea infrastructurii și a României, în general. Progresul în ultimele 5 luni a fost 1%. CNAIR a reziliat astăzi contractul”, a declarat Drulă. Reprezentantul Executivului a spus că Straco a ajuns în insolvență și cu subcontractori neplătiți.

Lotul Cheţani – Câmpia Turzii de pe Autostrada A3 Transilvania are 16 kilometri și se întinde pe teritoriul a două județe, Mureș și Cluj. Ordinul de începere a lucrărilor a fost emis în vara anului 2016, și termenul inițial de finalizare era finalul anului 2017. În 2019, Straco a cerut Companiei de Drumuri să permită subcontractorului Restra preluarea lucrărilor, însă CNAIR a refuzat, contrar evaluării inginerului, invocând lipsa de experienţă.„Decizia rezilierii acestui contract este consecința faptului că Antreprenorul nu a respectat un număr de 3 înștiințări de remediere și a abandonat șantierul. Precizăm că după deschiderea traficului rutier pe Nodul Rutier Chețani, în data de 18.09.2020, Antreprenorul a redus considerabil ritmul de execuție a lucrărilor. La data deschiderii traficului, progresul fizic era de 36,81%, iar în prezent progresul fizic înregistrat este de 37,86%, Antreprenorul înregistrând un progres de aproximativ 1% în ultimele 5 luni”, anunţa, pe 11 martie, Compania de Drumuri.

Straco Grup este un antreprenor român deținut de Alexandru Horpos (35%), Traian Horpos (25%), Vlad Ionel Vameșu (20%), Ioana Daniela Neacșu (10%) și Mihaela Șerban (10%

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 2
Cosmin Pam Matei 4577 Articole
Author

3 Comentarii

  1. Vai, vai :=). O firma care trebuia sa termine de 5 ani o lucrare se simte lezata. In lumea reala, cam care ar fi fost penalitatile pentru intarziere? Sper sa nu mai vada vre-un contract.

  2. Trebuie vazut din vina cui anume nu s-au facut la timp lucrarile. Daca din vina firmei, si daca exista prevazuta in contract posibilitatea de reziliere de catre stat in aceasta situatie, atunci firma nu mai are nimic de primit si pretentiile sale sunt nejustificate, ba as putea spune ca este datoare statului cu penalitati pentru neindeplinirea la timp din culpa sa a unui obiectiv de interes national. Daca din vina statului au fost acele intarzieri (plati intarziate catre firma, exproprieri intarziate, tuneluri fantasmagorice pentru fluturi si lilieci, obiective arheologice pe traseu, studiu de fezabilitate facut aiurea etc) atunci sa se stabileasca cine anume e vinovat (persoanele care au gresit, nu statul ca entitate!) si aceia sa plateasca pagubele. Poate fi si vina comuna stat prestator, se va judeca, mai trec cativa ani, asa merg lucrurile la noi ?

  3. Este de mirare ???, NUUUUUUU, sunt contracte dupa legi votate de parlamentarii romani, legi falimentare la randul lor , NOI insa i-am platit pe acesti parlamentari 100 % pentru aceste legi REBUT si nu orice salariu, salarii si privilegii de LUX. De ce ?????, de ce parlamentarii care au adoptat aceste legi rebut dupa care s-au incheiat asemenea contracte … nu dau banii inapoi ??????????????????????????????????????????????????????????. Oroice angajat din Romania, dupa o munca deficitara, lipsuita de performatanta, ori plateste cu penalizarea salariului (de mizerie oricum) ori este trimit … la plimbare de angajator !!!. Cand ne vom trezi si vor cere fara menajamente parlamentarilor care nu-si achita corect responsabilitatile fata de cei care i-au votat, sa-i prezinte fara nici o obiectie DEMISIA ?.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.