Sindicaliști din două federații ale angajaților de la căile ferate vor picheta miercuri Guvernul și mai multe prefecturi din țară, nemulțumiți de situația gravă în care se află sistemul feroviar din România.
La protestul programat miercuri, între orele 12.30-13.30 participă membri ai Federației Naționale Feroviare Mișcare Comercial Vagoane și ai Federației Naționale a Sindicatelor din Transporturi ELCATEL.
Aceștia vor picheta sediul Guvernului României și sediile Prefecturilor din Craiova, Timișoara, Cluj-Napoca, Brașov, Iași, Galați și Constanța.
„S-a ajuns la această decizie deoarece nimic nu s-a schimbat în ultimii ani, iar situația din industria feroviară este cu mult mai gravă decât vor să comunice public guvernanții. Mai mult decât atât, agravarea situației economice și lipsa unei asumări concrete în ceea ce privește luarea unor decizii pentru evitarea colapsului generalizat a industriei feroviare dovedesc că nu există nici la debutul acestui an un plan serios de revitalizare a activității la calea ferată”, se arată într-un comunicat al Blocului Național Sindical.
Sindicaliștii sunt nemulțumiți de lipsa investițiilor în infrastructura feroviară, în materialul rulant, de falimentarea CFR Marfă și de amânarea aplicării Statutului personalului feroviar.
„Aceste teme, esențiale pentru păstrarea activității de la calea ferată în parametri acceptabili, din toate punctele de vedere, au fost comunicate în ultimii ani tuturor prim-miniștrilor, tuturor miniștrilor ai transporturilor și tuturor administrațiilor care s-au perindat înfruntea companiilor feroviare subordonate Ministerului Transporturilor. An de an ceferiștilor li s-a promis că se va investi la calea ferată, că se vor asuma politici de restructurare modernă a activității și că totul va reintra în normal datorită reformelor care se vor face în urma unei analize strategice care să racordeze calea ferată din România la ecosistemul feroviar european”, susțin sindicaliștii.
Aceștia spun că nu s-a întâmplat nimic concret, așa că „astăzi trenuri vechi de peste 40-50 de ani circulă cu viteze de 43 de km pe oră in traficul de pasageri și 17 km pe oră în traficul de mărfuri, pe infrastructura feroviară inregistrându-se nu mai puțin de 500 de restricții de viteză”.
„În Anul European al Căilor Ferate, România continuă să experimenteze contrariul măsurilor adoptate de administrațiile căilor ferate europene. Deși toată lumea recunoaște subfinanțarea cronică a sectorului feroviar, resursele financiare au fost amputate sistematic ani și ani la rând, cerându-se in schimb performanță economică!!! Mai mult, suntem amenințați cu disponibilizări de personal, deși deficitele de oameni sunt uriașe și nimeni nu mai vine să lucreze la calea ferată”, se mai arată în comunicat.
Sindicaliștii susțin că reforma de la calea ferată înseamnă asumarea unui plan multianual de investiții, responsabilitate politică și managerială, viziune și determinare, nicidecum abordări contabilicești meschine și singulare la nivel european în ceea ce privește forma și conținul acestora.
Una din ,,marile greșeli a TRĂDĂTORULUI HILIESCOVICI–NO;NO _greșeală IMPUSĂ DE CEI TREI MARI CARE L_AU ALĂPTAT___a fost că nu a privatizat în 1992 TOT MINERITUL și CFR-UL !
Numai cine nu are ochi nu vede ca de treizeci de ani nu s-a investit practic nimic si se asteapta degradarea morala totala a echipamentelor, supraindatorarea si lipsa din ce in ce mai acuta de personal, care sa trimita, in sfarsit, infrastructura feroviara in mainile cui trebuie, adica Deutsche Bahn.
Deutsche Bahn care, fie prin interpusi austrieci fie prin regie proprie, va cumpara totul, vagoane, locomotive, macazuri, retea electrica, gari s.a.m.d. pe 1 euro. Fiindu-i scutita plata impozitelor pe vreo 10 ani. Spectacol cu care ne-am obisnuit de la Revolutie incoace.
A doua zi, vagoanele vor fi revopsite cu vopsea XiaoBao made in China, la pretul de 3 lei tona, se va da o apa si o chifla gratis si Wi-fi, iar pretul se va tripla.
Si astfel, ca si in cazul retelei electrice si termice, vei circula, cetatene, in propriul tau tren, dar platindu-i bir altuia.
Se numeste business si este un concept nou, n-ai auzit dumneata. Nu, nu-i adevarat ca e un fel de jaf organizat. Nu, asta zic doar nepriceputii de la birtul din sat.
In doua cuvinte, dimocrasi si prosperiti…
Nu am inteles de ce politicienii romani nu sunt in stare sa construiasca autostrazi, dar m-am resemnat. Insa nu am inteles si nu n-am resemnat cu bataia de joc la adresa CFR. Deci ai infrastructura si iti bati joc in loc sa o intretii si sa o imbunatatesti. De ce dracu nu pot politicienii romani sa renoveze toate garile si sa privatizeze rute de transport cu obligatia cei care liciteaza sa vina cu tenuri noi? De ce nici un guvern in 30 de ani nu a vorbit cu francezii de pilda ,sa aduca TGV in Romania, ca din cate am inteles s-ar potrivi ecartamentul!? Nu poti construi autostrazi, dar de ce dracu nu poti face din transportul feroviar o bijuterie, sa se urce oamenii la Satu Mare si sa ajunga la Constanta in 8-10 ore ? Sa legi aeroporturile cu garile din apropiere si sa faci turismul o placere. De ce dracu e atat de greu sa faci ceva atat de usor, de ce sunt romanii specialisti in delasare!!??
Cu Tembeli SemiDocti si Cocalari Tupeisti in Solda Parazitului de la Cotroceni nu va Schimba Nimic in Bine.
Vor „Privatiza” ca si Blondul de Tartasesti Adrian Nastase tot ce a mai Ramas Profitabil din Companiile Romanesti dupa care vor Disparea ca Magarii in Ceata in Tari Tropicale.
Alungati Regimul Fanariot si Ilegal al lui Klaus Satannis